021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

سرویس اسپیلت

سرویس اسپیلت و انجام تعمیرات مرتبط با آن بخشی از خدمات ارائه در مرکز سخت‌افزار ایران می‌باشد که تمامی آن‌ها توسط کارشناسان این مرکز و مبتنی بر اصول و استانداردهای مطرح شده از سوی شرکت‌های سازندۀ اسپیلت انجام می‌پذیرند. تعهد به سرویس اسپیلت در دوره‌های مشخص و سیکل‌های معین سبب می‌گردد تا ضمن پیشگیری از برخی خرابی‌های این دستگاه، میزان مصرف انرژی برق توسط این دستگاه‌ها به حداقل میزان ممکن برسد.

سرویس اسپیلت و گردگیری‌های دوره‌ای این دستگاه، ربطی به شرکت سازنده و کیفیت این محصول ندارد و انجام آن برای تمامی برندهای اسپیلت موجود در بازار به‌ویژه در فاصله‌های زمانی معین، ضروری است. عدم سرویس اسپیلت در دوره‌های زمانی مشخص، ضمن افزایش استهلاک قطعات و کاهش کارآیی دستگاه، سبب افزایش مصرف برق و بروز خرابی در این دستگاه می‌گردد.

سرویس در محل اسپیلت

سرویس اسپیلت، عملیاتی است که حتما باید در محل نصب این دستگاه انجام شود. یعنی سرویس کار باید اجزاء مختلف را در محل نصب کولر بررسی کرده و در صورت نیاز، قطعات آسیب دیده را ترمیم یا تعویض نماید. برای دریافت سرویس در محل اسپیلت، می توانید با نمایندگی تعمیرات کولرگازی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

پس از اینکه مشاوران ما با شما تماس گرفته و اطلاعاتی همچون آدرس محل مورد نظر، نوع و مدل دستگاه و نیز ایرادهای عملکردی آن را از شما دریافت کردند، در اولین فرصت اقدام به اعزام سرویس کار به محل شما می کنند. پس از حضور تعمیرکار در آدرس شما و بررسی دقیق اسپیلت و بخش های مختلف آن، اقدامات لازم در حضور شما انجام می شود. به این ترتیب هم بخش های آلوده تمیز می شوند و هم در صورت نیاز، اقدامات تعمیراتی کولر گازی انجام می گردند.

سرویس اسپیلت چگونه انجام می شود؟

فرایند سرویس اسپیلت و بخش های مختلف آن به شکل و ترتیب خاصی انجام می شود. تکنسین اول جریان برق دستگاه را قطع می کند تا ایمنی کار تضمین شده و خطر اتصالی یا برق گرفتگی وجود نداشته باشد. سپس قاب جلویی پنل باز شده و فیلترهای دوگانه از دستگاه خارج می شوند.

در مرحله بعدی، فیلترها کاملا شسته شده و تمیز می گردند تا هیچ آلودگی در آنها باقی نماند. سپس سنسورها نیز بررسی و در صورت نیاز، پاکسازی می شوند. پس از شستشو و پاکسازی کامل کویل های داخلی، سرویس کار پنل دستگاه را می بندد و آن را تست می کند. در صورت نیاز، فرایند شارژ گاز اسپیلت هم به عنوان یکی از مراحل سرویس این دستگاه انجام می گردد.

چه موقع باید اسپیلت را سرویس کرد؟

به طور کلی نمی توان زمان مشخصی برای سرویس اسپیلت یا کولر گازی در نظر گرفت. طبق توصیه تعمیرکاران مجرب، بهتر است که این کار به صورت منظم و در فواصل زمانی چند ماهه انجام شود تا دستگاه به شکل بهتری کار کند.

همچنین وقتی پس از شروع فصول گرم سال، قصد راه اندازی مجدد دستگاه را دارید، بهتر است پیش از راه اندازی برای سرویس آن اقدام نمایید. در این شرایط دستگاه چند ماهی خاموش بوده و به همین دلیل هم ممکن است قطعات مختلف آن به درستی کار نکنند. سرویس اسپیلت در چنین وضعیتی کمک می کند که قطعات مختلف این دستگاه بررسی شده و ایرادات احتمالی آنها برطرف گردند. فیلترها هم پس از مدتی و بر اثر گرد و خاک و چربی و … مسدود می شوند. بنابراین نیاز به سرویس اسپیلت است تا فیلترها تمیز و یا در صورت نیاز تعویض شوند. پس از سرویس اسپیلت، خودتان شاهد افزایش راندمان کاری و بهبود کیفیت عملکردی این دستگاه خواهید بود.

هزینه سرویس اسپیلت چقدر است؟

آیا می دانید برای سرویس کردن اسپیلت چقدر باید هزینه کنید؟ در حالت کلی، هزینه ای بابت سرویس کردن دستگاه از شما اخذ می شود. اگر تکنسین متوجه شود که نیاز به تعویض فیلترهاست، بابت این فرایند هم مبلغی به هزینه نهایی اضافه می شود.

ممکن است در طول مراحل سرویس اسپیلت مشخص شود که نیاز به شارژ گاز است. در این صورت برای شارژ گاز هم هزینه مشخصی در نظر گرفته می شود. اگر قطعه خاصی آسیب ندیده باشد، معمولا هزینه زیادی برای سرویس اسپیلت لازم نیست. اما در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات، هزینه کلی افزایش پیدا کرده و دستمزد تعمیر یا تعویض هم به آن اضافه می شود.

