021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعریف چاپگر صنعتی

چاپگر صنعتی یا جت پرینتر، یک ماشین الکترونیکی است که از ترکیب قطعات مکانیکی و هیدرولیکی ساخته شده است. این نوع پرینتر، معمولا در خطوط کارخانه های تولیدی از قبیل صنایع غذایی، آشامیدنی، صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، سلولزی، صنایع ساختمانی، صنایع چوب، نئوپان، ام دی اف، صنایع شیمیایی، کارخانه های پتروشیمی، صنایع کشاورزی، صنایع دام و طیور، صنایع تولید کننده قطعات خودرو، صنایع تولیدی روغن های صنعتی، صنایع تولیدی شیشه و آینه، صنایع نظامی و صنایع مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

جت پرینتر واژه ای است لاتین است که از ترکیب دو کلمه جت (Jet) به معنای فوران و پرینتر (Printer) ساخته شده است. چاپگر غیر تماسی، تاریخ زن، کد زن و بارکد زن هم دیگری عناوینی هستند که در تعریف چاپگر صنعتی به کار برده می شوند. در ادامه مطلب، نکات بیشتری را در مورد جت پرینتر و انواع آن به شما عزیزان ارائه می دهیم.

انواع چاپگر صنعتی

به طور کلی جت پرینترها به دو دسته ثابت و دستی یا پرتابل تقسیم بندی می شوند. مدل های ثابت بیشتر در کارخانه ها یا واحدهای تولیدی استفاده استفاده می شوند و به نوار نقاله مجهز شده اند. این مدل روی یک پایه قرار میگیرد و محصول توسط یک نوار نقاله از مقابل هد آن عبور میکنند. جالب است بدانید که چاپگر صنعتی ثابت از مدل پرتابل آن گران تر است ولی قیمت جوهر و خدمات آن بسیار پایین تر از جت پرینتر دستی است.

اطلاعات برخی از جت پرینترهای ثابت، از طریق کامپیوتر یا فلش وارد دستگاه می شود و بعضی از این دستگاه ها هم مجهز به یک سیستم عامل مخصوص مثل کیبورد یا قلم هستند. به این ترتیب پیغام از طریق خود دستگاه نوشته می شود. جت پرینترهای ثابت به سه دسته DOD، جت پرینتر HPو جت پرینتر CIJ تقسیم می شوند. چاپگر صنعتی پرتابل هم در کارخانه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که امـکان استفاده از تاریـخ زن ثابت در آنها وجود ندارد.

کاربرد چاپگر صنعتی

 چاپگر صنعتی برای پرینت صنعتی پرسرعت بر روی محصولات در حال حرکت در خط تولید طراحی شده است . اساس عملکرد جت پرینترهای صنعتی اساسا بر پایه ایجاد حرارت از طریق هد دستگاه بر روی ریبون وچاپ روی محصول و یا بسته بندی آن به نحوی که نوشته چاپ شده در برابر رطوبت و استحکاک مقاوم بوده و به سادگی از روی محصول پاک نشود، میباشد.

چاپگر صنعتی مورد استفاده در صنایع مختلف ، از صنایع غذایی گرفته تا صنایع دارویی ، باید حتما با شرایط صنعتی مورد استفاده هماهنگی کامل داشته باشد.

مزایای چاپگر صنعتی Valve Jet Prinetr :

چاپ درشت با ارتفاع زیاد. فاصله زیاد هد تا محصول ( تا ۳۵ میلیمتر ).

معایب چاپگر صنعتی Valve Jet Prinetr :

کیفیت چاپ نسبتا پایین. محدودیت در چاپ با اندازه ریز. نیاز به اتصال به سیتم هوای فشرده.

مزایای چاپگر صنعتی C.I.J :

فاصله زیاد هد از محصول ( تا ۳۵ میلیمتر ). نرم افزار کاربری قوی. سیستم شستشوی خودکار داخلی.

معایب چاپگر صنعتی C.I.J :

کیفیت چاپ نسبتا پایین و هزینه مصرفی.

مزایای چاپگر صنعتی Piezo :

کیفیت چاپ مناسب (dpi 180)، قیمت اولیه مناسب.

معایب چاپگر صنعتی Piezo :

فاصله بسیار کم هد از محصول (در حد چند میلیمتر). هزینه های مصرفی بالا (جوهر و سرویس). نیاز به تعویض هد پس از زمان معین. شستشوی هد به صورت دستی. سرعت کم (۳۵متر بر دقیقه) . امکانات نرافزاری ضعیف.

مزایای چاپگر صنعتی T.I.J :

کیفیت چاپ خوب  تا dpi 300. قیمت اولیه مناسب. کاربری آسان.

معایب چاپگر صنعتی T.I.J :

هزینه مصرفی بالا ( جوهر کارتریجی ). فاصله کم هد از محصول ( در حد میلیمتر ). حد اکثر سرعت چاپ تا ۶۰ متر بر دقیقه.

مزایای چاپگر صنعتی Savema :

چاپ با کیفیت دقیق ۳۰۰dpi. چاپ در طول عرض های مختلف بسته به  قیمت مناسب. قابلیت چاپ انواع متون لوگو بارکد متن. امکان ذخیره متن به صورت نامحدود. عمربالای قطعات مصرفی ازجمله هد. بهره گیری از سرو موتورهای و قطعات آلمانی با مارک فستو. منوی فارسی. رابط کاربری بسیار آسان. تقویم فارسی. نرم افزار رایگان. ارائه خدمات آنلاین.

تعمیر جت پرینتر در نمایندگی مجاز تعمیرات پرینتر

تعمیر چاپر صنعتی، با تعمیرات پرینترهای معمولی تفاوت بسیار زیادی دارد. قطعات جت پرینتر متفاوت است و برای ترمیم این دستگاه، باید این قطعات را به طور کامل شناخت. تعمیرکار چاپگرهای صنعتی باید بر نحوه ساخت و چگونگی باز و بسته کردن اجزای این محصول تسلط کامل داشته باشد.

در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی تواند پرینتر را به درستی تعمیر کند. نمایندگی مجاز تعمیرات پرینتر مرکز سخت افزار ایران برای ارائه تخصصی ترین سرویس ها در زمینه تعمیر جت پرینتر در خدمت مشتریان گرامی است. همکاران ما دانش فنی و مهارت بالایی در این زمینه دارند و می توانند با استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته ای که در اختیار دارند، انواع چاپگر صنعتی را به بهترین شکل، عیب یابی و ترمیم کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت سرویس های تخصصی، می توانید از طریق شماره های موجود در صفحه تماس با ما، با تعمیرگاه مجاز پرینتر تماس بگیرید.

سطوح قابل چاپ با چاپگرهای صنعتی کدام است؟

قابلیت چاپ این چاپگرها بسته به نوع و شرکت سازنده متفاوت میباشد. ولی اکثر آنها قابلیت چاپ بر روی: فلز، کارتن، شیشه، انواع لیبل، چوب، قوطی فلزی و پلاستیکی، پلاستیک، بطری، یونولیت، لوله، شلنگ و سنگ را دارا میباشند.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران با بهره گیری از کادری خلاق و متخصص، به عیب یابی و رفع ایراد دستگاه کاربران گرامی می پردازد. این مرکز با استفاده از تکنیکهای روز دنیا و استفاده از ابزارالات درجه یک و طبق آخرین متدهای روز ، آماده ارائه  خدمات به مشتریان گرامی میباشد. خاطرنشان می سازیم تمامی خدمات تعمیراتی در این مرکز، به همراه گارانتی به کاربران محترم ارائه میگردد. درصورتی که دستگاه معیوب شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد ، میتوانید با آسودگی خاطر آن را به دست کارشناسان این مجموعه بسپارید. یکی دیگر از فعالیتهای مرکز سخت افزار ایران به جز تعمیر ، وارد کردن قطعات اورجینال میباشد. لذا ، تکنسینها و مهندسین مجموعه در صورت لزوم به تعویض قطعه ، حتما از قطعه اصل استفاده مینمایند.  مدیریت و پرسنل مرکز سخت افزار ایران با تعیین هدف کسب رضایت مشتری برای خود ، به فعالیت میپردازند.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.