021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعمیر کمپرسور کولرگازی

تعمیر کمپرسور کولرگازی یا موتور کولرگازی مهمترین و حیاتی ترین قطعه کولر گازی است. این بخش از کولر گازی در حکم قلب تپنده و اکسیژن رسان به باقی اجزای دستگاه است. کمپرسور گاز را از اواپراتور می کشد و به کندانسور می دهد. وظیفه کمپرسور فشرده سازی و متراکم کردن سیالات و گازها است. با فشرده سازی گاز توسط کمپرسور به سرعت دمای آن کاهش می یابد و به مایع تبدیل می شود و سرما ایجاد می کند. در تعمیر کولر گازی توجه به عملکرد این قطعه ضرورت دارد.

تعمیر کمپرسور کولرگازی

علائم خرابی کمپرسور کولر گازی

  • با روشن شدن کمپرسور فن داخلی کار می کند، ولی به‌ محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز، فیوز می‌پرد؛ اختلال در سیم پیچ کمپرسور یا قفل شدن قسمت مکانیک کمپرسور می تواند دلیل این مشکل باشد.
  • فن بیرونی روشن‌ می شود، ولی کمپرسور روشن نمی‌شود.
  • با وجود گاز کافی کولر، کولر گازی سرمای کافی را ندارد.
  • صدا و لرزش بیش از حد در کمپرسور کولرگازی نشانه آسیب دیدگی در قسمت مکانیکی کمپرسور است.
  • گرم شدن بیش از حد سر سیلندر کمپرسور نشانه آسیب دیدگی در قسمت سر سیلندر است، ممکن است سوپاپ و واشر سر سیلندر نیز آسیب دیده باشند.
  • نداشتن فشار در قسمت دهش
  • از بین رفتن قدرت وکیوم کردن خط مکش
  • پایین بودن یا نداشتن فشار روغن در کمپرسور
  • مشاهده نشت در قسمت های بیرونی کمپرسور حاکی از نشت گاز و روغن است.

آیا می دانید: چرا کولر گازی باد گرم می دهد؟

تعمیر کمپرسور کولر گازی

دلیل خرابی کمپرسور یا موتور کولر گازی

برای خرابی کمپرسور کولرگازی علت های بسیاری وجود دارد؛ از آن جمله می توان به معیوب بودن فن، کثیف بودن کندانسور، ولتاژ نامناسب، نا مرغوب بودن یا مناسب نبودن سیم های لاکی موتور، کم شدن مبرد،  اشکال در سیم پیچ راه انداز یا کمکی و … اشاره کرد. برای اینکه بدانیم مشکل ریشه در کدام بخش دارد، تنها باید از یک مرکز معتبر تعمیراتی کمک بگیریم.

در غیر این صورت بدون شک آسیب های بسیاری به دلیل عدم آشنایی و نداشتن تخصص لازم به دستگاه وارد خواهد آمد که جبران آن در پاره ای از موارد امکان پذیر نیست. پس در انتخاب مرکزی معتبر و مجاز برای دریافت بهترین خدمات تعمیرات کولر گازی دقت کنید.

تعویض کمپرسور کولر گازی در محل

تعویض و تعمیر کمپرسور کولرگازی

تعمیر کمپرسور کولرگازی نه اینکه غیر ممکن است، اما هزینه بالایی دارد به همین دلیل تعویض آن به صرفه تر است. با این حال یک تعمیرکار باید از معیوب بودن کمپرسور کولرگازی اطمینان کامل داشته باشد، تا هزینه های اضافی را به کاربر تحمیل نکند. اجزایی نظیر سیلندر، تیغه  ها، لوله های کمپرسور و … باید بررسی شوند، زیرا ممکن است نارسایی در یکی از این اجزا سبب عملکرد نامناسب کمپرسور کولر شده باشد.

با این حال اگر ایراد به طور کلی به قطعه کمپرسور مربوط باشد، تنها گزینه روی میز تعویض کمپرسور کولرگازی است و برای این کار بی شک باید از یک مرکز معتب کمک بگیرید.

کمپرسور کولرگازی چگونه کار می کند؟

وظیفه کمپرسور کولرگازی مکش گاز از اواپراتور و حرکت دادن آن به سمت کندانسور است. در صورت خرابی و اختلال، این وظیفه را به درستی انجام نخواهد داد. زمانی که مکش گاز کولرگازی به درستی انجام نشود، دستگاه، گازی برای وارد کردن نخواهد داشت و در نتیجه خنکی احساس نمی شود و هوای خنکی هم وارد محیط نمی شود. به طور کلی خنک بودن باد کولرگازی تنها با سالم بودن تمام قطعات آن امکان پذیر است. به همین دلیل است که برای تعمیر کولرگازی، بررسی اجزا و قطعات داخلی بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

انواع کمپرسور کولر گازی

  • کمپرسورهای گریز از مرکز
  • کمپرسورهای دیافراگمی
  • کمپرسورهای دندانه دار
  • کمپرسور روتاری (Rotary)
  • کمپرسور اسکرال (Scroll)
  • کمپرسورهای پره ای
  • کمپرسور پیستونی (Reciprocating)

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

نمایندگی تعمیرات کولرگازی در خدمت کاربران عزیز است تا در زمینه خرید و فروش، دریافت خدمات پس از فروش و تعمیرات کولر گازی، سرویس های ویژه ای را در اختیار قرار دهد. در این نمایندگی می توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای قبل از خرید، درباره محصول انتخابی خود اطلاعات مفیدی به دست آورید. با مقایسه آن با نمونه های مشابه در سایر برندها و با در نظر گرفتن شرایط اختصاصی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در مرکز نمایندگی اسپلیت همه کمپانی های تولید کننده کولر گازی از جمله شرکت های داخلی و کمپانی ها خارجی حضور دارند. انتخاب بر عهده مشتری است. این نمایندگی خدمات پس از فروش منحصر به فرد و استثنایی در اختیار کاربران خود می گذارد که با بهره مندی از آنها خرید شما برای همیشه بیمه خواهد شد. در این نمایندگی رسمی کولر گازی می توانید لذت دلنشین یک خرید متمایز و منحصر به فرد را نصیب خود کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.