021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

زمان تعویض فیلتر یخچال

زمان تعویض فیلتر یخچال مقوله بسیار مهمی است که همه کاربران این دستگاه باید به آن توجه کنند. فیلتر یکی از قطعات مهم یخچال است که وظیفه تصفیه آب در مدل های مجهز به آبسرد کن و یخ ساز را بر عهده دارد. این قطعه ممکن است بر اثر نفوذ آلودگی مسدود شده و به این ترتیب، فرایند تصفیه آب در یخچال به درستی انجام نشود.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید فیلتر یخچال را در فواصل زمانی معین تعویض نموده و یا آن را تمیز نمایید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد این قطعه به شما عزیزان ارائه نموده و در مورد زمان تعویض فیلتر یخچال با شما عزیزان صحبت کنیم. گفتنی است کلیه مراحل تعویض این قطعه توسط متخصصین مجرب تعمیرات لوازم خانگی در مرکز سخت افزار ایران انجام می گردد. برای اطلاع از بهترین زمان تعویض فیلتر تصفیه یخچال با ما همراه باشید.

عمر مفید فیلتر یخچال

برای اطلاع از زمان تعویض فیلتر یخچال ، ابتدا باید در مورد عمر مفید این قطعه اطلاعاتی داشته باشید. مدل های مختلف یخچال معمولا بین از یک فیلتر یا چند فیلتر جهت بالا بردن کیفیت آب و همچنین محافظت از سیستم داخلی در مقابل رسوب برخوردار می باشند. این فیلتر ها معمولا در 2 نوع داخلی و خارجی تولید و تعبیه شده اند. عمر فیلترها دارای 2 پارامتر زمانی و مصرفی می باشد که روی آنها ذکر شده است.

مثلا ممکن است عمر یک فیلتر 6 ماه و یا 5670 لیتر باشد. به طور کلی عمر فیلترهای یخچال 6 ماهه و یا نهایتا 1 ساله است . اکثر فیلترهای داخلی یخچال عمر 6 ماهه دارند و فیلترهای بیرونی هم در 2 نوع 6 ماهه و یا 1 ساله هستند. بل پایان عمر این قطعه، زمان تعویض فیلتر یخچال فرا می رسد و باید آن را در اسرع وقت تنظیم نمایید.

نکاتی در مورد زمان تعویض فیلتر یخچال

علاوه بر اینکه باید زمان تعویض فیلتر یخچال را مد نظر داشته باشید، نکات دیگری نیز وجود دارد که در هنگام تعویض این قطعه باید رعایت نمایید. اولین نکته این که حتما فیلترها را در زمان مقرر شده تعویض نمایید چرا که مواد داخلی آنها اشباع شده و عملا دیگر کار تصفیه را انجام نمی دهند. در اثر بروز این اتفاق، مواد داخلی فاسد شده و باعث رشد باکتری ها می شوند؛ همچنین در صورت طولانی شدن زمان تعویض فیلتر، این قطعه مسدود شده و آب را به سختی از خود عبور می دهد.

نکته دیگر این است که در هنگام خرید و استفاده از فیلتر، سعی کنید فیلترهای استاندارد و مرغوب تهیه کنید؛ فیلتر یخچال مستقیما با سلامتی شما در ارتباط است و کیفیت پایین آن می تواند برای شما خطرساز باشد. در زمان تعویض فیلتر یخچال خود، حتما مطابق با دستورالعمل مرتبط مراحل را پیش ببرید و در صورت نیاز، از یک متخصص مجرب تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

پارامترهای تعویض فیلتر یخچال

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، زمان تعویض فیلتر یخچال به چند عامل مختلف بستگی دارد. مهم ترین معیار ها و پارامترهای تعویض این قطعه عبارتند از: مقدار مصرف، کیفیت آب ورودی و کیفیت فیلتر. یکی از مدل های فیلتر که زمان تعویض آن از 2 هفته تا 6 ماه است، برای نشان دادن زمان تعویض از رنگ ها استفاده می کند؛ وقتی این قطعه کاملا قهوه ای شد، باید زودتر تعویض شود . فیلتر مرحله دوم UDF نوع دیگر این قطعه است که زمان تعویض آن در استفاده خانگی 6 ماه است .

فیلتر مرحله سوم CTO نیز وجود دارد که زمان تعویض آن در استفاده خانگی 6 ماه است . همچنین در برخی از مدل های یخچال از فیلتر ممبران استفاده شده می تواند از 1.5 سال تا 4 سال عمر مفید داشته باشد . فیلتر مرحله پنجم باید پس از یک سال تعویض گردد و در نهایت، زمان تعویض فیلتر یخچال مرحله ششم، بین 1 الی 1/5 سال می باشد .

نمایندگی تعمیرات یخچال

نمایندگی تعمیرات یخچال، یکی از تخصصی ترین بخش های مرکز سخت افزار ایران است. این مرکز به صورت متمرکز و ویژه بر تعمیر و ترمیم انواع مدل های یخچال از کلیه برندها اشتغال دارد. انواع مدل های این محصول در واحدی اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته و به شکل تخصصی تعمیر می گردند. استفاده از تجهیزات پیشرفته متناسب با هر محصول، سطح کیفی خدمات واحد مورد بحث را به میزان چشمگیری افزایش داده و موجبات رضایت کاربران را فراهم نموده است. اگر مشاهده کردید که یخچال شما به درستی کار نمی کند، کافی است با واحد تعمیرات یخچال تماس گرفته و خدمات تعمیر یخچال در محل خود دریافت نمایید.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.