021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

راهنمای خرید پرینتر

خرید پرینتر هم نظیر خرید سایر دستگاههای الکترونیکی، نیاز به داشتن برخی اطلاعات پایه و ابتدایی دارد. اطلاعاتی نظیر اینکه دستگاه پرینتر چه مدل هایی دارد و عملکرد هر مدل با مدلهای دیگر چه تفاوتی دارد؛ یا اینکه با توجه به نیاز و سلیقۀ خاص کاربر، کدام دستگاه می تواند مناسب باشد.

آگاهی از موارد مذکور و دیگر اطلاعات مورد نیاز، سبب می گردد تا کاربر، دستگاهی مطابق با نیاز و خواست خود تهیه کند و مقرون بصرفه ترین خرید را داشته باشد. گر قصد خرید پرینتر را دارید اما هنوز نمی دانید که در زمان خرید می بایست چه مؤلفه هایی را مدنظر قرار دهید، خواندن مطالب زیر احتمالاً کمک شایانی به شما خواهد کرد. مطالب ارائه شده در بخش زیر شما را در موضوع سازگاری دستگاه، انتخاب برند و نیز شناسایی نیازتان یاری خواهد کرد. پیش از هر چیز بهتر است با انواع پرینتر و کاربر هر یک آشنا شویم.

خرید پرینتر

نکات مهم در خرید پرینتر

برای گروه اول و دوم در تقسیم بندی فوق بدون شک خرید پرینتر لیزری بهترین انتخاب خواهد بود. اولین و مهمترین دلیل برای این نقل، سرعت بیشتر پرینترهای لیزری نسبت به جوهر افشان است. دلیل دوم مصرف کمتر پرینتر های لیزری است. سوم اینکه دوام کارتریج های لیزری از نظر زمانی بیشتر است.

برای گروه سوم و چهارم انتخاب پرینتر مناسب کمی پیچیده تر است. در پرینت رنگی عملکرد و کیفیت جوهرافشان ها به نظر بهتر است و چون در گروه سوم کیفیت مهم است بهتر است انتخاب ما یک جوهرافشان باشد. در گروه چهارم هم بسته به شغل کاربر می توان دو انتخاب برای خرید پرینتر داشت. اگر کیفیت مهم است جوهرافشان و اگر مصرف پایین مهم است پرینتر لیزری می تواند بهترین انتخاب باشد. (چرا که مصرف پرینترهای جوهرافشان تقریباً ۷ برابر پرینترهای لیزری است).

برای خرید پرینتر  از 👈نمایندگی اچ پی 👉کلیک کنید. 

جهت خرید پرینتر مناسب و کارآمد ویژگی‌های پرینتر مورد نیازتان را تهیه کنید و آن را به فروشنده ارائه نمایید تا ناچار به صرف زمان طولانی جهت مقایسه و بررسی محصولات نگردید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا ویژگی‌ها و گزینه‌هایی را که برای شما اولویت دارند (نکاتی نظیر امکانات شبکه‌ای، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ظرفیت کاغذ، اندازه و وزن) را در زمان خرید پرینتر مدنظر قرار دهید.

راهنمای خرید انواع پرینتر

پرینتر جوهرافشان (Inject):

چاپگرهای جوهرافشان از طریق پخش قطرات ریز جوهر روی یک کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آمدن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شوند. رنگ‌های اصلی در چاپگر جوهرافشان به سه رنگ قرمز و زرد تقسیم می‌گردند. یک رنگ سیاه نیز در این دستگاه وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می رود.

توجه داشته باشید که شما برای چاپ حرفه‌ای یک عکس به چاپگری با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن نیز باشد. چاپگرهای جوهرافشان   به طور کلی قیمت‌های معقول‌تر و مناسب‌تری دارند و برای مصارف عمومی انتخاب مناسب‌تری هستند. اگر نوع کاربری شما با عملکرد این دستگاه همسوست می توانید خرید پرینتر جوهر افشان را در اولویت قرار دهید.

راهنمای خرید انواع پرینتر

پرینتر لیزری سیاه و سفید (تک رنگ):

چاپگرهای لیزری تک‌رنگ همانند دستگاه فتوکپی عمل می‌کنند از همین‌رو سرعت بالاتری دارند. چاپگرهای لیزری سیاه و سفید بهترین انتخاب برای چاپ صفحات متنی در تعداد بالا هستند. به خصوص اینکه از دقت بسیار بالایی برخوردارند. از ویژگی‌های جالب استفاده از چاپگرهای لیزری تک رنگ قیمت پایین برای هر صفحه چاپ است.

