021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌تواند به دلایل متعددی روی دهد.  در این میان برخی از این علل شایع‌تر و رایج‌ترند. استفاده از کابل HDMI نامرغوب، خرابی مین برد تلویزیون، فرسودگی قطعات مین برد تلویزیون، خرابی آی سی برد پاور، نوسانات برق و مواردی از این دست برخی از شایع‌ترین عللی هستند که سبب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌گردند. 

با بروز این اشکال، بدون آنکه کاربر دکمه‌ای را فشار داده باشد و یا حتی تلویزیون را لمس کرده باشد، تلویزیون به ناگاه خاموش شده و از کار می‌افتد. بدیهی است روش درنظرگرفته شده جهت تعمیر و رفع این اشکال با توجه به علت پیدایش این ایراد تعیین و انتخاب می‌شود. 

برای مثال در صورتی که پیش آمده ناشی از خرابی مین برد باشد، تعمیر درنظرگرفته شده در راستای تعمیر و یا تعویض مین برد خواهد بود. در این مقاله برآنیم تا برخی از شایع‌ترین عللی که سبب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌گردند را بررسی کرده و آنها را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. 

در صورت مواجهه با این اشکال می‌توانید به نمایندگی  تعمیرات تلویزیون  مراجعه کرده و تخصصی‌ترین سرویس‌های مورد نیاز را دریافت نمایید. در صورتی که امکان جابجایی دستگاه و تحویل آن به تعمیرگاه را ندارید می‌توانید از  سرویس تعمیر تلویزیون در محل  استفاده نمایید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

1- خرابی مین برد تلویزیون

یکی از اشکالات موجود در تلویزیون ها که سبب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌گردد، خرابی مین برد است. خرابی مین برد معمولاً به این صورت خود را نشان می‌دهد که تلویزیون هنگام کارکردن خاموش می شود و وقتی دوباره دکمه پاور فشار داده می‌شود، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌کند اما تلویزیون روشن نمی شود.

2- فرسودگی قطعات مین برد

مورد دیگری که سبب خاموش شدن خودبخودی تلویزیون می‌گردد، فرسودگی قطعات مین برد است. این اشکال غالباً به دلیل روشن‌ ماندن های طولانی مدت تلویزیون اتفاق می‌افتد. 

از این رو توصیه می‌شود در صورت عدم استفاده از تلویزیون، برق تلویزیون کاملا قطع شود (این کار سبب افزایش عمر مفید دستگاه و پیشگیری از خرابی مین برد می‌گردد). تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط تعمیر و رفع این اشکال با حضور در نمایندگی تعمیرات تلویزیون قابل دریافت است.

خدمات تخصصی هاردورسنتر: تعمیر پنل تلویزیون

3- استفاده از کابل HDMI نامرغوب

یکی دیگر از عوامل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، استفاده از کابل نامرغوب HDMI است. استفاده از کابلهای نامرغوب و فیک جهت اتصال سایر دیوایس‌ها به تلویزیون، سبب اتصالی دستگاه و خرابی آن خواهد شد.

 بنابراین توصیه می‌شود جهت وصل کردن دستگاه‌های دیگر به تلویزیون خود صرفاً از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده کنید. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط تعمیر و رفع این اشکال با حضور در مرکز تعمیر تلویزیون قابل دریافت است.

خاموش شدن تلویزیون

این مقاله را از قلم نیندازید: تاریک شدن تصویر تلویزیون

3- فلش مموری ویروسی

مورد دیگری که قابلیت خاموش کردن ناگهانی تلویزیون را دارد، وصل کردن یک فلش مموری ویروسی به تلویزیون است. این کار، گاه منجر به انتقال ویروس‌ها به تلویزیون های هوشمند شده و برنامه های اصلی تلویزیون را از کار می‌اندازند.

4- خرابی آی سی برد پاور

یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می شود خرابی ic برد پاور تلویزیون است. در صورتی که بررسی ها نشان دهد که اشکال پیش آمده ناشی از خرابی آی سی است می‌بایست این قطعه از تلویزیون تعویض شود.  جهت پیشگیری از خرابی مجدد توصیه می‌شود خازن های اطراف IC نیز تعویض شود. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط تعمیر و رفع این اشکال با حضور در نمایندگی تعمیرات تلویزیون قابل دریافت است.

با ما همراه باشید: تعمیر برد پاور تلویزیون

5- نوسانات برق

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌تواند به دلیل نوسانات ایجاد شده در برق و خرابی پاور نیز اتفاق بیفتد. تلویزیون های جدید به دلیل اینکه با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند، غالباً با نوسانات برق دچار خرابی می‌گردند. بنابراین توصیه می‌شود که از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون به پریز برق خودداری کنید و در این میان از محافظ‌های برق استفاده کنید.

تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

روش درنظرگرفته شده جهت تعمیر و رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون با توجه به علت به وجود آمدن این ایراد، تعیین و انتخاب می‌شود. پبرای مثال در صورتی که اشکال خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ناشی از خرابی مین برد باشد، تعمیر صورت گرفته نیز در ارتباط با همین قطعه خواهد بود. 

Cpu  قطعه دیگری است که خرابی آن ممکن است سبب خاموش شدن تلویزیون گردد که در این صورت نیاز است تا این قطعه نیز تعویض گردد. 

نکته: معمولاً تعویض سی پی یو به تنهایی امکان پذیر نیست و در این شرایط باید کل مین برد تعویض گردد. 

در هر حال تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون صرفاً پس از طی دقیق مراحل عیب‌ یابی و تشخیص علت اشکال پیش آمده امکان‌ پذیر است. شایان ذکر است تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط بهسازی و تعمیر تلویزیون  با حضور در نمایندگی تعمیرات تلویزیون قابل دریافت است.

3.5/5(4 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.