021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعویض گلس تبلت

تعویض گلس تبلت نیاز به مهارت و توانایی بالا همچنین دقت و ظرافت تعمیراتی دارد. غالبا کاربران با شنیدن کلمه گلس یاد قطعه ای جانبی از جنس پلاستیک می افتند که هنگام خرید تبلت، برای محافظ است صفحه نمایش خریده شده و روی ال سی دی نصب می شود. اما گلس در واقع شیشه ای محافظ مانند است که در کارخانه برای محافظت از صفحه نمایش و تاچ روی آن ها نصب شده و تبلت را از مشکلات و ضربات احتمالی حفظ می کند.

در هر صورت گلس تبلت ممکن است در اثر عوامل گوناگون دچار مشکل شده و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر این قطعه دچار ترک یا شکستگی شود و به موقع تعویض نگردد، به دلیل ایجاد نقطه ی فشار در محل آسیب دیدگی، ممکن است تاچ یا ال سی دی تبلت را متحمل صدمات و هزینه های بعدی کند. در ادامه به نحوه ی تعویض گلس تبلت می پردازیم با ما همراه باشید.

تعویض گلس تبلت

انواع گلس تبلت

همانگونه که گفته شد، هر دو نوع گلس(شیشه ای و پلاستیکی) برای محافظت صفحه نمایش روی آن نصب می شوند. گلس شیشه در کارخانه و گلس پلاستیکی در مغازه و از فروشنده خریداری شده سپس نصب می گردد. محافظ های صفحه در مدل ها و انواع مختلف توسط شرکت ها تولید شده و به مصرف کاربران می رسد.

یک کارشناس زمانی می تواند خود را خبره و کاربلد نشان دهد که انواع گلس را شناخته و قادر باشد با استفاده از دستگاه های مدرن، بدون حتی صدمه ای به دستگاه، آن را عوض کند. منظور از تعویض گلس تبلت در این مقاله، تعویض همان نوعی است که توسط شرکت سازنده بین تاچ و ال سی دی نصب شده و از این دو بخش محافظت می کند.

نحوه ی تعویض گلس تبلت

قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید تعویض گلس تبلت، نیاز به مهارت و همچنین دستگاه های پیشرفته دارد. البته گلس لوازم جانبی را می توانید خود تهیه کرده و با رعایت نکات ایمنی، به کار بردن دقت و ظرافت اقدام به تعویض آن کنید. فقط در هنگام خرید مراقب باشید که نمونه ای اصل یا اورجینال را خریداری کرده تا قطعه بتواند وظیفه ی خود را در برابر خطرات احتمالی به خوبی انجام دهد.

اما اگر قصد تعویض گلس شیشه ای را دارید، حتما به کارشناسان نمایندگی تعمیرات تبلت مراجعه کرده و از مهارت کارشناسان استفاده نمایید تا سلامت دستگاه خود را بار دیگر باز یابید. در ادامه مراحل تعویض گلس تبلت را عنوان خواهیم کرد.

مراحل تعویض گلس ال سی دی تبلت

  1. برای تعویض گلس تبلت ، باید مراحل زیر به ترتیب انجام شوند:
  2. مطمئن شوید که با شکستگی گلس، ال سی دی معیوب نشده باشد.
  3. تهیه کردن نمونه ای اورجینال برای تعویض گلس تبلت
  4. انتخاب محیطی عاری از آلودگی و گرد و غبار
  5. فراهم کردن دستگاه اختصاصی لیمینت به علاوه ی چسب و ابزار مورد نیاز
  6. روشن کردن دستگاه لمینیت و چرخاندن دکمه ی ایست اضطراری تا هنگامی که دکمه بالا برود.
  7. انتخاب استارت و قرار دادن دمای لیمینت بر 40 در جه به مدت 180 ثانیه.
  8. انتخاب دکمه ی تایید سپس انتخاب گزینه ی بازگشت برای تعویض گلس تبلت
  9. در این مرحله باید لیمینت بر 35 صدم مگاپاسکال قرار داده شود.
  10. ال سی دی در دستگاه، در جایگاه مناسب خود قرار گیرد و در دستگاه بسته شود .
  11. انتخاب گزینه ی استارت تا مکش شروع شده و تعویض گلس تبلت به درستی انجام بگیرد.
  12. دستگاه پس از زمان تعیین شده سینی لیمینت به پایین فرستاده می شود.
  13. با باز شدن درب وکیوم پروسه ی تعویض گلس تبلت پایان می یابد.

نکات مهم در تعویض گلس تبلت

یکی از مهم ترین نکاتی که در تعویض گلس تبلت مورد توجه قرار می گیرد، این است که در برخی موارد برای تعویض این قطعه نیاز به تعویض ال سی دی و تاچ به طور کامل می باشد. با توجه هزینه بالای تعویض این قطعات، بهتر است ابتدا متوجه شوید که آیا قطعات ذکر شده سالم هستند و یا آنها هم آسیب دیده اند. برای درک این موضوع، کافی است تاچ تبلت خود را امتحان کنید؛ اگر عملکرد تاچ عادی بود، مشکل تنها با تعویض گلس برطرف خواهد شد.

اما چنانچه مشاهده کردید که تاچ کار نمی کند، علاوه بر گلس، باید ال سی دی هم تعویض شود. نکته دیگری که در مورد تعویض گلس تبلت وجود دارد، توجه به سلامت ال سی دی است. به این معنی که به دلیل ارتباط ظریف و تنگاتنگی که بین ال سی دی و گلس وجود دارد، تعمیرکار باید مراقب باشد که در حین مراحل تعویض گلس، آسیبی به این قطعه وارد نشود. در این صورت، کاربر متحمل هزینه های بیشتری شده و نیاز به تعویض ال سی دی می باشد.

نمایندگی تعمیرات تبلت

نمایندگی تعمیرات تبلت عنوان یکی از بهترین مراکزی را با خود دارد که با هدف مشتری مداری توانسته است عمده نیاز های کاربران را برطرف کند. در این مرکز علاوه بر فروش انواع مدل های گوشی و تبلت در برندهای مختلف، مشاوره های تعیین کننده و بی طرفی در اختیار کاربران قرار می گیرد تا با دیدی باز به انتخاب و خرید دستگاه بپردازند.

واحد تعمیرات تخصصی تبلت به جدیدترین دستگاه های عیب یابی و تعمیر مجهز است تا کارشناسان بتوانند انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری تبلت را در کوتاه ترین مدت، با بالاترین کیفیت و کم ترین هزینه ها برطرف کنند.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *