021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

انواع دوربین مداربسته

اگر می خواهید در مغازه، فروشگاه، محیط کار، ساختمان مسکونی یا هر جای دیگر  دوربین مداربسته  نظارتی نصب کنید، حتما باید با انواع دوربین مداربسته آشنا باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. تنها در این صورت است که با تعاریف قشنگ و رنگارنگ فروشندگان، برای خرید گرانترین دوربین فریب نمی خورید و تنها بر اساس نیاز و فضای مورد نظر خود اقدام به خرید می کنید. در ادامه همراه ما باشید تا انواع دوربین مداربسته را بشناسید.

انواع دوربین مداربسته بر اساس ساختار

از نظر نوع سیگنال

  • دوربین های آنالوگ
  • دوربین های ip (آی پی تحت شبکه)
  • دوربین های دو منظوره

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : چطور دوربین مداربسته را به موبایل وصل کنیم ؟

از نظر شکل ظاهری و کاربرد متناظر

  • دوربین های دام dome
  • دوربین های صنعتی
  • دوربین های مینیاتوری
  • دوربین های مادون قرمز ir
  • دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی ptz)

از نظر قاب و پوشش

  • دوربین های ضد آب قاب بزرگ (پمپ بنزینی)
  • دوربین های مخفی
  • دوربین های قاب فانتزی

معرفی انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام یا گنبدی برای نظارت و امنیت فضاهای بسته مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین دارای یک پایه نیم دایره ای است. پایه های نیم دایره ای ، زاویه دید دوربین را مخفی می کنند؛ به این ترتیب سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند. 

اکثر این دوربین‌ ها لنزهایی wide با فاصله کانونی کوچک (۳،۶ یا ۴ میلیمتر) دارند. قسمت هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را فراهم می کند، اسپید دام نام دارد. همه دوربین های مداربسته دام قابلیت حرکت و برخی از آنها قابلیت زوم و چرخش خودکار دارند. این دوربین ها می توانند فضای گسترده ای را پوشش دهند و حتی در نور کم نیز کار می کنند.

دوربین مداربسته بولت

دوربین های مدار بسته بولت یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته هستند که به شکل استوانه ای و مخروطی هستند. شکلی مشابه با گلوله تفنگ دارند. این دوربین ها مناسب دیدن فواصل طولانی هستند. این دوربین ها معمولا تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند، اما قابلیت دید در شب با استفاده از مادون قرمز دارند و در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری می کنند. روی دیوار یا سقف نصب می شوند و برای فضاهای باز و بسته کاربرد دارند. دوربین های مداربسته بولت اگر در پوششی محافظ قرار بگیرند، ضد آب می شوند.

دوربین مداربسته C-Mount

دوربین مداربسته C-Mount دارای قابلیت تعویض و جابجایی لنز است. دوربین های مداربسته C-Mount یکی از انواع دوربین مداربسته است که امکان استفاده از لنزهای خاص را دارد. به این ترتیب می تواند مسافت های بیشتر از ۴۰ فوت را پوشش دهد

دوربین مداربسته روز وشب

این نوع از دوربین ها مخصوص محیط های معمولی و کم نور است. این نمونه از انواع دوربین مداربسته بدون استفاده از مادون قرمز، در شرایط مختلف نور و در تاریکی، تصاویر با کیفیتی ضبط می کند. مناسب فضاهای باز است. در مقابل تابش مستقیم نور خورشید مقاوم است و به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته کاربرد دارند.

این مقاله نکات جالب و جدیدی را شرح می دهد : ریکاوری هارد دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دید در شب یا فرو سرخ

دوربین دید در شب نوعی از انواع دوربین مداربسته است که از LED مادون قرمز استفاده می کند و مناسب فضاهای باز و کم نور است. تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها دو نوع است؛ آشکارسازی تصویر و تصویربرداری حرارتی. هر کدام ساختار خاص خود را دارند.

دوربین مداربسته شبکه ای و IP

دوربین مداربسته شبکه ای و IP در دو نوع بی سیم و با سیم وجود دارند. نوع اینترنتی آنها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می کنند. نصب راحت تری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند، زیرا بی نیاز از کابل کشی جداگانه و تقویت منبع تغذیه هستند.

دوربین مداربسته بی سیم

همه دوربین های بی سیم از تکنولوژی IP استفاده نمی کنند. این نوع از دوربین ها می توانند از تکنولوژی های بی سیم و جایگزین دیگر نیز استفاده کنند. صرف نظر از نوع انتقال تصاویر، مزیت اصلی این دوربین ها انعطاف پذیری در نصب است.

دوربین مداربسته با کیفیت HD

این نوع از انواع دوربین مداربسته مناسب مکان های حساس مثل بانک ها است، زیرا امکان زوم کردن روی تصاویر با وضوح بسیار بالا را دارند.

دوربین مداربسته گردان یا PTZ

دوربین مداربسته گردان یا PTZ مشابه دوربین های اسپید دام است. یکی از قابلیت های مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است. به این ترتیب می توانید به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده، محل هایی مشخصی را مشاهده کنید.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران  یکی از نهاد های معتبر و قانونی است که همکاری های بسیاری با شرکت های تولید کننده تجهیزات الکترونیک دارد و در حوزه دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار شیوه ای نوین و موثر است. در این مرکز به صورت جامع و کامل تمام محصولات هوشمند و الکترونیک در بخش های مختلف حمایت و پشتیبانی می شود. 

تمام سرویس ها و خدمات مرکز سخت افزار ایران از جمله  تعمیر دوربین مداربسته  همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای تماس با مرکز سخت افزار ایران از منوی تماس با ما اقدام کنید.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.