021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

ارورهای رایج یخچال بوش

ارورهای یخچال بوش ، کدهای خطایی هستند که در نمایشگر این دستگاه ظاهر می شوند و مشکلات محصول را به اطلاع کاربران می رسانند. اگر به عنوان یک کاربر با این کدها و معنا و مفهوم آنها آشنا باشید، می توانید در زمان مناسب مشکلات یخچال خود را برطرف کرده و به این ترتیب، برای تعمیر آن به دردسر نیفتید.

در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی ارورها و کدهای خطای یخچال بوش، در مورد معنای هریک از این ارورها اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین در ادامه با روش های رفع و برطرف کردن این کدهای خطا آشنا خواهید شد. چنانچه برای برطرف کردن ارورهای یخچال بوش دچار مشکل شدید، می توانید از متخصصین تعمیرات یخچال در نمایندگی بوش مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

ارورهای رایج یخچال بوش

رایج ترین ارورهای یخچال بوش

اصلی ترین و رایج ترین ارورهای یخچال بوش و روش های رفع هریک از این ارورها عبارتند از:

رفع ارورF3

برای برطرف کردن و از بین بردن این کد خطا، باید المنت دیفراست و ترموفیوز تعمیر شده و یا تعویض گردند.

کد خطای d1

وقتی سنسور دیفراست دچار خطا می شود، صفحه نمایش یخچال بوش ارور d1 را به نمایش در می آورد.

کد خطای E01 یخچال

یکی دیگر از رایج ترین ارورهای یخچال بوش ، کد خطای E01 است که نشان از معیوب شدن سنسور محیطی دستگاه دارد.

خدمات تخصصی مرکز سخت افزار ایران: تعمیر سنسور یخچال

رفع عیب ارور E03

برای اینکه این مورد از ارورهای یخچال بوش برطرفش شود، باید اول کشوی یخچال را از محلش خارج نمایید. سپس سیم یخچال بوش را از پریز برق جدا کرده و سیم های متصل به سنسور دما را در صورت شل بودن، محکم کنید. اگر سیم کشی درست بود، سنسور درجه حرارت کشویی را تعویض نمایید. به این ترتیب دیگر شاهد کد خطای مورد بحث در یخچال بوش خود نخواهید بود.

رفع عیب ارور dr

برای رفع این کد خطا، نیاز به تعویض کلید درب یخچال می باشد.

کد خطای dr

کد خطای dr در یخچال Bosch زمانی صادر می شود که کلید درب دستگاه معیوب شده باشد.

کد خطای E02

خرابی و درست نکردن حسگر دمای محفظه فریزر بوش، منجر به صدور پیغام خطای E02 در این محصول می گردد.

پیشنهاد سایت: مشکل روشن نشدن یخچال

کد خطای F3

کد خطای f3 یکی از رایج ترین ارورهای یخچال بوش است که به وضعیت دیفراست یخچال مربوط می شود. این ارور در واقع بیان می کند که آخرین دیفراست یخچال بیش از حد طولانی شده و مشکلی در المنت یا سنسور وجود دارد.

رفع عیب ارور r1

برای برطرف کردن این مورد از کدهای خطای یخچال بوش، باید مقاومت سنسور محیطی اندازه گیری شده و در صورت نیاز تعویض گردد. این کار نیاز به تخصص بالایی دارد و باید توسط تعمیرکاران مجرب حاضر در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی انجام شود.

کد خطای r1

یکی دیگر از ارورهای یخچال بوش، خطای r1 است. این کد در شرایطی صادر می شود که سنسور محیطی یخچال دچار مشکل شده و به این ترتیب، دستگاه مرتبا ارور می دهد.

رفع عیب ارور d1

برای برطرف کردن این مورد از ارورهای یخچال بوش ، باید مقاومت دیفراست را اندازه گیری کرده و در صورت خرابی مدار برد، این قطعه تعمیر و یا تعویض گردد.

این مقاله را از دست ندهید: دلیل کار نکردن یخساز یخچال چیست؟

رفع عیب ارور E01

برای رفع ارور E01 باید اول سیم یخچال را از پریز برق جدا کنید. سپس سیم های متصل به سنسور محیطی را بررسی کرده و در صورت سالم بودن، اقدام به تعویض سنسور نمایید.

کد خطای E03

محفظه کشوی یخچال بوش نیز دارای سنسور دمایی است که در صورت خرابی، کاربران شاهد ارور E03 در یخچال خود خواهند بود.

رفع عیب ارور E02

سیم یخچال را از پریز برق جدا کنید و سیم هایی که به سنسور دمای فریزر متصل هستند، دوباره وصل کنید. اگر سیمی مشکل داشت، آن را جایگزین کنید. اگر باز هم درست نشد، باید حسگر دمای محفظه فریزر را با یک نمونه جدید و سالم تعویض کنید. به طور کلی برای برطرف کردن این مورد از ارورهای یخچال بوش ، باید قطعاتی از جمله سنسور دمای محفظه و سیم های متصل به سنسور دمای فریزر را بررسی، تعمیر و یا تعویض نمایید.

لازم به ذکر است که هریک از اقدامات ذکر شده باید در شرایطی تخصصی و تحت نظر جمعی از مجرب ترین تکنسین ها انجام گردد. همکاران ما در واحد تعمیرات بوش، توانایی تعمیر و تعویض قطعات ذکر شده به بهترین شکل ممکن را دارا می باشند.

نمایندگی تعمیرات یخچال

نمایندگی تعمیرات یخچال، یکی از تخصصی ترین بخش های مرکز سخت افزار ایران است. این مرکز به صورت متمرکز و ویژه بر تعمیر و ترمیم انواع مدل های یخچال از کلیه برندها اشتغال دارد. انواع مدل های این محصول در واحدی اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته و به شکل تخصصی تعمیر می گردند.

استفاده از تجهیزات پیشرفته متناسب با هر محصول، سطح کیفی خدمات واحد مورد بحث را به میزان چشمگیری افزایش داده و موجبات رضایت کاربران را فراهم نموده است. اگر مشاهده کردید که یخچال شما به درستی کار نمی کند، کافی است با واحد تعمیرات یخچال تماس گرفته و از خدمات تعمیر یخچال در محل  خود استفاده نمایید.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *