021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

لپ تاپ بدون سیستم عامل

لپ تاپ بدون سیستم عامل به معنای لپ تاپی است که هیچ گونه سیستم عاملی روی آن نصب نشده است. اینگونه لپ تاپ ها به صورت ذاتی دارای سیستم عامل DOS هستند که فقط می تواند کارهای بسیار محدودی در دستگاه انجام دهد. لپ تاپی که سیستم عامل ندارد، در حقیقت لپ تاپی است که به کما فرو رفته و واکنش های بسیار محدودی نسبت به تعدادی از عملکرد ها دارد.

منظور از لپ تاپ بدون سیستم عامل این است که سیستم عامل های معمول که معمولی ترین و شناخته شده ترین آنها ویندوز است، روی لپ تاپ نصب نیست. سیستم عامل یا System Operating در واقع یک نرم افزار سیستمی بسیار پیچیده است که روی سیستم های کامپیوتری نصب می شود و بین کاربر و قطعات سخت افزاری ارتباط ایجاد می کند.

سیستم عامل از طریق برنامه ها دستورات کاربر را دریافت می کند و به سخت افزار انتقال می دهد و سخت افزار نیز این دستورات را اجرا می کند. بحث سیستم عامل بسیار تخصصی و پیچیده است. در همین حد توضیح می دهیم که ویندوز، لینوکس و مک، ۳ نمونه از مهم ترین و پرطرفدار ترین سیستم عامل های موجود در دنیا هستند.

لپ تاپ بدون سیستم عامل

مزایای لپ تاپ بدون سیستم عامل

در ادامه به سه مورد از مهمترین مزایای لپ تاپ بدون سیستم عامل اشاره می کنیم. با بررسی این سه مورد حیاتی و اساسی می توانید حقایق جالب را درباره لپ تاپ های فاقد سیستم عامل به دست آورید.

1. قیمت پایین تر لپ تاپ بدون سیستم عامل

قیمت و البته قیمت پایین تر و ارزان اولین و مهمترین ویژگی لپ تاپ بدون سیستم عامل نسبت به لپ تاپ هایی که سیستم عامل قانونی دارند. شرکت های سازنده لپ تاپ روی دستگاه هایشان ویندوزهای لایسنس دار نصب می کنند. به این ترتیب هزینه لایسنس ویندوز به قیمت لپ تاپ اضافه می شود. پس در حقیقت رایگان نیست.

2. امکان نصب سیستم عامل دلخواه

در لپ تاپ بدون سیستم عامل امکان نصب سیستم عامل دلخواه وجود دارد. اگر لپ تاپ بدون سیستم عامل بخرید می توانید بدون هیچ دردسر و نگرانی هر سیستم عاملی را که بخواهید روی دستگاه خود نصب کنید. اگر ویندوز اصل هم داشته باشید باز هم می توانید آن را عوض کنید. هرچند دستگاهی که خام باشد، دردسر کمتری دارد

3. پارتیشن بندی نبودن لپ تاپ بدون سیستم عامل

زمانی که شرکت سازنده لپ تاپ روی دستگاه ویندوز لایسنس دار نصب می کند، ممکن است هارد دستگاه را به شکلی پارتیشن بندی کند که مطابق نیاز های کاربر نباشد. اصلاح پارتیشن های هارد در چنین شرایطی سخت است. این در حالی است که اگر لپ تاپ بدون سیستم عامل داشته باشد، خیلی راحت می توانید هارد دستگاه را کاملا بر اساس سیلقه یا نیاز خودتان پارتیشن بندی کنید.

این مقاله را از دست ندهید: راهنمای خرید لپ تاپ

انواع سیستم عامل های موجود برای لپ تاپ بدون سیستم عامل

1. سیستم عامل ویندوز

ویندوز یک سیستم عامل تجاری و متعلق به شرکت مایکروسافت است. لایسنس ویندوزی که شرکت ها روی لپ تاپ شان نصب می کنند از نوع OEM است که بسیار ارزان تر از لایسنس اصلی ویندوز است.

2. سیستم عامل لینوکس

سیستم عامل لینوکس از دیگر سیستم عامل های موجود است که می تواند در لپ تاپ بدون سیستم عامل مورد استفاده قرار بگیرید. لینوکس یک سیستم عامل متن باز است. شرکت های سازنده لپ تاپ معمولا لینوکس مینت ( Mint) را روی لپ تاپ ها نصب می کنند، زیرا کاربری بهتر و ساده تری دارد. اغلب برنامه نویس ها از لینوکس استفاده می کنند. لذا می توان گفت که این سیستم عامل برای کاربران مبتدی مناسب نیست.

3. سیستم عامل مک

سیستم عامل مک (Mac) متعلق به کمپانی اپل است. انحصاری این شرکت است و تنها روی مک بوک ها، آیمک ها و کامپیوتر های AIO اپل نصب می شود. سیستم عامل مک را به راحتی نمی توان بر روی سایر PC ها از جمله لپ تاپ بدون سیستم عامل نصب کرد. بیشتر گرافیست ها و برنامه نویس ها از مک بوک استفاده می کنند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یک مرکز جامع است که توسط مرکز سخت افزار ایران راه اندازی می شود. این نمایندگی مدرن و پیشرفته به کمک ابزار و تجهیزات به روز و سازگار با انواع لپ تاپ ها، بهترین و با کیفیت ترین خدمات و تسهیلات را برای کاربران خود در نظر گرفته است.

تمامی سرویس های نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. این نمایندگی تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع لپ تاپ ها در برند های مختلف را عیب یابی و تعمیر و ترمیم می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *