شناخت مزایای ویپ نسبت به سانترال می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بین این دو سیستم بهترین را برای تشکیلات خود انتخاب کنید. اینکه سیستم ویپ نسبت به سانترال پیشرفته تر و مدرن تر است، شکی در آن نیست. اما چه قدر سازمان و اداره شما به یک سیستم پیشرفته نیاز دارد، باید بررسی شود. در شبکه VOIP از تکنولوژی شبکه های کامپیوتری استفاده می شود.
بی نیاز به کابل کشی است و فقط کافی است از بستر موجود شبكه كامپیوتری آن سازمان جهت ارتباطات مركز تلفن استفاده شود. همه این امکانات و ویژگی ها حتما نسبت به سیستم های قدیمی تر شبکه مزیت هایی دارد که در ادامه به تفاوت ویپ و سانترال اشاره می کنیم. اما باید بررسی های لازم انجام شود تا درجه نیاز شما به اینگونه سیستم ها دقیقا مشخص شود و بتوانید یک سیستم مناسب را برای اداره خود راه اندازی کنید.
بررسی مزایای ویپ نسبت به سانترال
1. کم هزینه بودن سیستم ویپ
یکی از مهمترین و مورد توجه ترین مزایای ویپ نسبت به سانترال این است که ویپ در هزینه های کاربر صرفه جویی قابل توجه و چشمگیری می کند. با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد.
2. ویپ بی نیاز از کابل کشی است
از دیگر مزایای ویپ نسبت به سانترال این است که به سیم کشی اختصاصی نیازی ندارد. به عبارت دیگر سیستم VOIP یا سیستم های مبتنی بر IP می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کنند. در حالی که در تلفن سانترال باید حتما برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی انجام داد.
پیشنهاد سایت: کدهای برنامه ریزی سانترال کم ظرفیت پاناسونیک
3. نصب و راه اندازی ساده
سیستم های IP-PBX یا همان ویپ، رابط کاربری بر پایه وب دارند و کاربر به راحتی می تواند با استفاده از یک مرورگر وب از هر مکانی به سیستم دسترسی داشته باشد و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را انجام دهد. در حالی که سیستم های تلفن سانترال باید از طریق نرم افزارهای خاص یا شماره گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه ریزی شوند. این مسئله یکی از مزایای ویپ نسبت به سانترال است.
4. افزایش بازدهی و ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان
سیستم های ویپ به علت استفاده از بستر IP به راحتی می توانند با سرورها و نرم افزارهای دیگر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال سیستم های ویپ امکان اتصال به سرویس های (CRM (Customer Relationship Management یعنی همان سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان را دارند. این مورد نیز یکی دیگر از مزایای ویپ نسبت به سانترال است.
خدمات تخصصی هاردورسنتر: نصب و راه اندازی سانترال
5. امکان جابجایی و رومینگ
اگر در سیستم های ویپ کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند، تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند. به این ترتیب بر خلاف سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست. از طرفی کاربر می تواند از خانه یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم ویپ متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.
6. عدم محدودیت در به کارگیری یک برند خاص
در سیستم های سانترال معمولا برای حفظ کارایی سیستم توصیه معمول این است که اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند؛ اما در سیستم های IP-PBX اینگونه نیست، زیرا در سیستم ویپ تمام تجهیزات مرتبط بر اساس استاندارد SIP ساخته می شود. به همین دلیل محدودیتی وجود ندارد و کاربر می تواند از هر برندی که می خواهد استفاده کند و در عین حال هیچ کاهشی در کارایی سیستم مشاهده نکند.
مرکز سخت افزار ایران
مرکز سخت افزار ایران در خدمت تمام کاربران تهرانی و شهرستانی است. این مرکز در حوزه فروش و تعمیرات محصولات الکترونیکی و هوشمند بهترین و باکیفیت ترین خدمات را ارائه می دهد. مرکز سخت افزار ایران دارای شعب مختلف در تهران و استان البرز است. کاربران برای دریافت خدمات سریع تر می توانند به نزدیک ترین شعبه به محل سکونت خود مراجعه کنند. کاربران شهرستانی نیز لازم است برای دریافت خدمات به شعبه مرکزی مراجعه کنند. صفر تا صد خدمات این مرکز همراه با ضمانت نامه های معتبر است.