تفاوت Voip و سانترال

در این مطلب قصد داریم در مورد تفاوت voip و سانترال اطلاعاتی را به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. ویپ مخفف عبارت Voice over IP یا انتقال صدا بر روی بستر شبکه است. این تکنولوژی، صدای آنالوگ را به صفر و یک تبدیل کرده و به صورت دیجیتال بر روی بستر شبکه انتقال می دهد. سانترال نیز یک سیستم تلفنی است که یک خط تلفن را به چند بخش داخلی تقسیم بندی کرده و به این ترتیب، برقراری ارتباط در یک مجموعه را کم هزینه تر و راحت تر می کند.

این دو سیستم به کاربران این امکان را می دهند که ارتباطات تلفنی مورد نظرشان را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر برقرار کرده و شاهد کیفیت بالاتری در این فرایند باشند. در ادامه در مورد تفاوت های بین این دو سیستم صحبت کرده و به شما کمک می کنیم که با توجه به نیاز خود، بهترین محصول را انتخاب و خریدارای نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت voip و سانترال ، به ادامه مطلب توجه کنید.

تفاوت Voip و سانترال

موارد تفاوت voip و سانترال

به عنوان اصلی ترین موارد تفاوت voip و سانترال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب و راه اندازی ساده:

یکی از اصلی ترین موارد تفاوت voip و سانترال ، نصب و راه اندازی آنها است. باید بدانید که راه اندازی ویپ به مراتب ساده تر و کم هزینه تر از نصب و راه اندازی سانترال است. (لینک به نصب و راه اندازی سانترال) سیستم های IP-PBX دارای رابط کاربری بر پایه وب هستند و از هر مکان روی شبکه می توان با استفاده از یک مرورگر وب به سیستم دسترسی داشت و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را اعمال نمود؛ این در حالی است که سیستم های تلفن سانترال باید از طریق نرم افزارهای خاص خود و یا شماره گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه ریزی شوند.

محدودیت ها

محدودیت های سیستم های مورد بحث نیز جزء موارد تفاوت voip و سانترال به شمار می رود. کارشناسان تعمیرات سانترال معمولا توصیه می کنند که برای حفظ کارایی سیستم، اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند. نکته قابل توجه این است که برای استفاده از voip چنین محدودیت هایی وجود ندارد و کاربران می توانند از هر برند مورد علاقه خود استفاده نمایید و کارایی مطلوبی را از این سیستم دریافت نمایند.

توسعه پذیری

دیگر تفاوت voip و سانترال در توسعه پذیری این محصولات است. ویپ بسیار انعطاف پذیر است و می توان ظرفیت و تعداد مشترکین آن را به راحتی افزایش داد. اما یکی از مشکلات و محدودیت های سانترال، محدود بودن ظرفیت های این سیستم است و برای افزایش این ظرفیت، باید متحمل هزینه هایی شد.

هزینه :

دیگر تفاوت voip و سانترال ، میزان صرفه جویی است که در هزینه های کاربران به وجود می آورند. جالب است بدانید که با استفاده از سیستم های ویپ، شما می توانید از طریق خطوط اینترنت و یا شبکه های WAN با سایر بخش های سازمان یا اداره خود ارتباط برقرار نمایید. این مساله هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد در حالی که سانترال، امکان استفاده از اینترنت را ندارد.

نحوه نصب :

یکی دیگر از موارد تفاوت voip و سانترال در نحوه نصب آنها است. برای راه اندازی سانترال باید برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه شود. همچنین در صورت افزایش مشترکین، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی نیاز است که این مساله دشواری ها و دردسر های خاص خود را به همراه دارد. در حالی که voip به دلیل استفاده از بستر شبکه، نیاز به سیم کشی ندارد و از این نظر شرایط راحتی را برای کاربران فراهم می نماید. در واقع کاربر می تواند با استفاده از یک خط LAN ، تعداد زیادی کاربر را به صورت هم زمان به شبکه ویپ متصل نماید.

امکانات و قیمت

به عنوان آخرین تفاوت voip و سانترال ، باید به امکانات و قیمت این محصول بپردازیم. سیستم های IP-PBX به همراه خود دارای طیف وسیعی از امکانات مانند پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده و … هستند و از نظر قیمت، به مراتب ارزان تر از سانترال هستند.

یعنی شما با هزینه ای کمتر می توانید یک سیستم قوی تر و پر قابلیت تر از سانترال را خریداری و نصب نمایید. البته سانترال هم می توانید برخی از قابلیت های ذکر شده را به کاربران ارائه دهد، اما برای این منظور باید زیر سیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک ویپ خواهد بود.

نمایندگی تعمیرات سانترال

نمایندگی تعمیرات سانترال مرکزی است که بررسی و ترمیم انواع مدل های این محصول در آن انجام می گردد. فرایند ترمیم در این مرکز توسط جمعی از متخصصین و تکنسین های این حوزه انجام می شود. اجرای انواع کد های دستوری در تلفن های سانترال، بررسی مشکلات ریز و درشت سیستم سانترال دیجیتال و آنالوگ، بررسی صدای نویز در تلفن سانترال و بسیاری مشکلات دیگر، در حوزه کاری متخصصان این مرکز قرار دارد.

در این مرکز از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و مدرن برای عیب یابی، ترمیم و تعمیر سانترال استفاده می شود. کاربر می تواند مطمئن باشد که خدماتی بی عیب و نقص را از متخصصین نمایندگی تعمیرات سانترال دریافت خواهد کرد. تعمیرکاران و تکنسین های ما با گذراندن دوره ای پیشرفته نصب و تعمیرات سانترال، این اطمینان را به کاربران می دهند که مشکلات سیستم و دستگاه مورد نظرشان به شکلی حرفه ای برطرف خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
خدمات پذیرش و تحویل دستگاه در محلثبت سفارش تعمیر
+
تغییر تایم کاری