عملیات ابتدایی سرویس اسپلیت

انجام برخی از عملیات ابتدایی سرویس اسپیلت توسط شخص و با رعایت برخی از نکات ایمنی امکان‌پذیر است؛ از این‌رو هر شخص مبتدی می‌تواند با دریافت برخی از نکات ایمنی مرتبط با سرویس اسپیلت آن‌ها را شخصاً انجام دهد. در صورتی که قصد انجام چنین اموری را دارید، پیش از هر اقدامی، نکات ایمنی ذکر شده توسط کارشناسان سرویس اسپیلت را کاملاً رعایت کنید.

برخلاف مورد فوق، انجام برخی از عملیات حرفه‌ای سرویس اسپیلت می‌بایست تنها به دست سرویس‌کاران حرفه‌ای انجام پذیرد و کاربر مبتدی می‌بایست از ورود به این حوزه کاملاً خودداری کند؛ دلیل این امر نیز واضح است! ورود سرویس‌کاران مبتدی جهت سرویس اسپیلت به صورتِ حرفه‌ای جز خرابی و نقصِ بیشترِ دستگاه نتیجۀ دیگری در برنخواهد داشت.

راهنمای سرویس اسپلیت

در این جا به یک راهنمایی مختصر می پردازیم که در باب سرویس اسپیلت و پنل داخلی آن است. این راهنمایی در حوزه ی عملیات ابتدایی سرویس اسپیلت می‌باشد:

  • پیش از هر اقدامی برق دستگاه را قطع نموده و دوشاخۀ اسپیلت را از پریز برق جدا نمایید.
  • ابتدا قاب جلویی پنل را بازکرده، دو فیلتر آن را بیرون کشیده و با آب بشویید به نحوی که خاک و گرد و غبار روی آن دفع گردد.
  • سنسور کولر را بیرون کشیده و پس از تمیز کردن به جای خودش برگردانید. این سنسور وظیفه‌ی چک‌کردن دمای محیط را دارد و به بُرد فرمان روشن و خاموش شدن خودکار اسپیلت را می‌دهد. اگر این سنسور آلوده باشد به دلیل فرمان اشتباه به بُرد در سیستم اسپیلت ایجاد اختلال می‌کند.
  • این مرحله از سرویس اسپلیت مربوط به شستن فین‌ها یا کویل‌ها است. این کویل‌ها مانند رادیاتور ماشین عمل کرده از این‌رو می‌بایست همواره تمیز باشد. برای تمیز کردن کول‌ها می‌توانید از یک آب‌پاش (شیشه‌شور) استفاده کنید. وقتی کول‌ها کاملاً خیس شد می‌توانید با یک برس نرم به‌شکل عمود روی آن‌ها کشیده. تا پرز و گرد وخاک آن تمیز گردد. اگر اسپیلت درجایی نزدیک آشپزخانه نصب‌شده است . معمولاً این کویل‌ها به دلیل گرما و فرآیند پخت و پز چرب شده و با برس کشیدن ساده تمیز نمی‌گردند. در چنین مواردی می‌توان از یک اسپری گاز پاک‌کن استفاده کنید. مقداری از اسپری گاز پاک‌کن را روی کویل‌ها پاشیده .  تا کف کند و تا ۱ ساعت اجازه دهید که این چربی‌های خوب شسته شده و نرم گردد. پس از یک ساعت به‌وسیله شیشه‌شور آب را روی آن اسپری کرده و با یک مسواک یا برس نرم آن را تمیز کنید . تمیز کردن این بخش به این صورت نقش بسیار مهمی در بالا رفتن راندمان اسپیلت دارد.

عملیات تخصصی سرویس اسپلیت

اگرچه انجام بخشی از سرویس اسپلیت توسط اشخاص عادی امکان‌پذیر است، اما کارشناسان امر توصیه می‌کنند که تمامی سرویس‌های اسپیلت به دست کارشناسان این حوزه انجام پذیرد. این امر ضمن پیشگیری از بروز برخی خرابی‌ها -که ممکن است به دلیل مبتدی بودن افراد در حین دستگاه ایجاد می‌شوند- سبب بالا رفتن راندمان اسپیلت -به دلیل انجام صحیحِ سرویس اسپیلت توسط یک سرویس‌کار حرفه‌ای- می‌گردد.

سرویس اسپیلت توسط کارشناسان مرکز سخت‌افزار ایران محدود به برند خاصی نیست زیرا کارشناسان حاضر در این مجموعه با حضور در دوره‌های تخصصی، توانایی سرویس تمامی اسپیلت‌ها را یافته‌اند.

سرویس اسپیلت و راه‌اندازی مجدد آن می‌بایست با رعایت اصول و استانداردهای مطرح شده از سوی کمپانی این محصول انجام پذیرد تا بالاترین سطح کارایی و عملکرد را در پی داشته باشد. عدم توجه به این اصول، علاوه بر استهلاک قطعات، سبب کاهش راندمان دستگاه و در نهایت از کار افتادگی آن خواهد شد.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی در زمینه سرویس اسپیلت می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب‌سایت با کارشناسان مرکز سخت‌افزار ایران تماس بگیرید.

اخبار و خواندنی های اسپلیت

در بخش اخبار و خواندنی های اسپلیت به ارائه ی جدیدترین اخبار و مقالات سیستم های تهویه مطبوع می پردازیم. همچین پرسش های متداول کاربران در خصوص قطعات مختلف اسپلیت ، انواع اسپلیت ، تعمیرات اسپلیت ، فروش اسپلیت و قیمت اسپلیت مورد بررسی و پاسخگویی قرار خواهد گرفت. همچنین در صورتی که مایل هستید با جدیدترین اسپلیت ها آشنا شوید ، مطالب این بخش اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد.َ

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.