سیستم سانترال دیجیتال

راه اندازی سیستم سانترال دیجیتال از جمله خدماتی است که در نمایندگی سانترال در اختیار کاربران قرار می گیرد. این سیستم از فناوری امواج دیجیتال بهره برده است. این امواج به صورت صفر و یک قرار دارند و نحوه ی عملکرد آن به گونه ای است که پس از ایجاد ارتباط، سیگنال صوتی تبدیل به اعدادی شده که به صورت خطی حرکت می کنند. از ویژگی های منحصر به فرد سیستم سانترال دیجیتال می توان به دقیق بودن اشاره کرد؛ چرا که قبل از ارسال صدا هر خطای احتمالی اصلاح شده در نتیجه هم کیفیت و هم وضوح صدا برای هر دو طرف خط بالا خواهد بود. این سیستم برای مجموعه های متوسط و بزرگ مناسب می باشد. تفاوت های عمده ی این سیستم نسبت به آنالوگ را می توان در انعطاف پذیری بیشتر و تفاوت در پشتیبانی از تعداد خطوط شهری و داخلی عنوان کرد. در ادامه به بررسی سیستم سانترال دیجیتال می پردازیم با ما همراه باشید.

سیستم سانترال دیجیتال

سیستم سانترال دیجیتال چگونه عمل می کند؟

سیستم سانترال دیجیتال برای آسایش حال کاربرانی پرداخته شده است که با مشکل عدم کیفیت و وضوح صدا مواجه اند. این سیستم بر مبنای فناوری صفر و یک طراحی شده است. فناوری صفر و یک را می توان در چند جمله خلاصه کرد. اطلاعات یا صدا در سیستم(کامپیوتر، پرینتر و کپی، سانترال و …) به صورت خطی تبدیل به اعداد می شوند. این ویژگی موجب می شود که دقت انتقال بالا رفته همچنین کیفیت و وضوح بیشتری در ارسال اطلاعات یا صوت ایجاد شود. در هر صورت این سیستم حد وسط فناوری های آنالوگ و تحت شبکه قرار دارد.

چرا سانترال دیجیتال؟

پیش از پرداختن به سیستم سانترال دیجیتال بهتر است با نسل قبلی سانترال آشنا شویم. سانترال های آنالوگ اولین سری از مجموعه ی ارتباط درون شبکه ای بودند که با ویژگی های خاصی طراحی و مورد استفاه و استقبال قرار گرفتند. در این سیستم ها صدا به صورت موجی که به پالس تبدیل شده است ارسال می گردد. با این تفاوت که در آن تغییری ایجاد نشده در نتیجه این سیگنال ها که بیشتر شبیه موج هستند در شرایط مختلف کیفیت های متفاوتی از خود بروز می دهند. سیستم آنالوگ با محدودیت در زمان مکالمه، افزایش تعداد خطوط، زنگ متفاوت برای تماس های داخلی و شهری، کنفرانس های 5 طرفه و …. رو به رو بودند به همین دلیل سیستم دیجیتال برای پایان دادن به محدودیت زمان تماس، ظرفیت خطوط، پشتیبانی از خطوط بیشتر و در کل با انعطاف پذیری بیشتری وارد عرصه ی رقابت با سیستم آنالوگ شد. پس از سیستم سانترال دیجیتال، فناوری دیگری با عنوان سانترال تحت شبکه شکل گرفت. اما اینکه چه تفاوتی میان این دو وجود دارد در مطلب بعد عنوان خواهد شد.

تفاوت سانترال دیجیتال با تحت شبکه

سیستم تحت شبکه با سیستم سانترال دیجیتال در بسیاری از مواقع شبیه به هم هستند. می توان وجه شباهت آن ها را در تعداد خطوط شهری، تعداد خطوط پشتیبان داخلی، امکان استفاده از تلفن آنالوگ، تلفن های هایبرید، تلفن دیجیتال و … خلاصه کرد. اما جدای از شباهت ها، تفاوت های این دو سیستم چیست؟ در ادامه به بیان بزرگ ترین تفاوت های این دو سیستم می پردازیم چرا که در این مقاله مجال بررسی همه جانبه ی این دو سیستم وجود ندارد.

برنامه ریزی:

سیستم سانترال دیجیتال تنها از طریق درگاه یو اس بی که روی دستگاه تعبیه شده است قابل انجام است. اما در مورد تحت شبکه اینگونه نیست چرا که این سیستم بر روی شبکه LAN,WAN قرار گرفته و به راحتی با دسترسی به اینترنت در هر جایی قابل برنامه ریزی است.

پروتکل Sip:

عدم پشتیبانی سیستم سانترال دیجیتال از پروتکل Sip را می توان با برتری سیستم تحت شکبه عنوان کرد. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا با هر وسیله ای که در دسترس دارند به ایجاد تماس، پاسخ یا قطع آن بپردازند.

فناوری:

سیستم تحت شبکه بر مبنای وب ایجاد شده است. وب به کاربر اجازه می دهد چند شرکت، ارگان یا دفتر مختلف را در نقط جغرافیایی متفاوت به هم مرتبط کند. در این سیستم برنامه ریزی و اجرای تنظیمات به راحتی انجام می گیرد. اما سانترال دیجیتال چطور؟ این سیستم برای یک شرکت قابل استفاده است. به این معنی که امکان ارتباط درون شبکه ای با شرکت یا ارگان های دیگر در سراسر دنیا وجود ندارد. با اینکه با خرید و نصب کارت ویپ امکان برقراری چنین ارتباطی به وجود خواهد آمد اما شرایط و قانون های مرتبط با آن بسیار محدود است و غیر قابل قبول.

نمایندگی تعمیرات سانترال

نمایندگی تعمیرات سانترال  توسط مدیران خبره ای اداره می شود که سال ها تجربه ی عملی و عملی خو درا در زمینه ی فروش، تعمیر و مشاوره ی خطوط سانترال در اختیار کاربران قرار داده اند. این مدیران تکنسین هایی استخدام کرده که علاوه بر مهارت بالا توانایی شناسایی نیازهای کاربران را داشته و قادرند که در کوتاه ترین زمان با بهترین کیفیت و کم ترین هزینه ها آن ها را برطرف سازد. در بخش مشاوره این مرکز، اطلاع جامع و کاملی از انواع خطوط سانترال، تلفن های سانترال، نحوه ی کابل کشی و … در اختیار کاربران قرار می گیرد تا مشتریان با توجه به وسعت مجموعه و قابلیت های خطوط اقدام به خرید و راه اندازی آن کنند. در بخش تعمیرات این مرکز که به مدرن ترین امکانات و ابزارهای روز دنیا مجهز می باشد و توسط برترین کارشناسان خبره ی ایران اداره می شود، خدمات مختلفی از قبیل نصب و راه اندازی، سرویس دوره ای، تعمیر یا تعویض قطعات معیوب دستگاه یا تلفن به کار برده شده، تعمیر در محل دستگاه و … ارائه می گردد.

مطالب مرتبط

فهرست
خدمات پذیرش و تحویل دستگاه در محلثبت سفارش تعمیر
+