021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

آموزش تعویض المنت یخچال

آموزش تعویض المنت یخچال یکی از آموزش هایی است که توسط تعمیرکاران و تکنسین های واحد تعمیرات یخچال در اختیار کاربران قرار گرفته است. شاید در نگاه اول تصور کنید که وجود المنت که بیشتر در وسایل گرمایشی استفاده می شود، در یخچال که ذات سرما دارد، عجیب به نظر برسد؛

اما باید بدانید که یخچال و فریزر شامل چندین سیستم گرمایشی است که انجام وظایف مختلفی را بر عهده دارند. احتمالا زمانی که پشت یخچال خود را به هر دلیلی بررسی می کنید، متوجه گرم بودن آن شده اید؛ این گرما در پی فعالیت سایر قسمت های یخچال است که باید به طریقی از یخچال خارج شود.

تعمیر المنت یخچال

نحوه تعویض هیتر المنت یخچال

آموزش تعویض المنت یخچال را با قطع اتصال دستگاه از منبع برق شروع می کنیم. پیش از ورود به بحث تاکید می کنیم که اگر مهارت لازم برای انجام موفقیت آمیز این پروسه تعمیری و تعویض را ندارید، از همین ابتدا از یک مرکز معتبر و مجاز کمک بخواهید، زیرا در صورت اهمال کاری در مسیر تعویض المنت یخچال، صدمات بیشتری به دستگاه وارد می شود که جبران آنها نیز سخت تر است.

پس از قطع برق دستگاه، در این مرحله از آموزش تعویض المنت یخچال باید هیتر المنت دستگاه را بیابید؛ این بخش از دستگاه یا در قسمت پشتی یخچال است یا اینکه در زیر یخچال جای گرفته است. هیترهای المنت معمولا در زیر یک کویل اواپراتور یخچال و فریزر واقع هستند.

احتمالا باید پنلی که در این قسمت وجود دارد، بردارید؛ پیچ ها نگهدارنده پنل را باز کنید. در برخی از یخچال های قدیمی تر ممکن است نیاز باشد قالب پلاستیکی را قبل از دسترسی به کف فریزر بردارید. هنگام برداشتن قالب، احتیاط کنید، زیرا به راحتی شکسته می شود. البته بهتر است برای انجام این کار حتما  از یک تکنسین متخصص تعمیر یخچال کمک بگیرید.

تعویض المنت یخچال

نحوه تست هیتر المنت یخچال

شروع آموزش تعویض المنت یخچال با تست این قطعه است. برای تست هیتر المنت به یک اهمتر ساده نیاز دارید. برای تست موفقیت آمیز هیتر المنت لازم است علاوه بر اینکه به کمک اهم متر ، اهم آن را اندازه می گیرید و توان هیتر المنت را چک می کنید، با اعمال ولتاژ مناسب به هیتر المنت و گرم شدن آن سلامت آن را چک کنید.

برای انجام همه این مراحل دو روش وجود دارد؛ یکی اینکه در یخچال های قدیمی که تایمر دیفراست دارند، باید سیم هیتر را مستقیما به برق شهر متصل کنید یا اینکه تایمر را در حالت دیفراست تنظیم کنید. در یخچال های جدید تر می توان به کمک دکمه های روی پنل نمایش یا دیس پلی، بدون هیچ تغییری در سیم کشی، هیتر را با حالت تست اجباری در مدار قرار دهید و سلامت آن را بررسی کنید.

بررسی وظیفه هیتر المنت در یخچال

برای اینکه بتوانید آموزش تعویض المنت یخچال را به خوبی فرا بگیرید و به خوبی نیز اجرا کنید، باید با این قطعه به خوبی آشنا باشید. هیتر المنت قطعه ای در یخچال است که برای حذف یخ در اواپراتور استفاده می شود. این قطعه بر مصرف کلی انرژی در یخچال تاثیر دارد. وقتی خراب شود یا یخچال خیلی خنک می شود یا اینکه اصلا دستگاه خنک نمی شود. اینگونه مشکلات با تعویض هیتر المنت حل خواهد شد.

انواع مدل هیترهای المنت یخچال

هیترهای المنت در یکی از سه مدل زیر موجود هستند؛ میله فلزی، میله فلزی پوشانده شده با نوار آلومینیومی و میله فلزی سیم پیچ در داخل یک لوله شیشه ای. باید این میله ها به دقت بررسی شوند.

اکنون در این مرحله از آموزش تعویض المنت یخچال برای اینکه بتوانید هیتر المنت را آزمایش کنید، باید این قطعه را از یخچال جدا کنید. هیتر المنت یخچال با دو سیم به یخچال متصل شده است. به دقت به این اتصالات توجه کنید و آنها را از پایانه ها بیرون بکشید. علاوه بر دو سیم، ممکن است لازم باشد گیره ها یا پیچ هایی را که به المنت متصل هستند، باز کنید.

 اگر هیتر المنت یخچالی که می خواهید تعمیر کنید، به شکل یک لوله شیشه ای بیرونی است، هرگز آن را با پوست دست خود لمس نکنید، زیرا این کار باعث گرم شدن هیتر المنت می شود. این مسئله می تواند به فریزر یا هیتر آسیب برساند.

اگر به صورت غیر عمد شیشه را با انگشتان دست خود لمس کردید، آن را با الکل و یک پارچه یا حوله کاغذی تمیز کنید. در نهایت در مرحله پایانی آموزش تعویض المنت یخچال هیتر المنت جدید را نصب کنید و سیم ها را مجددا وصل کنید.

نمایندگی تعمیرات یخچال

نمایندگی تعمیرات یخچال با همکاری مرکز سخت افزار ایران مسئولیت تعمیر انواع مختلفی از یخچال ها را در مدل ها و برند های مختلف بر عهده می گیرد. این نمایندگی یکی از معدود و محدود نمایندگی های مجازی است که صرفا و اختصاصا در حوزه تعمیرات یخچال فعالیت دارد.

در نمایندگی تعمیرات یخچال مدرن ترین و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات برای عیب یابی ، تعمیر و ترمیم فراهم است. آرشیوی مجهز از قطعات جانبی اصل و اورجینال در نمایندگی تعمیرات یخچال فراهم است. تمام خدمات و تسهیلات این مرکز همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.