021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

شارژ کارتریج جوهر افشان

شارژ کارتریج جوهر افشان  از جمله خدمات مرکز سخت افزار ایران است که در واحد تعمیرات ماشین های اداری انجام می گردد. در این مقاله به بررسی برخی از نکات مهم در شارژ کارتریج جوهر افشان می پردازیم. اگر فکر کرده اید که با یک بار خرید پرینتر دیگر نیازی به مراجعه به فتوکپی ها و خدمات کامپیوتری ها ندارید سخت در اشتباهید. 

اگرچه دستگاه های کپی باعث شده اند تا شما از رفتن روزانه به این مکان ها خلاص شوید اما باید بدانید که این دستگاه ها تا ابد توانایی کار کردن را ندارند.

دستگاه های کپی معمولا به سه شکل سابلیمیشن و جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند. پرینترهای لیزری از موادی ساخته شده اند که بسیار خطرناک می باشد. اگرچه استفاده از پرینترهای لیزری امروزه بسیار بیشتر شده است اما باید بدانید که پرینترهای لیزری ضامن سلامت شما نیستند. 

دلیل این امر نیز به دلیل سبک بودن پودرهای داخل این کاتریج ها هستند که با کوچکترین بادی به دستگاه تنفسی انسان ها وارد می شوند. در این مطلب قصد داریم روی کپی های جوهر افشان تمرکز کنیم.

شارژ کارتریج جوهر افشان

پرینتر جوهرافشان و عملکرد کارتریج

پرینترهای جوهر افشان عموما دارای کارتریج و یا مخزن جوهر می باشند و با پرینترهای لیزری بسیار متفاوت هستند. در واقع برخلاف دستگاه های لیزری که از پودرها تشکیل شده اند در این دستگاه ها از جوهر استفاده می شود که عموما خطری ندارد یا اگر هم خطری داشته باشد به نسبت پرینترهای لیزری بسیار کمتر است.

 شما می توانید در صورت اتمام جوهرها، دوباره کارتریج را با جوهر جدید پر نمایید و اقدام به استفاده از پرینتر جوهر افشان خود کنید. باید بنداید که پر کردن جوهر در مواردی که کارتریچ خالی شده است کار آسانی نیست و حتما باید به مواردی دقت نمایید. در صورت اشتباه ممکن است کارتریج از عمل باز بماند و دیگر مثل گذشته کار نکند.

مراحل شارژ کارتریج جوهر افشان

کارتریج ها در پرینترهای جوهری دو گونه هستند. کارتریج رنگی و مشکی که شما برای شارژ مجدد ان باید ابتدا کارتریج را از داخل پرینتر خارج کنید. سپس برچسب روی آن را بردارید. در این لحظه ورودی های جوهر نمایان می شوند و شما باید از این محل ها اقدام به ورود جوهر به کارتریج کنید. 

برای اینکه تست نمایید که داخل کارتریج ها رنگی باقی نمانده می توانید از چوب یا خلال دندان استفاده نمایید. هر سوراخ و ورودی مربوط به یک نوع رنگ می باشد. پس دقت فرمایید حتما هر رنگ وارد ورودی خود شود.

 از طرفی دو ورودی دورتر از تک سوراخ مربوطه به تهویه هوا است و به هیچ وجه نباید درون آن جوهر بریزد. این ویژگی را می توان درهر دو کارتریج مشکی و رنگی پیدا کرد. گام بعدی پاک کردن هد کارتریج است. برای این امر ابتدا آب گرمی را آماده کنید و هد را به آرامی به آن بزنید و سپس با دستمال کاغذی مناسب آن را پاک نمایید.

این کار نه تنها وروردی ها را بهتر باز می کند بلکه کیفیت چاپ را بیشتر کرده و سبب می شود شما از وضعیت بهتری در چاپ های خود بهره مند شوید.

استفاده از محلول هد پاک کن

باید این نکته را ذکر کنیم که محلول های هد پاک کن نیز وجود دارد که در بلند مدت تنها چیزی که به شما ارمغان می دهد خرابی هد است. در نتیجه از همان آب گرم خودمان استفاده کنید که از همه لحاظ مناسب و مفید است. بعد از پاک کردن هد، نوبت ریختن جوهر است. 

مطمئن شوید جوهرها با یک سرنگ مناسب به ورودی ها تزریق شوند. در مرحله بعد جهت شارژ کارتریج جوهر افشان باید با کیت های هواگیری اقدام به تهویه هوا کنید. این کیت ها که برای کارتریج های رنگی و مشکی متفاوت است به راحتی قابل دسترس است.

از طرفی بعد از همه این موارد سعی نمایید به آرامی سایر امور را انجام دهید و سپس کارتریج را با دقت در جای قبلی خود قرار دهید. نکات مهم  شارژ کارتریج جوهر افشان : بعد از انتقال جوهر سعی کنید به کارتریج چند ساعت زمان بدهید تا به راحتی جوهر را جذب نماید. در هنگام تزریق جوهر حتما با زاویه جوهر را به ورودی ها منتقل کنید. در غیر اینصورت هد دچار آسیب می شود و کل کارتریج بی مصرف می گردد.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران  خدمات مختلفی  را در زمینه پشتیبانی از کاربران دستگاه های ارتباط جمعی ، ماشین های اداری ، لوازم خانگی و… ارائه می دهد .  این شرکت با تکیه بر متخصصان و مهندسان کارآزموده خویش، آماده ارائه انواع خدمات به مشتریان و همکاران ارجمند می باشد. 

این مرکز توانایی  فروش ، سرویس و تعمیر کلیه محصولات سخت افزاری هوشمند و الکترونیکی فعال است و آمادگی ارائه هر گونه خدمات اعم از تعمیر، نگهداری و بازدیدهای دوره ای و متناوب را داراست.  شارژ کارتریج  یکی از خدمات این مجموعه در حوزه ی ماشین های اداری می باشد.

 شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی هر چه بیشتر با کادر فنی این مجموعه و نیز خدمات ارائه توسط این مرکز به وب سایت مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در این وب سایت با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.