که در کل باعث کاهش هزینه تعویض و یا شارژ کاتریج می شود. در کل یک چاپگر لیزری بهترین انتخاب رای یک دفتر کار یا محیط اداری بزرگ است که نیاز به چاپ متن های زیاد در طول روز دارند. اگر کاربری شما با عملکرد این دستگاه همسوست می توانید خرید پرینتر لیزری سیاه و سفید را در اولویت قرار دهید.

پرینتر رنگی لیزری:

چاپگرهای لیزری انتخابی بهینه جهت چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هستند. تونرهای CMYK در این پرینترها جایگزین جوهر گشته‌‌اند. این چاپگرها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده می‌شوند که نیاز عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای را برآورده می‌سازند.

با توجه به کیفیت بالای این چاپگرها، بدیهی است که قیمت بالایی نیز داشته باشند. این چاپگرها مناسب مصارف حرفه‌ای و کاربرد زیاد است و برای محیط منزل و استفاده عمومی نیستند. اگر کاربری شما با عملکرد این دستگاه همسوست می توانید خرید پرینتر  لیزری را در اولویت قرار دهید. در صورت بروز هرگونه مشکل در پرینترها ، با متخصصین ما در مرکز تعمیر پرینتر تماس بگیرید.

 پرینتر چند کاره (Multi Function):

در اماکن اداریبه دلیل کمبود فضا وجود یک چاپگر چند منظوره بسیار مفید است. از ایرادات این دستگاه این است که در صورت خراب شدن یک بخش از دستگاه دیگر بخش ها نیز از کار می افتد. در کل این دستگاه برای مصارف عمومی و یا اداری کوچک کاربرد دارد. قیمت این دستگاه به نسبت امکانات و کارایی آن مناسب است. اگر کاربری شما با عملکرد این دستگاه همسوست می توانید خرید پرینتر چندکاره را در اولویت قرار دهید.

 پرینتر قابل‌حمل (portable Printer):

برای افرادی که نیازمند چاپگرهای قابل حمل هستند این دستگاه گزنیه مناسبی است. اندازه این چاپگر در حد یک کیف دستی است و انرژی مورد نیازش را از باطری تأمین می‌کند. تکنولوژی این چاپگرها معمولا جوهرافشان و یا روش تونرهای حرارتی (ریبون) است.

از معیاب این چاپگرها این است کیفیت پایین ترین نسبت به دیگر انواع چاپگر دارند. سرعت چاپ آنها پایین است و باید برگه ها را تک تک وارد چاپگر کنید. (محل نگهداری برگه ندارد). از ویژگی های این چاپگر وجود یک پورت infrared است که اجازه می دهد بدون وصل کردن چاپگر به کامپیوتر اطلاعات را انتقال دهیم. اگر کاربری شما با عملکرد این دستگاه همسوست می توانید خرید پرینتر قابل حمل را در اولویت قرار دهید.

پرینتر سه بعدی ۳D PRINTER

خرید پرینتر سه بعدی غالبا توسط کاربرانی خاص انجام می شود. پرینتر سه بعدی دستگاهی است که کاربران با استفاده از آن می توانند طرح های سه بعدی مورد نظر خود را، با دقت و کیفیت بالا، چاپ نمایند. کافی است تا طرح های سه بعدی موجود در کامپیوتر به این دستگاه داده شود تا با استفاده از ماده های کامپوزیتی، به صورت سه بعدی، وجود خارجی یابند.

استفاده از پرینتر سه بعدی در حال حاضر، نه تنها بدل به یک سرگرمی برای کاربران عادی گشته است بلکه در برخی مشاغل نظیر پزشکی و مدل سازی صنعتی، به دلیل کاربرد بالای این فناوری، جایگاه ویژه ای یافته است.

بد نیست بدانید که با پیشرفت و همه گیر شدن این دستگاه ها احتمالاً دیگر نیازی به خرید برخی دستگاه ها نداشته باشید و بتوانید محصولات موردنظر خود را با تغییرات و اصلاحات دلخواه خود در اتاق شخصیتان تولید کنید و از آن ها لذت ببرید. البته استفاده از پرینتر سه بعدی در میان کاربران عادی، هنوز چندان رایج نشده و این به دلیل قیمت بالای این دستگاه است. هزینه بالای خرید پرینتر ۳D است. به گونه ای که هم اکنون ارزان ترین مدل بازار با نام MakerBot Replicator بیش از ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد و برخی از انواع این پرینترها تا ۱۵ هزار دلار هم قیمت دارند.

قیمت، نکته ای مهم در خرید پرینتر

یکی از نکات مهم در خرید پرینتر، قیمت این دستگاه است. همانطور که می دانید پرینترهای جوهرافشان نسبت به لیزری ها ارزان ترند ولی کارتریج های گرانتری دارند. البته کاربران پرینتر در کشور ما بجای تعویض، معمولاً کارتریج ها را شارژ می کنند. شارژ پرینتر های لیزری و جوهرافشان هر دو به آسانی انجام می شود و قیمتی کمتر از ۱۵ هزار تومان برای هر شارژ دارند. توجه داشته باشید که مصرف پرینترهای لیزری بسیار کمتر است و در یک مقایسه کلی، این دستگاه ها بسیار مقرون بصرفه تر هستند.

نکات پیش از خرید پرینتر

می‌بایست به آن‌ها توجه نمایید عبارتند از: امکان یا عدم امکان چاپ دو رو به صورت خودکار، حداکثر صفحات چاپ شده در ماه (Monthly duty cycle)، سرعت موتور (سرعت چاپ)، کارتریج‌های استارتر، کیفیت وضوح چاپ (dots per inch)، وضوح اسکن و … . برخی دیگر از ویژگی‌های کلی که می‌بایست به آن‌ها توجه کرد عبارتند از:

  • کیفیت چاپ (dpi) پرینتر یا تعیین شمار نقطه‌های پرینتر
  • سرعت موتور به صورت صفحه در دقیقه یا حروف در دقیقه
  • حافظه داخلی به صورت کیلوبایت یا مگابایت
  • حداکثر صفحات چاپ شده در ماه (Monthly duty cycle)
  • قابلیت و امکانات کار در شبکه، سینی ورودی کاغذ استاندارد و انتخابی
  • سینی‌های چندمنظوره یا ورودی‌های کاغذ، چاپ روی دو طرف کاغذ
  • نمایشگر لمسی، غیر لمسی و ساده و مدل‌های دیگر
  • اسلات‌های کارت رسانه و پورت‌های پیکت بریج
  • پورت USB
  • سازگاری سیستم عامل
نحوه انتخاب پرینتر

همیشه این سوال را مد نظر داشته باشید که علت خرید شما چیست؟

اگر شما فقط گهگاهی از پرینتر خود برای چاپ اسناد، کپی از یک صفحه وب، کپی ساده از صفحه گسترده استفاده می کنید، یک پرینتر جوهر افشان یا لیزری کار شما را به خوبی راه می اندازد. اما اگر شما نیاز به چاپ عکس با تصاویر بسیار با کیفیت دارید باید  در جستجوی پرینتر رنگی باشید و یا اگر نیازهای اسنادی شما بیش از ۱۰۰ صفحه به صورت روزانه و سیاه و سفید است، بهتراست به دنبال یک نمونه لیزری با سرعت بالا بگردید. و درنهایت، یک پرینتر چند منظوره نیز می تواند مناسب آن دسته از افرادی باشد که نیازهای متفاوتی اعم از امور چاپی، اسکن، کپی و فکس دارند.

توجه به نوع کاربری پیش از خرید پرینتر

دسته ای از کاربران پرینتر تنها برای چاپ متون سیاه و سفید از این دستگاه استفاده می کنند بنابراین دردسر چندانی برای انتخاب ندارند و می توانند یک پرینتر سیاه و سفید لیزری تک کاره بخرند. اما در این میان، برخی افراد علاوه بر پرینت گرفتن نیاز به کپی، اسکن و گاهی هم فکس کردن اسناد دارند.

این دسته از کاربران بهتر است پرینترهای چند کاره لیزری را تهیه نمایند. عاشقان عکاسی و چاپ نیز می توانند عکس هایشان را با خرید یک پرینتر مخصوص، که کار چاپ عکس را انجام می دهد، چاپ نمایند. در پایان این قافله، کاربرانی هستند که به واسطه شغل و یا فعالیتی که دارند، نیازمند پرینترهای رنگی هستند. دنیای چاپ برای این دسته از کاربران پرینترهای رنگی را روانه بازارهای جهانی کرده است. 

رزولوشن :

تعداد نقاطی که یک پرینتر در هر اینچ مربع ایجاد می کند را رزولوشن می گویند. گفتنی است، تعداد بیش از ۱۴۴۰ نقطه در هر اینچ به معنای یک رزولوشن خوب و مناسب می باشد. به هر حال این گزینه، برای انجام کارهای چاپی بسیار با کیفیت، در متون، عکس ها و امور گرافیکی بسیار اهمیت دارد.

هزینه عملیات

در تصمیم گیری خرید پرینتر همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که دستگاه شما هزینه های جانبی زیادی را هم به دنبال خواهد داشت. که از جمله آن ها می توان به هزینه کارتریج جایگرین و کاغذهای مصرفی اشاره کرد. چرا که، جوهر کارتریج و تونر پس از مدتی تمام یا خشک می شوند. ناگفته نماند، هزینه های کاغذ، تونر و جوهر می تواند بسیار بیشتراز هزینه اولیه خرید پرینترباشد.

سایز

در هنگام خرید پرینتر توجه به سایز های اسنادی مورد نیازتان نیز باید از فاکتورهای اولویتی شما قرار گیرد. زیرا برخی از پرینترها فقط در اندازه های استاندارد کار چاپی انجام می دهند و فاقد ویژگی قدرت چاپ در سایزهای بزرگ می باشند.

سرعت

اگر با حجم زیادی از کارهای چاپی سیاه و سفید روبرو هستید، همواره سرعت پرینتر( تعداد صفحه در هر دقیقه) را در نظر داشته باشید.

قابلیت اتصال به شبکه

اگر نیاز به شبکه کردن دستگاه خود دارید باید این قابلیت، در پرینتر تعبیه شده باشد. بنابراین در موقع خرید پرینتربه این ویژگی نیز توجه کنید.

فونت های Post-Script

اکثر پرینترهای جوهر افشان با فونت های Post-Script سازگار نمی باشند. بنابراین اگر شما نیاز به چاپ گرافیکی PostScript و این دسته از فونت ها دارید بهتر است به یک پرینتر لیزری فکر کنید.

گارانتی محصول

آخرین قدم در خرید پرینتر مناسب، توجه به موضوع ضمانت می باشد. از این رو، همواره به دنبال برندی باشید که ضمانت ساخت و فروش را شامل شود. حداقل این گارانتی باید ۹۰ روزه باشد.

مرکز تعمیرات پرینتر

مرکز تعمیرات پرینتر  با توسعه ی خدمات خود در اقصی نقاط ایران  گامی موثر در جهت رفع نیاز کاربران انواع مدل های پرینتر  برداشته است . 

کارشناسان این مرکز، پس از بررسی های اولیه و عیب یابی صحیح، تعمیرات دستگاه را در اسرع وقت آغاز خواند کرد. پس از طی مراحل تعمیر ، دستگاه در صحت و سلامت کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است ، تعرفه ی پیشنهادی جهت تعمیر انواع دستگاه های چاپ از جمله تعمیر چاپگر بسیار مناسب بوده و با توجه به مورد تعمیراتی متفاوت می باشد.این مژده را به کاربران می دهیم که متخصصین این مرکز همواره قادر به رفع ایراداتی هستند که سایر مراکز آن را غیر قابل تعمیر می دانند.

نکات خرید پرینتر

سوالات متداول کاربران در مورد خرید پرینتر

هنگام خرید پرینتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چند ویژگی وجود دارد که باید هنگام خرید پرینتر بیشتر روی آن ها تمرکز کنید. جوهرافشان یا لیزری بودن پرینتر، قابلیت اتصال در حالی که همه چاپگرها می توانند مستقیماً از طریق USB به رایانه متصل شوند، چاپگری که به صورت بی سیم متصل می شود راحت تر است. …کارکرد، چند کاره بودن ، کیفیت و سرعت و..دیگر مواردی هستند که لازم است به آن ها توجه کنید.

کدام نوع پرینتر کاربردی تر است؟

چاپگرهای جوهرافشان برای اسناد کوچک و چاپ تصاویر، مانند عکس‌ها و پروژه‌های مدرسه، مناسب‌تر هستند. اما، اگر به دنبال چاپگری هستید که بتواند حجم زیادی از اسناد مبتنی بر متن را مدیریت کند، چاپگر لیزری انتخاب کارآمدتر و اقتصادی‌تر است.

چند پرینتر خوب برای خرید معرفی کنید ؟
  • به طور کلی بهترین پرینتر چند کاره  : HP OfficeJet Pro
  • بهترین پرینتر اقتصادی :  پرینتر بی سیم Canon Pixma MG3620
  • بهترین گزینه برای کارهای روزمره :  HP DeskJet Compact
  • بهترین چاپگر برای دفاتر : چاپگر  همه کاره Canon TR8620a
5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.