021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

ویروس ها و بد افزارها دشمنان امروزی دنیای مجازی

ویروس ها و بد افزارها ،  همواره یکی مشکلات سیستم های کامپیوتری بوده اند که کاربران مشکلات زیادی با آنها داشته اند. در این مقاله قصد داریم ویژگی ها و راهکارهای مقابله با ویروس ها و بد افزارها کامپیوتری را ارائه بدهیم تا هرچند کوچک بتوانیم در آموزش علم سهیم باشیم. ویروس، یک نوع از بدافزار است که در اغلب مواقع بدون اطلاع کاربر اجرا شده و تلاش می‌کند خودش را در یک کد اجرایی دیگر کپی‌ کند و سبب تخریب و آسیب به نرم افزار و یا سخت افزار سیستم های کامپیوتری شود.

تفاوت کرم و تروجان با ویروس ها

تروجان

یک تروجان، بد افزاری است که خود را در قالب یک برنامه مشروع و سالم مخفی میسازد . با این عمل ذهن افراد منحرف می نماید و به خود یک وجه ی قانونی می دهد .تا افراد از نیت و عملکرد مخرب آن اطلاعی نداشته باشند. وقتی اقدام به اجرای یک تروجان می کنید، بدافزار در پشت صحنه به فعالیت مشغول می شود و اطلاعات و بعضا کنترل سیستم شما را در اختیار فرد یا افراد ثالثی قرار میدهد.

با این عمل سیستم عامل شما و تمامی مواردی که در حریم خصوصی شما می باشد به دست افراد سودجو خواهد افتاد. بارها دیده شده است که هکرها با این عمل از کاربران و قربانی ها اخاذی نموده اند. برای رصد فعالیت های شما بر روی سیستم یا متصل کردن ما به یک شبکه عمل می کنند. ممکن است یک تروجان به عنوان یک دروازه عمل کند.

و اقدام به دانلود کردن انواع بد افزارها بر روی سیستم شما کند و در این مورد می شود آنچه نباید می شد و مشکلات سیستم نه تنها معطوب به تروجان ها خواهد شد، بلکه حالا باید برای مبارزه با سایر بدافزارها مانند ویروس ها و کرم ها هم آماده باشد. نکته اصلی که این نوع از بد افزار را تبدیل به یک تروجان میکند، روشی است که خود را داخل سیستم شما تولید میکند.

همانگونه که ذکر شد، این بد افزار خود را به عنوان یک برنامه سالم و کاربردی معرفی میکند و بعد از اجرا، کنترل سیستم شما را در پشت صحنه به دست گرفته یا در اختیار افراد دیگر قرار میدهد. این بد افزار همانند کرم ها و ویروس ها از طریق انتشار و تکثیر خود موجب آزار کاربر نمیشود. تروجان ها معمولا بی سر و صدا هستند و به سادگی از طریق یک وب سایت یا یک دنلود آلوده میتوانند وارد سیستم شوند.

کرم

یک Worm دقیقا مشابه یک ویروس است، اما با روشی دیگر خود را تکثیر میکند که این مورد سبب شده است . با ویروس در یک طبقه قرار نگیرند. بر خلاف ویروس، یک Worm منتظر اقدام فرد برای کپی شدن در سیستم های مختلف و آلوده کردن فایل ها و برنامه ها نمی ماند .

بر اساس تصمیم و قدرت خود، به شکل یک باره و دفعتی خود را در حجمی وسیع منتشر و تکثیر میکند و سبب اختلالی یکباره در سیستم عامل شما می گردد و به کلی دستگاه شما را دچار آسیب های جدی می نماید.

از آنجایی که کرم ها منتظر عملکرد فردی نیستند، میتواندد بسیار هوشمند عمل کنند و به خودی خود مسیری انتخاب نمایند و رایانه را مورد تهاجم قرار دهند و مثلا با در اختیار گرفتن اطلاعات مخاطبان فرد از روی ایمیل، خود را در سطحی وسیع و از طریق ایمیل نیز منتقل کنند . در این مرحله دیگر کاری از دست فرد بر نمی آید.

همانند ویروس، کرم ها نیز میتوانند اهداف متفاوتی داشته باشند. اما همانگونه که گفته شد، روش تکثیر آنها، این دست از بد افزار را از ویروس متمایز میسازد.

راهکار مقابله با ویروس ها و بد افزارها

  • عوض کردن ویندوز بعد از چند مدت
  • استفاده از حالت فریز در سیستم عامل
  • نصب اپلیکیشن ها از سایت های معتبر
  • استفاده از اپلیکیشن های دارای لایسنس
  • استفاده از آنتی ویروس ها
  • آدیت روزانه آنتی ویروس ها

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران، پیشرو در تعمیرات حرفه ای و تخصصی رایانه مفتخر است که طی سالیان متمادی توانسته رضایت مشتریان را درجهت تعمیر رایانه جلب کند . محوریت و شعار اصلی مرکز سخت افزار ایران مشتری مداری و توجه به حقوق مشتریان گرامی می باشد . دراین راستا از برترین متخصصین و پیشرفته ترین  تجهیزات بهره گرفته ایم .رضایت مشتریان مهم ترین دلیل استقبال آنان از مرکز سخت افزار ایران  بوده و نشان از اعتماد آن ها به این مرکز دارد  .

متخصصین ما  پس از گذراندن دوره های فوق تخصصی و حرفه ای به این مرکز راه یافته اند و تمامی مشکلات کامپیوترها را در اسرع وقت و با دقت و ریز بینی رفع خواهند  کرد  . ذکر این نکته ضروری است که  متخصصین مرکز سخت افزار ایران  در بسیاری موارد ، قادربه رفع مشکلاتی هستند که اکثر مراکز آن را غیرقابل تعمیر می دانند . لذا مشتریان بدون هیچ گونه نگرانی  جهت تعمیرات رایانه خود به مرکز سخت افزار ایران مراجعه می کنند  .

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.