همه چیز درباره راه اندازی ویپ

راه اندازی ویپ یک فرایند چند وجهی است که امکان استفاده از مراکز تماس تحت شبکه را برای کاربران فراهم می سازد. IP تلفن یا تلفن تحت وب، تماس های با کیفیت و امنی را در بستر شبکه برقرار می سازد. قابلیت های متعدد این سامانه و هزینه های بهینه و مقرون به صرفه آن موجب شده که مرکز تماس ویپ مورد توجه صاحبان مشاغل قرار بگیرد. راه اندازی این سیستم، پیش نیازهایی دارد که یکی از آنها راه اندازی بستر شبکه داخلی یا همان LAN است.

پس از راه اندازی voip و همگام سازی آن با اتوماسیون های اداری، شما از مزایای بی شمار این سیستم بهره مند خواهید شد. به عنوان مثال با دریافت ماژول های ارتباطی نظارت دقیق تری بر فرایندهای ارتباطی و تماس های مجموعه کاری خود خواهید داشت. ویپ هم برقراری تماس و پیگیری سفارش ها را برای مشتریان راحت تر می کند و هم کار اوپراتورها را برای پاسخگویی راحت تر می سازد. اما لازمه بهره مندی از چنین قابلیت هایی، نصب و راه اندازی درست ویپ و سامانه های مرتبط با آن است. مرکز سخت افزار ایران به عنوان یک مجموعه با سابقه، جزء مراکز معتبر در زمینه راه اندازی ویپ به شمار می رود. برای آشنایی با خدمات این مرکز از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید. 

5/5(1 امتیاز)

راه اندازی ویپ سیسکو

چندین شرکت در زمینه ارائه سرویس های مرتبط با آی پی تلفن فعالیت می کنند که هریک مزایای خاصی را برای کاربران در نظر گرفته اند. سیسکو در این میان عملکرد موفق تری داشته و بیشتر از سایر شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است. مرکز تماس سیسکو که تحت عنوان cucm شناخته می شود، قابلیت های ویپ و سیستم های تلفن ip را در قالب سرویس های متنوع برای شرکت های بهره مند از تجهیزات سیسکو فراهم می سازد.

برای راه اندازی ویپ سیسکو نیاز به تجهیزاتی همچون سوئیچ ها، روترها و سایر تجهیزات سیسکو می باشد. اگر از یک سرور برای ارائه تمامی امکانات voip استفاده شود، یعنی سطح سینگل سرور در اختیار شما قرار داده شده است. اما در سیستم های کلاستر بیس چندین سرور به شکل بکاپ یکدیگر قرار دارند. بار ترافیکی مرکز تماس ویپ بین سرورها تقسیم می شود. چنانچه یکی از سرورها به هر دلیلی از کار افتاده و یا دچار نقص شود، چند سرور دیگر وارد عمل شده و ترافیک آن را کنترل می کنند.

پس از راه اندازی ویپ سیسکو توسط تیم شبکه مرکز سخت افزار ایران، شما از مزایایی همچون حذف هزینه های راه دور، افزایش سطح امنیت تماس ها، تعریف و انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه، یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، امکان دسترسی به شبکه VoIP سیسکو سازمان از هر نقطه در کشور و خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا بهره مند خواهید شد.

نصب و راه اندازی ویپ مایکروسافت

علاوه بر سیسکو، مایکروسافت نیز در زمینه راه اندازی ویپ فعالیت می کند. اگرچه شهرت این شرکت بیشتر مربوط به سیستم عامل هایش است، اما در زمینه تلفن تحت شبکه هم فعالیت های سودمندی انجام داده است. SFB مخفف نام تجاری مرکز تماس مایکروسافت یا همان اسکایپ فور بیزینس است. در واقع مایکروسافت کلاینت های ویپ را در قالب نرم افزار ارائه می دهد و در این زمینه فعالیت بیشتری دارد. یعنی در صورت راه اندازی ویپ مایکروسافت، قابلیت های ویپ به شکل نرم افزارهای مشخصی به شما ارائه خواهند شد. این نرم افزارها با سیستم عامل های اندروید، ios  و … سازگاری دارند و از کیفیت عملکردی بسیار بالایی برخوردار هستند.

مرکز تماس مایکروسافت تا 80000 رجیستر را پشتیبانی می کند و به این ترتیب امکان دریافت تماس های تعداد بالا را برای شما فراهم می سازد. مهم ترین مزیت sfb رایگان بودن ماژول ها است. یعنی برای دریافت ماژول های ارتباطی همچون وب کنفرانس در voip مایکروسافت نیاز به تجهیزات سخت افزاری خاصی نیست و مراحل کار به شکل نرم افزاری است. تمامی مراحل راه اندازی ویپ مایکروسافت و نصب ماژول های مختلف آن توسط متخصصین وب در مرکز سخت افزار ایران انجام می گردد. همکاران ما به شما کمک می کنند که بخش ارتباطات مجموعه کاری خود را به بهترین شکل ارتقا دهید.

ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ

تمامی افرادی که از تلفن های ویپ در مجموعه کاری خود استفاده می کنند، این کار را با هدف برقراری ارتباط انجام می دهند. ماهیت اصلی ویپ هم همین است: برقراری ارتباط. شرکت هایی که برای ارتباطات برون سازمانی شان از سانترال استفاده می کنند، به خوبی از هزینه ها و دردسرهای این سرویس اطلاع دارند. سانترال نیاز به نوعی تلفن ویژه دارد و باید کابل کشی های گسترده ای برای آن انجام شود. بر اثر قطعی کابل کشی یا بروز مشکل در هریک از بخش های آن، روند برقراری ارتباط نیز به شدت مختل خواهد شد. ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ تمامی این مشکلات را برطرف کرده است.

مرکز سخت افزار ایران با راه اندازی ویپ این امکان را به شما می دهد که با کمترین هزینه، با شعب مختلف مجموعه کاری تان ارتباط برقرار کنید. حذف شدن کابل کشی های پیچیده و تجهیزات سخت افزاری، یکپارچگی راحت با اتوماسیون های اداری از جمله CRM ، فکس و …، دریافت و ارسال فکس ها با سرعت و امنیت بیشتر، استفاده از انواع ماژول های ارتباطی از جمله ماژول نوبت دهی بیمارستانی، ماژول احراز هویت، ماژول های بین CRM و ERP های سازمانی و تلفن بانک، افزایش سرعت، بهبود کیفیت و افزایش چشمگیر امنیت تماس ها از جمله مزایای ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ به شمار می روند.

ارتباط ویپ با CRM

یکی دیگر از قابلیت های راه اندازی ویپ ، ارتباط آن با CRM است. سی آر ام نوعی اتوماسیون ارتباطی است که در شرکت ها و مجموعه های تجاری، اداری و خدماتی راه اندازی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ارتباط Voip با CRM به معنی مرتبط ساختن مرکز تماس تحت شبکه با یک سامانه ارتباطی دیگر است. به موجب استفاده از این قابلیت می توانید بدون لاگین شدن به پنل های ویپ، خروجی های مورد نظرتان در مورد تعداد تماس گیرندگان و … را دریافت کنید.

فکس سرور، ماژول نوبت دهی بیمارستانی، ماژول احراز هویت، انواع ماژول های ارتباطی بین CRM و ERP های سازمانی جهت هماهنگی بیشتر ساختار و تلفن بانک بخشی از جمله مزایای اتباط ویپ با سی آر ام به شمار می روند. خدمات واحد Web مرکز سخت افزار ایران در این زمینه به شما این امکان را می دهد که با کمترین زحمت به گزارش های تماس مجموعه خود دسترسی داشته باشید. برای دریافت این سرویس ها کافی است با تیم پشتیبانی شبکه در این مرکز تماس برقرار کنید. همکاران ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند داد.

خدمات راه اندازی Voip در مرکز سخت افزار ایران

تیم مدیریت و کادر اجرایی مرکز سخت افزار ایران در راستای افزایش بهره وری مجموعه های خدماتی و استفاده آنها از حداکثر ظرفیت ارتباطی موجود تلاش می کنند. ما به دنبال این هستیم که با ارائه خدمات کاربردی به موسسه های مختلف، توان عملیاتی آنها را همسو با آخرین تکنولوژی های ارتباطی روز دنیا افزایش دهیم. در این راستا واحد وب اقدام به ارائه سرویس های متعددی در زمینه راه اندازی ویپ و سرویس های مرتبط با آن نموده است. این سرویس ها شامل بررسی زیرساخت های شرکت، ارائه مشاوره های تخصصی و راه اندازی و یکپارچه سازی مرکز تماس با اتوماسیون های اداری می گردند.

راه اندازی ویپ سیسکو، نصب و راه اندازی مرکز تماس مایکروسافت، طراحی و راه اندازی ماژول های ارتباطی، ارتباط ویپ با crm، راه اندازی مرکز تماس چند سازمانی، مراکز تماس ویژه برج ها و مواردی از این دست نیز جزء خدمات راه اندازی ویپ در مرکز سخت افزار ایران به شمار می روند. همکاران ما ضمن شناخت و تحلیل اهداف، استراتژی ‌ها ،فرایندها و سایر نیازمندی‌های سازمان شما راهکار اختصاصی ارتباط با مشتریان را طراحی کرده و آن را به اجرا در می آورند. تجربه و مهارت بالای کارشناسان شبکه مرکز سخت افزار ایران به آنها این امکان را داده است که بهترین راهکار برای مجموعه شما اجرا کنند.