021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ

مقرون به صرفه ساختن امور چاپی در خانه یا محل کار امری بسیار آسان است. البته، به هنگامی که صحبت از هزینه های پرینتر به میان می آید، اکثر افراد فقط به یاد هزینه های جوهر یا کاغذ افتاده و با خود فکر می کنند که باید در مصرف این دو گزینه احتیاط بیشتری کنند. اما جالب است بدانید که فاکتورها و پارامترهای فراوانی می تواند میزان این هزینه ها را کاهش دهید.گفتنی است، با استفاده از چند روش و متد کاملأ ساده در طول پروسه چاپ می توانید، به مقدار قابل ملاحظه ای در خرج پول تان صرفه جویی کرده و میزان رضایت مندی خود از پرینتر محبوب تان را چندین برابر افزایش دهید. در این متن سعی داریم به بررسی راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ بپردازیم.

هزینه چاپگر

در توضیح گزینه دوم در ارتباط با راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ، به نوع چاپگر خریداری شده اشاره داریم. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کدام پرینتر درمجموع برای شما ارزان تر خواهد افتاد. خوب ما برای شما توضیح می دهیم.به هنگام انتخاب و تصمیم گیری در خرید یک پرینتر، خوب است بدانید که یک چاپگر جوهر افشان به مراتب ارزان تر از یک پرینتر لیزری است. اما نکته آنجاست که در طول فرایند کار با چاپگر جوهر افشان شما مجبور به خریداری کارتریج های مکرر برای شارژ دستگاه خود خواهید بود. برعکس، برای خرید یک چاپگر لیزری هزینه های بعدی تحمیلی زیادی نداشته و بیشترین پولی که صرف می شود به هنگام خرید آن خواهد بود. به هر حال، این نکته را به خاطر داشته باشید که سرعت چاپگر جوهر افشان بسیار بیشتر از لیزری می باشد.

چاپ برنامه ریزی شده  برای جلوگیری از خشک شدن جوهر

یکی از راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ، جلوگیری از خشک شدن کارتریج و بلا استفاده شدن آن است. در اکثر پرینترهای جوهر افشان خشک شدن جوهر منجر به مسدود شدن فعالیت نازل شده و در نهایت شما را مجبور به تعمیر آن می سازد. از این رو بهتر است سعی کنید حداقل یک یا دو صفحه را در طول هفته به چاپ رسانده و مانع از بوجود آمدن چنین وضعیتی شوید.برای این کار اصلا نیازی نیست تا اسناد ۳۰ صفحه ای چاپ کنید، همین که بتوانید برگه های کوچک رنگی را پرینت کنید کافی می باشد. شایان ذکر است، بهترین صفحه برای چاپ در این شرایط، صفحه اصلی گوگل می باشد. چرا که ، هم رنگی است و هم از جوهر زیادی استفاده نمی کند.

اعمال هزینه بیشتر با روشن و خاموش کردن پرینتر

به عنوان یکی دیگر از راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ، پیشنهاد می شود پرینتر خود را مرتب خاموش و روشن نکنید. اکثر چاپگرهای جوهر افشان به هنگامی که پس از مدتی روشن و آماده کار می شوند، جوهر بیشتری مصرف می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می شود به هنگامی که از چاپگر استفاده نمی کنید آن را به حالت استند بای (standby mode) قرار دهید. با این کار متوجه خواهید شد که در دراز مدت، مقدار زیادی درهزینه های جوهر صرفه جویی کرده اید.

بررسی پیش نمایش قبل از انجام چاپ

یکی از بیشترین هزینه هایی که در طول پروسه چاپ می توانید به خود تحمیل کنید به هنگامی است که از صفحات وب غیر ضروری یا بخش های بی فایده یک سند، پرینت گرفته و جوهر و همچنین کاغذ بیشتری را به هدر می دهید. بنابراین، پیش از پرینت مستقیم ابتدا می توانید پیش نمایش چاپ (print preview) را مشاهده کرده و از دقیق و درست بودن صفحه چاپی مورد نیاز خود اطمینان خاطر حاصل کنید.اگر چه، تمام این کار تنها چند ثانیه از وقت شما را خواهد گرفت اما در طولانی مدت می تواند به میزان قابل توجهی در پول شما صرفه جویی کند. همچنین از دیگر راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ، می توانید از ترفند حالت چاپ چرکنویس (draught mode) بهره بگیرید. براساس این ویژگی کاربر قادر است، با رزولوشن بسیار پایینی متن پیش فرض خود را به چاپ رسانده و از درست بودن آن مطمئن شود.

بهره گیری از کاغذهای با کیفیت برای چاپ

اغلب کاغذهای ارزان قیمت و بی کیفیت، در دستگاه گیر کرده و از این رو کاغذ و جوهر زیادی را به هدر می دهند. برای مانع شدن از این مشکل همواره سعی کنید تا کاغذهای مخصوص چاپ با کیفیت تهیه کرده و با این کار نتیجه رضایت بخش تری را فراهم سازید. شاید کاغذهای خوب، کمی گران تر باشند اما در دراز مدت، صرفه جویی خیلی خوبی را به همراه  داشته و از جمله  راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ به شمار می روند.

چاپ صفحات کمتر

برخی از پرینترها قابلیت چاپ دو رو داشته و از این جهت، می توانند در میزان مصرف کاغذ شما به خوبی صرفه جویی کنند. علاوه بر این، شما می توانید با انتخاب فوت های کوچکتر نه تنها مصرف کاغذ بلکه، مصرف جوهر دستگاه تان را پایین بیاورید.به هر حال، تغییر فوت از Arial Black به Calibri بسیار کمک کننده بوده و از دیگر راه کارهای ساده برای کاهش هزینه های چاپ محسوب می شود.

نمایندگی فروش و تعمیرات ماشین های اداری

مرکز تعمیرات ماشین های اداری ، زبده‌ترین و متخصص‌ترین کادر فنی تعمیرات دستگاه های کپی ، فکس، پرینتر و … را به همکاری فراخوانده و بدین واسطه قادر به تعمیر و اصلاح تمامی ماشین های اداری گشته است. کیفیت تعمیر در مرکز تعمیرات ماشین های اداری ضمن تجربه و تخصص کارشناسان، مرهون ابزارآلات پیشرفته‌ای است که مطابق با به‌روزترین فناوری‌های تعمیر، تهیه و خریداری شده‌اند. این امر ضمن سرعت‌بخشی و کیفیت‌دهی به خدمات ارائه شده، رضایت مشتریان این مرکز را در پی داشته است.همانگونه که می دانید سرویس های تخصصی ماشین های اداری به دلیل ابعاد بالای این دستگاه‌ها معمولا به صورت «سرویس در محل» ارائه می گردد. در این سرویس کارشناس تعمیر خود در محل حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر را بر روی دستگاه پیاده می سازد.  توصیه می شود در زمان تماس با مرکز تعمیرات ماشین اداری، نوع اشکال پیش آمده و علت آنرا با کارشناس مربوطه در میان بگذارید.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران بیش از دو دهه است که به ارائه تمامی خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر و بهسازی دستگاه های خانگی (نظیر کولرهای گازی، تلویزیون های هوشمند و.. )، دستگاه های ارتباطی (تلفن همراه، فکس و …)، دستگاه های الکترونیکی (تبلت، لپ تاپ و…)، دستگاه های چاپ (پرینتر، کپی، فکس و …) و مواردی از این دست می پردازد و به سبب ارائه سرویس های با کیفیت و گارانتی دار مورد استقبال بسیاری از کاربران واقع شده است. شما کاربران گرامی می توانید در صورت مشاهده هرگونه عیب و اختلال در هریک از دستگاه های هوشمند اداری، خانگی و از این دست به مرکز سخت افزار ایران مراجعه نموده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت کنید. کارشناسان ما در این مرکز شما را در جریان جزیی ترین اشکالات پیش آمده در دستگاه قرار داده و راهکارهای موجود جهت رفع آنها را با شما در میان می گذارند. با ما تماس بگیرید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.