021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعریف چاپگر سه بعدی

چاپگر سه بعدی از جدیدترین فناوری های دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود. دستگاه مذکور این قابلیت را ایجاد می‌کند که هر گونه جسم سه بعدی را با هر نوع پیچیدگی تولید کند . برای تحقق این امر باید شکل مورد نظر در یکی از نرم افزارهای سه بعدی ساز طراحی گردد.

پس از این مرحله می‌توان آن را با متریال های مختلف چاپ کرد. تولیدکنندگان صنعتی برای تست محصولات خود، نیاز به پیش تولید آن به منظور تکمیل و برطرف نمودن نقص های احتمالی دارند. درحال حاضر پرینت سه بعدی این امکان را فراهم کرده که در کوتاهترین زمان، کمترین هزینه و صرف نظر از پیچیدگی های نمونه، پیش تولید را انجام دهند.

تاریخچه چاپگر سه بعدی

در تاریخچه چاپگر سه بعدی باید به این مطلب بپردازیم که ایده پرینت‌ های سه بعدی برای بار اول در سال ۱۹۵۰ به ذهن دانشمندان راه یافت. طرح اولیهٔ چاپگر سه بعدی در دهه هشتاد با نام “Rapid Prototyping” ارائه و اولین نمونه از آن توسط چارز هال ساخته و به نام این دانشمند ثبت شد.

پرینترهای سه بعدی امروزی برای اولین بار با روش SLA درسال ۱۹۸۶ ساخته و دوسال بعد وارد بازار شدند.

کاربرد چاپگر سه بعدی

درحال حاضر مدلسازی سه بعدی در رشته ‌های گوناگونی همچون قطعه سازی، معماری، طراحی صنعتی، روباتیک، صنایع هوافضا و… رایج است. مدلسازیهای مذکور ابتدا به شکل تصاویر دو بعدی روی صفحه ‌های نمایشگر یا روی کاغذ ارائه می‌شدند. افراد با دیدن آنها می‌توانستند درکی صحیح از آنچه طراحان در ذهنشان دارند بدست آورند.

چاپگر سه بعدی توانایی تولید هر نوع قطعه ای با هر شکل و زاویه ای اعم از تو پر ، تو خالی، صاف و منحنی را دارد. نیاز به استفاده از پرینتر سه بعدی در همه جا قابل لمس است. صنعت، پزشکی، آموزشی، خودرو سازی، نظامی و هر کاری که نیاز به شبیه ‌سازی، تولید ماکت و ساخت طرح اولیه دارد. با بکارگیری پرینتر سه بعدی پروسهٔ زمانبر شبیه ‌سازی و ساخت ماکت قطعات سرعت پیدا می‌کند.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران با تکیه بر مهارت ، فراست ، دانش و خلاقیت پرسنل خود توانسته به جایگاه و موقعیت چشمگیری نسبت به سایر مراکز دست پیدا نماید. همچنین ، این نمایندگی توانسته با به خدمت گرفتن پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا و استفاده از متد جهانی رضایت مشتریان خود را کسب نماید.

مرکز سخت افزار ایران در تلاش است خدمات خود را در زمینه تعمیر و ریکاوری به مشتریان گرامی ارائه نماید. این مجموعه تمامی امکانات لازم را در راستای رفاه حال مشتریان برای کارشناسان خود فراهم کرده است. مرکز سخت افزار ایران در بخش فروش عرضه‌ کننده دستگاه‌های الکترونیکی و ارتباطی و در بخش تعمیر، کلیه خدمات پس از فروش را به مشتریان عزیز ارائه مینماید.

مرکز تعمیر چاپگر سه بعدی با در کنار هم قرار دادن دو اصل عمده توانسته یکی از مراکز موفق و متخصص در ارائه خدمات فروش و تعمیر شود. این دو اصل شامل کارشناسان متخصص و امکانات و تجهیزات حرفه ‌ای میباشد. مرکز سخت افزار ایران با درنظر گرفتن اهداف مشتری ‌مدارانه، ویژگی ‌های منحصر به فردی را در زمینه ارائه خدمات ترمیم فراهم کرده است.

اخبار و خواندنی های چاپگر

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.