021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعمیر مین برد پرینتر

یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در زمان وقوع برخی اختلالات برای پرینترها، تعمیر مین برد پرینتر می باشد. این اتفاق به قدری با حساسیت بالا مواجه است که به عقیده هر کارشناس با تجربه باید در مکان درست خود، با استفاده از تجهیزات سازگار با این قطعه و به دست تعمیرکار یا تکنسینی مجرب انجام پذیرد. بهره مندی از آگاهی یک فرد متخصص و همچنین امکانات و ابزار تعمیری پیشرفته موجب تامین کیفیت آتی قطعه مین برد می شود.

تعمیر مین برد پرینتر در محل

زمان تعمیر مین برد پرینتر 

تست محتوایی و پایه ای اختلالات و نواقص اولین قدم در شناسایی زمان تعمیر مین برد پرینتر است. جهت تشخیص شکستگی های برد الکترونیکی با استفاده از اسیلوسکوپ، سیگنال ساز، آمپرسنج، ولت متر و یا نرم افزارهای عیب یابی تخصصی امکانات فردی نمی تواند پاسخ گو باشد. در این گونه موارد حتما به وجود افرادی با تجربه برخورد با قطعات اتصالی پرینتر نیاز داریم.

مین برد پرینتر، یک قطعه مادر است و وظیفه پردازش تمامی عملیات انجام شده توسط این دستگاه را برعهده دارد. جهت پردازش اطلاعات، داده های مورد نیاز در اختیار مین برد پرینتر قرار می گیرد تا از این طریق، مین برد درباره نحوه ایجاد خروجی مد نظر تصمیم بگیرد. در ادامه این عملکرد، برد کنترل کننده پرینتر از طریق یک عدد پورت موازی یا پورت USB با کامپیوتر ارتباط برقرار می کند تا امر چاپ صورت پذیرد.

پیشنهاد هاردورسنتر: بالا بردن سرعت چاپ در پرینتر

کارکرد مین برد پرینتر چیست؟

اگر در شرایطی قرار گرفته باشید که قصد استفاده از یک پرینتر مرجع را دارید، باید از یک رایانه اختصاصی برای این کار استفاده کنید تا به پرینتر مرجع متصل گردید. در این موقعیت برد اصلی یا همان مین برد دستگاه پرینتر، درخواست هر یک از کاربران را به طور جداگانه پردازش می نماید. برای آنکه مین برد پرینتر توان پردازش دستورات هر کاربر را به صورت مجزا داشته باشد، باید جهت اتصال و تشخیص هر درخواست در هر کامپیوتر از یک زبان برنامه نویسی و کد نویسی استفاده گردد.

زبان های گفته شده از یک نوع بردار متشکل از اشکال geometric برای تشریح صفحه استفاده می کنند و آنها را به یک صفحه bit map تبدیل می نمایند. برخی از پرینترها از یک دستگاه اینترفیش گرافیکی GDI که به PCL استاندارد تغییر یافته اند بهره می برند. در بیشتر چاپگرهای لیزری  رنگی و یا تک رنگ فورمتر دستگاه می بایست عملیات مربوط به سازمان دهی داده ها و پارامترهای دریافتی از کامپیوتر را هم انجام دهد. این موضوع باعث حساسیت بالای مین برد پرینتر می گردد. چرا که بیشتر این فعالیت ها در طول چاپ به عهده این قطعه مادر می باشد و اختلال در آن به معنی تعمیر مین برد پرینتر است.

نحوه تعمیر مین برد پرینتر 

کیفیت تعمیر مین برد پرینتر باید به گونه ای باشد که کیفیت اولیه این قطعه به آن بازگردانده شود. به دلیل اینکه آشنایی با ساختار و عملکرد مین برد پرینتر موجب می شود تا کاربران پرینتر شیوه درست کار با این دستگاه را بیاموزند، حتما باید به هنگام تعمیر مین برد پرینتر در کنار تعمیرکار وارد به این سیستم حضور داشته باشند.

به این واسطه آنها می توانند اطلاعاتی کسب نمایند که بر عمر مفید پرینتر خود بیفزایند. عملکرد بخش مربوط به مین برد در دستگاه چاپ و نکات مرتبط با آن باید به دست ابزار آلات پیشرفته ‌ای انجام گیرد که به رفع مشکل به وجود آمده کمک می نماید. هیچ یک از اختلالات وارد بر مین برد پرینتر به صورت فردی و بدون نیاز به تخصص مرتفع نمی گردد. مواردی همانند سوختگی مادربرد، نوسانات شدید ولتاژی، درگاه های خروجی و ورودی از این قبیل به تخصص کارشناسان آگاه نیاز دارد.

مرکز تعمیرات پرینتر

در مرکز تعمیرات پرینتر شما می توانید مشکلات خود را به دستان توانمند مجموعه ای آگاه بسپارید. هر گونه نقص یا اختلال در پرینتر که باعث آزردگی خاطر شما گردد در این مرکز توسط بهترین های تخصص تعمیر و ترمیم و تعویض انجام می پذیرد. مطمئن باشید مرکز تعمیرات پرینتر به جلب رضایت شما می اندیشد.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران از معتبرترین مراکز تخصصی تعمیر دستگاه های الکترونیکی است. کلیه لوازم الکترونیکی از جمله لوازم خانگی، لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل، تبلت، ماشین های اداری و… در این مرکز مورد بررسی، تشخیص درست مشکل، شناسایی راهکار مناسب و نهایتا بازسازی و تعمیر قرار می گیرند.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *