021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

آموزش استفاده از دستگاه کپی

در این فرصت بحث آموزش استفاده از دستگاه کپی را برای کاربران همراه و همیشگی خود تدارک دیده ایم. به کمک آنچه که در ادامه این مقاله می آوریم، هر کاربر می آموزد که از دستگاه خود چه طور و چگونه استفاده کند. همان طور که می دانید نحوه استفاده از دستگاه کپی همیشه در حفظ سلامت این دستگاه مفید و موثر است. درجه اهمیت این موضوع به حدی است که لازم دیدیم به صورت جداگانه و اختصاصی در این باره توضیح دهیم.

آموزش استفاده از دستگاه کپی

نحوه آموزش استفاده از دستگاه کپی

در بحث آموزش استفاده از دستگاه کپی همواره این نکته را به یاد داشته باشید که ما درباره برند خاصی صحبت نمی کنیم. این آموزش ها کلی است و در هر دستگاه کپی کارایی دارد.

گام اول :صفحه اسکنر دستگاه کپی را پاک کنید، زیرا وجود لکه، اثر انگشت و … بر روی صفحه اسکنر، کاهش کیفیت نسخه های کپی را به دنبال خواهد داشت. برای این کار می توانید کمی از پاک کننده شیشه را بر روی یک اسفنج یا یک دستمال تمیز و نرم بریزید و بر روی صفحه اسکنر بکشید. اولین نکته مهم در مسیر آموزش استفاده از دستگاه کپی این است که دستگاه را تمیز نگه دارید و از نوشته های چسبناک برای کپی گرفتن استفاده نکنید. زیرا این چسب ها باعث جذب گرد و غبار و کاهش کیفیت کپی می شوند. با توجه به توان و ظرفیت دستگاه خود از کاغذ مناسب دستگاه استفاده کنید. برای تشخیص کاغذ مناسب از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بخواهید.

گام دوم: دستگاه فتوکپی را برای کپی گرفتن آماده کنید. اسناد را دسته بندی و آماده کپی کنید. ورق ها باید کاملا صاف بر روی هم و در یک خط قرار گرفته باشند. منگنه یا هر شی اضافی دیگر را از سند اصلی جدا کنید تا به راحتی و بدون آسیب به دستگاه عملیات کپی انجام شود.

به عنوان یک توضیح تکمیلی در آموزش استفاده از دستگاه کپی باید بگوییم که دستگاه های کپی که امروزه تولید می شوند، از دو حالت عمده خارج نیستند؛ یا دارای سیستم تغذیه اتوماتیک یا همان ADF هستند و یا این سیستم را ندارند. اگر دستگاه شما ADF ندارد، باید برگه های کاغذ را یکی یکی روی شیشه دستگاه بگذارید. اما اگر ADF دارد، کاغذ ها را به صورت دسته ای در دستگاه قرار دهید تا فرآیند کپی انجام شود. در آموزش استفاده از دستگاه کپی یادآوری می کنیم که در صفحه اسکنر معمولا یک خط کش به صورت عمودی و افقی وجود دارد که اندازه کاغذه ها بر روی آنها درج شده است؛ لازم است با توجه به نوع کاغذ از این خط کش استفاده کنید. اگر به این خط کش بی توجه باشید، کپی ناقصی خواهید داشت.

گام سوم: قبل از اجرای دستور چاپ، لازم است تکلیف برخی از موضوعات را روشن کنید. برای مثال تعداد کپی هایی را که می خواهید، مشخص کنید. حداکثر تعداد کپی هایی که می توانید در یک فرآیند فتوکپی بگیرید، معمولا بستگی به ظرفیت دستگاه دارد و مشخص است.

به علاوه در آموزش استفاده از دستگاه کپی تنظیم درست کنتراست همواره باعث می شود که سند چاپی با کیفیت بسیار بیشتر چاپ شود. این تنظیمات را از طریق منو انجام دهید. تنظیم کپی دورویه، تنظیم کپی رنگی، تنظیم تعداد کپی نیز از دیگر تنظیماتی است که باید انجام بدهید. پس از انجام تنظیمات، دکمه کپی را فشار دهید تا فرآیند کپی آغاز شود.

تعمیر دستگاه کپی

واحد معتبر تعمیر دستگاه کپی درگاهی امن و ایمن است که همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع دستگاه کپی را برطرف می سازد. در این واحد که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است همه تجهیزات و امکانات لازم برای اجرای یک تعمیر با کیفیت و مطمئن فراهم است. تعمیرات در واحد های جداگانه و مستقل انجام می شود و هیچ محدودیتی در اجرا وجود ندارد.

تعمیرکاران این واحد تخصصی به دلیل آشنایی کامل با ساختار درونی این دستگاه به راحتی می توانند مشکلات موجود را شناسایی کنند و برای رفع آنها از مسیر های درست و عملیاتی وارد عمل شوند. همچنین می توانید بهترین و مرغوب ترین مواد مصرفی و اولیه را از این واحد معتبر تهیه کنید. تمامی سرویس ها همراه با کارت ضمانت کیفیت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *