021-62948

اشتراک گذاری

کارت شبکه لپ تاپ

کارت شبکه لپ تاپ یکی از قطعات موجود در این دستگاه است که امکان بروز خرابی و اشکال در آن وجود دارد. خرابی‌های پیش آمده در کارت شبکه منجر به عدم امکان برقراری ارتباط میان لپ تاپ و تجهیزات ارائه‌دهنده خدمات شبکه نظیر مودم و … می‌گردد. در صورتی که کارت شبکه سیمی باشد، این کارت، رابط میان کابل شبکه و خود کامپیوتر خواهد بود و اگر وایرلس باشد، این کارت رابط بین امواج الکترومغناطیسی و کامپیوتر خواهد بود. به طور کلی اتصال به دنیای اینترنت بدون داشتن کارت شبکه لپ تاپ ممکن نیست و این قطعه حیاتی‌ترین عضو در اتصال کاربر لپ تاپ به دنیای اینترنت است. بد نیست بدانید که از کارت شبکه وایرلس به اختصار با عبارت WNIC یاد می‌شود که حرف W در آن مخفف واژه  Wireless است. خوشبختانه بروز خرابی در کارت شبکه، با اندک دستکاری در قطعات دستگاه و تنظیمات آن، قابل رفع است مگر آنکه خرابی پیش آمده حاد و شدید باشد.

تعمیر کارت شبکه لپ تاپ

تعمیر کارت شبکه لپ تاپ

اصولاً کارت شبکه لپ تاپ چیزی برای خراب شدن ندارد. اشکالات پیش آمده در این بخش معمولاً یا به دلیل بروز خطا در اتصالات و یا به دلیل وجود ایراد در سیستم عامل دستگاه است. در این بخش ضمن اشاره به برخی اشکالات مرتبط با کارت شبکه لپ تاپ و بررسی آنها، راهکارهایی جهت رفع و تعمیر آنها ارائه خواهد شد.

این مقاله را از دست ندهید: وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت

1. قطع کارت شبکه بی‌سیم از مادربرد

عدم شناسایی کارت شبکه لپ تاپ ممکن است به دلیل اکسیده شدن نقاط اتصال کارت شبکه بی‌سیم با مادر برد و در نهایت قطع ارتباط میان آن‌ها اتفاق افتاده باشد. در چنین شرایطی می‌بایست کارت بی‌سیم را از محل خود خارج کرده و برای تمیز کردن نقاط تماس کارت شبکه با مادربرد اقدام کرد.

2. خرابی نرم افزار شبکه

برای رفع این اشکال در وهله نخست نرم‌افزار راه‌انداز کارت شبکه بی‌سیم را حذف نمایید و مجدداً آن را نصب کنید. در صورتی که مشکل کارت شبکه لپ تاپ رفع نشد، سیستم عامل لپ‌تاپ را فرمت کرده و مجدداً درایور کارت شبکه را نصب نمایید.

3. خرابی مادربرد

گاه اشکال پیش آمده در کارت گرافیک لپ تاپ، به دلیل خرابی مادربرد است. در این وضعیت توصیه می‌شود مادربرد تعمیر و یا تعویض گردد. توصیه می‌شود به جای تعویض مادربرد، از یک کارت wi-fi روی شکاف PCMCIA استفاده نمایید.

4. خرابی کارت شبکه

در صورتی که راهکارهای ارائه شده در سطور فوق پاسخگو نبود، می‌بایست جهت تعویض کارت شبکه لپ تاپ اقدام کرد.

خدمات تخصصی مرکز سخت افزار: تعمیر اسپیکر لپ تاپ

ظاهر نشدن کارت شبکه بی‌سیم در لپ‌تاپ

در صورتی که با مراجعه به بخش مدیریت قطعات سخت افزاری (device Manager) کارت شبکه لپ تاپ نمایش داده نمی‌شود، این موضوع احتمالاً به دلیل آن است که لپ تاپ فاقد کارت شبکه است. این مسئله (اظهار بخش مدیریت لپ تاپ مبنی بر نبود کارت شبکه در لپ تاپ) به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که برخی از آنها عبارتند از:

1. تعویض کارت شبکه لپ تاپ

در صورتی که اشکالات پیش آمده در کارت شبکه با تنظیمات معمول و رایج برطرف نگردند و خرابی سخت افزاری این بخش محرز گردد، کارشناسان تصمیم به تعویض کارت شبکه لپ تاپ می‌گیرند. اگر چه تعویض کارت شبکه کار چندان دشواری نیست، اما به دلیل موقعیت سخت افزاری این دستگاه و وجود قطعات حساس و آسیب‌پذیر در جوار و اطراف آن، توصیه می‌شود تعویض این بخش از دستگاه صرفاً به دست کارشناسان این حوزه و با استفاده از تجهیزات ویژه این کار انجام پذیرد. به ویژه آنکه کارت شبکه لپ تاپ ارتباط مستقیمی با مادربرد دارد و این موضوع سبب می‌گردد با اندک بی‌مبالاتی، آسیب شدیدی به دستگاه وارد شود.

نمایندگی لپ تاپ

نمایندگی لپ تاپ با بهره مندی از سال‌ها تجربه در امر تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات لپ تاپ را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. تعمیرات انجام شده در نمایندگی لپ تاپ به دست مجموعه‌ای متشکل از «کارشناسان زبده و مجرب» و «تجهیزاتی پیشرفته و سازگار» انجام می‌پذیرد. تلفیق این دو مجموعه منجر به تشکیل واحدی متخصص و کارامد در حوزه تعمیر لپ تاپ گشته است که به اذعان بسیاری از همکاران یکی از معدود مراکز پیشرو در ارائه خدمات تخصصی و حرفه‌ای تعمیرات لپ تاپ است. نمایندگی لپ تاپ به دلیل ساختار مشتری‌مدار خود، اهتمام ویژه‌ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم لپ تاپ با بالاترین کیفیت به هموطنان گرامی دارد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *