021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعمیر لولای لپ تاپ

لولای در لپ تاپ جزء قطعات مکانیکی و پر استهلاک این دستگاه به شمار می رود. این امر به دلیل فشار و وزن زیادی است که این بخش از دستگاه به طور روزمره تحمل می کند. جهت پیشگیری از خرابی لولای لپ تاپ می بایست هر از چند گاهی این قطعه را از بابت سفتی، شلی، لقی و باقی موارد بررسی و سرویس کرد. همانگونه که می دانید بیش از حد سفت یا شل بودن لولا نه تنها منجر به شکستن لولا می شود، بلکه در بیشتر موارد به بخش‌های پلاستیکی بدنه لپ تاپ نیز آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد می‌کند. گاه دیده شده به دلیل شکستگی لولا و یا مطلوب نبودن وضعیت آن، کابل انتقال تصویر (فلت) صفحه نمایش که معمولا از کنار یکی از لولا ها می گذرد، پاره شده و باعث اتصال و آسیب فراوان در مادربرد لپ تاپ شده است.

 در هر حال در صورت بروز خرابی در این قطعه می توانید به پارت تعمیر لولای لپ تاپ، واقع در مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید و تخصصی ترین سرویس های مربوطه را دریافت نمایید. کارشناسان ما در پارت  تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ، اشکال پیش آمده در لولاها و اتصالات دستگاه شما را بررسی کرده و با تعیین سطح خرابی پیش آمده در آن اقدام به تعمیر و یا تعویض این بخش از لپ تاپ می نمایند.

تعمیر لولا لپ تاپ با گارانتی

عیب یابی و تعمیر لولای لپ تاپ

نخستین گام در هر تعمیری، عیب یابی صحیح و تشخیص درست نوع خرابی پیش آمده در دستگاه است. توجه به این اصل کمک می کند تا کارشناس تعمیر، عملیات خود را صرفاً پس از تشخیص درست اشکال پیش آمده در دستگاه آغاز نماید و از دستکاری سایر بخش ها خودداری نماید. نکته دیگر آن است که تعمیر اِعمال شده بر روی دستگاه می بایست با درنظرگرفتن سطح خرابی پیش آمده انجام شود.

در ارتباط با تعمیر لولای لپ تاپ، تجربه نشان داده، اگر شکستگی لولای لپ تاپ زیاد و وسیع باشد، امکان تعمیر یا جوشکاری وجود نخواهد داشت. زیرا فشار زیادی روی این قطعه هست و اگر با جوشکاری از حالت یکپارچه خارج شود، بسیار ضعیف و آسیب پذیر می شود. همچنین در لولای لپ تاپ ها از فلزات و آلیاژهای مختلف و گاه مخصوصی استفاده می شود، به همین علت، لولای جوش خورده چندان پایدار نخواهد بود و با کوچکترین حرکتی دوباره خواهد شکست.

اغلب لپ تاپ ها نیز بسیار نازک و ظریف طراحی شده و نمی توان لولای جوش خورده را به درستی سر جای خود قرار داد و این به دلیل ضخیم شدن بخش های جوشکاری شده است. در این مواقع باید لولای شکسته با نمونه سالم تعویض شود. (توصیه می شود که در فرآیند تعویض و یا تعمیر لولای لپ تاپ صرفاً از قطعه استاندارد استفاده شود)

تعویض لولا لپ تاپ

آموزش تعویض لولای لپ تاپ

لپ تاپ‌ها معمولا دارای دو لولا در چپ و راست خود برای نگهداری از کل وزن خود هستند. این لولاها در واقع نقطه اتکای لپ تاپ هستند؛ پس به مرور زمان این قطعه سخت افزاری ممکن است شل شود یا بر اثر زمین خوردن یا برخورد با یک جسم سخت بشکند. در این صورت شما باید اقدام به تعویض لولای لپ تاپ کنید.

تعویض فوری لولای شکسته لپ تاپ

گاهی خراب شدن لولای لپ تاپ می‌تواند باعث خراب شدن قطعات پلاستیکی دستگاه نظیر بدنه و حتی شکستن قاب ال سی دی لپ تاپ شود. بنابراین تا دیر نشده فوراً باید اقدام به تعویض لولای لپ تاپ خود کنید. البته توجه داشته باشید که با توجه به موجود بودن لولای لپ تاپ شما در بازار، سفارش آن ممکن است چند روز طول بکشد. بنابراین به سرعت آن را سفارش دهید تا زودتر به دست شما برسد. توصیه می‌کنیم حتماً تعویض کردن آن را به یک کارشناس بسپارید. اما اگر دانش کافی و ابزارآلات مناسب این کار را دارید، خودتان هم می‌توانید لولای لپ تاپ خود را تعویض کنید.

انتخاب لولای لپ تاپ

ابتدا باید نسبت به مدل دقیق لپ تاپ خود، لولای مخصوص آن را تهیه کنید. معمولاً نام مدل لپ تاپ در کف آن به صورت چاپ شده یا یک برچسب دیده می‌شود. آن را یادداشت کنید. اما بعد از آنکه لولا را تهیه کردید، اکنون می‌توانید اقدام به تعویض لولای لپ تاپ کنید. مهم است که شما توانایی باز و بسته کردن قاب‌های لپ تاپ را داشته باشید.

هر لپ تاپ از چهار قاب A (پشت نمایشگر)، قاب B (دور نمایشگر)، قاب C (دور کیبورد) و قاب D (زیر لپ تاپ) تشکیل شده است. شما برای تعویض لولا حتماً باید دانش کافی نسبت به باز کردن قاب‌های لپ تاپ داشته باشید تا باعث آسیب رساندن به قطعات دیگر نشوید.

باز کردن قاب لپ تاپ برای تعویض لولا

مهم‌ترین قابی که لولا به آن متصل است، قاب دور کیبورد یا همان قاب C است. شما باید این قاب را باز کنید، اما برای باز کردن آن لازم است که قاب A و B نیز باز شود تا لولا از لپ تاپ به طور کامل جدا شود. توجه داشته باشید که در بسیاری از لپ تاپ‌ها، سیم‌های ریز مربوط به نمایشگر داخل قاب‌های A و B است.

ضخامت این دو قاب نیز خیلی کم است و هنگام باز کردن آن‌ها باید مراقب شکسته نشدن قاب‌ها باشید. به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم اگر دانش کافی و ابزار مناسب این کار را ندارید، به هیچ عنوان خودتان اقدام به باز کردن قاب لپ تاپ و تعویض لولای آن نکنید و آن را به یک مرکز تعمیر لپ تاپ معتبر بسپارید.

چرا اورجینال بودن لولای لپ تاپ مهم است؟

لولا، نقطه اتکای یک لپ تاپ است و عملکرد مناسب دستگاه به آن وابسته است. از آنجا که وزن لپ تاپ روی لولا می‌افتد، مهم است که از لولای اورجینال لپ تاپ خود استفاده کنید. در صورتی که هنگام تعویض لولای لپ تاپ از یک لولای بی‌کیفیت استفاده شود، با گذشت زمان می‌تواند باعث آسیب رساندن به قطعات لپ تاپ شما شود. بنابراین مهم است که از کجا لولای لپ تاپ خود را تهیه می‌کنید.

تعمیر لولای لپ تاپ به صورت تخصصی

متأسفانه تبلیغاتی از سوی برخی موسسات سودجو مبنی بر ترمیم و جوشکاری لولاهای شکسته لپ ‌تاپ  انجام می‌پذیرد. این تبلیغات به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و انجام چنین عملیاتی بر روی لولاهای شکسته تنها کاربر را متحمل هزینه‌های دوچندان در آینده‌ای نه چندان دور خواهد ساخت.

علل این پیشامد نیز کاملا روشن و واضح است: نخست آنکه فشار زیادی روی این قطعه وارد می‌گردد و اگر از حالت یک پارچه خارج شود بسیار ضعیف و آسیب پذیر می‌گردد. دوم اینکه در لولاهای لپ ‌تاپ ‌ها از فلزات و آلیاژهای مختلف و گاه ویژه‌ای استفاده شده که چنین ساختاری در زمان جوشکاری رعایت نمی‌گردد و به همین دلیل مکان جوش‌خوردگی پایدار نخواهد بود.

در چنین مواردی، تنها راه حل ممکن استفاده از قطعه جدید و استاندارد است تا دوباره دستگاه شما مثل روز اول قابل حمل‌ و ‌نقل باشد. در صورتی که نمی‌توانید میزان شکستگی لولای لپ‌تاپ ‌را تشخیص دهید، کنجکاوی‌های خود را کنار گذاشته و جهت بهره‌مندی از تخصص کارشناسان این حوزه به مرکز تعمیر لولای لپ‌ تاپ مراجعه نمایید.

کارشناسان ما در پارت تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ، اشکال پیش آمده در لولاها و اتصالات این دستگاه را بررسی کرده و با تعیین سطح خرابی پیش آمده در آن اقدام به تعمیر و یا تعویض این بخش از لپ تاپ می نمایند.

نکات مهم درباره نگهداری از لولای لپ تاپ پس از تعمیر

لولای لپ تاپ قطعه‌ای است که در زمان گشودن و بستن دستگاه، بالاترین فشار درقیاس با سایر قطعات لپ تاپ را متحمل می شود. از همین رو طراحان لپ تاپ در زمان تولید و طراحی، عموماً توجه زیادی به استحکام این قطعه می کنند. با این حال توصیه می شود قبل از خرید لپ تاپ استقامت لولا را چک کنید. در زمان بررسی دستگاه، دقت داشته باشید که اگر صفحه نمایش با کوچک ترین حرکتی نوسان پیدا کند بدین معنی است که لولا کارایی لازم را ندارد. نکته دیگر نمای ظاهری لولای لپ تاپ است. در برخی مدل ها، قسمت لولا کاملاً درون بدنه قرار گرفته و در برخی دیگر نیز مقداری از فضای بیرونی دستگاه را به خود اختصاص داده است.

در ارتباط با تعمیر لولای لپ تاپ از آنجا که جنس لولاها، ترکیبی از فلزات و آلیاژهای مختلف است بنابراین استفاده از روش جوشکاری چندان کارساز نیست. بعلاوه استفاده از روش جوشکاری جهت تعمیر لولای لپ تاپ دل باعث ضخیم شدن لولاها شده و سبب می شود تا لولا دیگر به درستی سر جای خود قرار نگیرد. در چنین شرایطی می بایست لولای شکسته با نمونه سالم آن تعویض شود. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در مرکز تعمیر لپ تاپ و مراجعه به پارت تعمیر لولای لپ تاپ تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این قطعه را دریافت نمایید.

تعمیرات لپ تاپ

واحد تعمیرات لپ تاپ  به دلیل پیوندِ مستحکم ساختار خویش با اصول مشتری‌مدار، اهتمام ویژه‌ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم با قیمت‌های مصوب به هموطنان گرامی دارد. مرکز تعمیرات لپ تاپ با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد، از معدود شرکت‌های حال حاضر کشور است که در زمینه ارائه‌ی خدمات تخصصی تعمیر لپ تاپ از جمله تعمیر لولای لپ تاپ مشغول به کار است و خدمات متنوعی را در زمینه‌های مختلفِ فناوری اطلاعات عرضه می‌دارد.

تخصص، مهارت، تجربه، دانش، نوآوری، پشتکار و خلاقیت بی‌هیچ اغراقی، ویژگی‌ تک تک کارشناسان فنی حاضر در این مرکز است که به نوبۀ خود توانسته‌اند در زمینه فعالیتی خویش، به سطح مطلوبی از ارائه خدمات بپردازند و حتی‌الامکان در بهینه‌سازی کاربردهای تکنولوژی در کشور کوشا باشند.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات و سرویس های تعمیر دستگاه های هوشمند الکترونیکی، چاپ، ارتباطی و خانگی است. این مرکز جهت ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، زبده ترین کارشناسان و مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار آنان نهاده است.

بهره‌مندی از ابزارآلات پیشرفته و تکنولوژی‌های روز دنیا جهت تعمیر، این مرکز را به عنوان بهترین و مجهزترین مرکز تعمیرات در ایران مطرح ساخته است. مرکز سخت افزار ایران، مجهز به بخش CRM ( واحد ارتباط با مشتریان) است تا تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز زیر نظر این واحد مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات احتمالی به مدیریت مرکز گزارش گردد.

3/5(2 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.