سانترال در واقع یک دستگاه سخت افزاری است که وظیفه برقراری ارتباط را برعهده دارد. برای مجموعه هایی کاربرد دارد که تعداد پرسنل و ارباب رجوع های آنها زیاد است. تلفن های سانترال از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار هستند. سیستم سانترال حکم یک مخابرات کوچک را دارد. تنظیمات خاصی دارد و بسته به تنظیمات خود، خدمات متنوعی را ارائه می دهد. از انواع سیستم سانترال برای ایجاد شبکه های ارتباطی داخلی در ادارات و کمپانی های بزرگ و کوچک استفاده می شود. در این سیستم خطوط شهری به اشتراک کارمندان یک سازمان گذاشته می شود و کاربران می تواند بدون پرداخت کوچکترین هزینه با هم ارتباط داخلی برقرار کنند. در حقیقت سیستم سانترال خطوط شهری را مدیریت و کنترل می کند. برای نصب، راه اندازی و تعمیرات سانترال باید از مراکز معتبر کمک بگیرید .
قابلیت ها سیستم سانترال
- منشی خودکار و شبانه روزی و بی نیاز از اپراتور است
- از نظر سخت افزار بهینه و از نظر هزینه مقرون به صرفه است
- قابلیت گزارشگیری و مانیتورینگ لحظه به لحظه شبکه تلفن های شرکت
- حفظ امنیت شبکه
- امکان شماره گیری و برقراری ارتباط با خارج از سیستم
- امکان برقراری تماس های داخلی
- مدیریت هزینه
- پیغام گیر (BV)
- نمایشگر CALLER ID روی تلفن تک خط و تلفن سانترال آنالوگ
- تغییر پذیری آسان و متنوع
- مدیریت تماس کارآمد
- تعریف تعداد کارمندان زیاد با تعداد خطوط شهری کم
- ارتباط تلفنی داخل سازمانی رایگان و بسیار راحت
- امکان تنظیم محدودیت برای نوع شماره گیری و برقراری ارتباط با خارج از سیستم
- امنیت بسیار بالای تماس ها و شبکه داخلی شرکت یا سازمان
- عدم اشغال بودن خطوط تلفن شرکت و پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع
انواع تلفن سانترال
1. مراکز سری کم ظرفیت
تلفن سانترال کم ظرفیت سانترال هایی هستند که حداکثر۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی را پوشش می دهد و قابلیت هایی نظیر قرار دادن تلفن گویا، پیج کردن اعضا، اختصاص زمان بندی ساعت نهار و نماز، پذیرش تماس ۳ مرحله ای و قابلیت نصب کارت نمایشگر شماره و قابلیت ارتقا با کارت توسعه را دارند.
2. مراکز سری پر ظرفیت
تلفن سانترال های پرظرفیت برای مراکزی پیشنهاد و استفاده می شود که به بیشتر از ۸ خط شهری یا ۲۴ خط داخلی نیاز دارند.
3. انواع سیستم های سانترال
برای نصب و راه اندازی هر نوع سیستم سانترالی به مرکز تلفن نیاز داریم. بعد از اینکه با توجه به حجم کاری شرکت مربوطه نوع ظرفیت سانترال را تعیین و انتخاب کردید، باید درباره نوع مرکز تلفن سانترال نیز تصمیم بگیرید. مرکز تلفن سانترال به سه قسمت کلی تقسیم می شود.
4. مرکز تلفن سانترال آنالوگ
ابتدایی ترین نوع تلفن سانترال است. به کمک سلکتور یا رله ارتباط برقرار می کند و محدود است. معمولا خرابی های پی دی پی دارد ،زیرا ساختار مکانیکی تجهیزات به کار رفته در آن بسیار ابتدایی است و به روز نیست.
این مقاله را از دست ندهید: مزایای ویپ نسبت به سانترال
5. مرکز تلفن سانترال دیجیتال
با ورود IC های دیجیتالی و مبدل های دیجیتالی راه اندازی سانترال ساده تر شده و ایده استفاده از سوئیچ های دیجیتالی هم عملی تر شده است.
6. مرکز تلفن سانترال تحت شبکه VOIP
در شبکه VOIP از تکنولوژی شبکه های کامپیوتری استفاده می شود. بی نیاز به کابل کشی است و فقط کافی ست از بستر موجود شبكه كامپیوتری آن سازمان جهت ارتباطات مركز تلفن استفاده شود.
نمایندگی نصب سانترال
نمایندگی اصلی نصب سانترال به شما کمک می کند تا با توجه به نیاز های واقعی خود و شرکت خود، یک نمونه مناسب از سانترال های موجود را انتخاب و استفاده کنید. این نمایندگی معتبر و مجاز به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است که خدمات بسیار متنوع و مفیدی را در اختیار کاربران می گذارد. فروش، خدمات پس از فروش، تعمیرات سانترال و نصب و راه اندازی سانترال در حوزه تخصص تکنسین ها و تعمیرکاران این نمایندگی معتبر است.
نمایندگی مرکزی نصب سانترال همواره در جهت پیشرفت کارخانجات، ارگان ها و شرکت ها در صدد ارائه روش های نوین ارتباطات است. تکنسین های فنی و کار آزموده نمایندگی مرکزی نصب سنترال با توانایی و کارایی های بسیار بالای خود می توانند به صورت انحصاری و استثنایی در نصب خطوط مرکز تلفن برای شرکت، ارگان یا کارخانه شما اقدامات ویژه را انجام دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی تماس بگیرید.