021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعمیر و تعویض فن لپ تاپ

فن یکی از قطعات بکار رفته در انواع لپ تاپ است که در صورت خرابی هم امکان تعویض و هم امکان تعمیر آن وجود دارد. در این بین، نکته شایان توجه، تشخیص صحیح نوع اشکال پیش آمده در فن و امکان یا عدم امکان تعمیر فن لپ تاپ است. پیش از پرداختن به سرویس‌های تخصصی مرتبط با فن نوت بوک، بد نیست نگاهی به ساختار این بخش از دستگاه و عملکرد آن داشته باشیم. فن نوت بوک همانگونه که می‌دانید متشکل از دو بخش فن و سینک است.

کاری که فن انجام می‌دهد آن است که گرمای چیپ‌ها را که توسط سینک به فن منقل شده است به بیرون از لپ تاپ انتقال ‌دهد. البته این کار بسته به نوع فن، یعنی مکنده یا دمنده بودن آن به شکل متفاوتی انجام می‌شود. صدای فن لپ تاپ در حالت عادی بسیار کم است و تا زمانی که گوش را به آن نزدیک نکنید متوجه آن نخواهید شد، اما وقتی صدای منظم تق تق از لپ‌تاپ شنیده شود و خصوصا چنانچه دمای لپ تاپ و گرمای تولید شده توسط آن بطور واضحی غیر‌عادی باشد، ممکن است فن نوت بوک آسیب دیده و نیازمند تعمیر باشد.

تعمیر فن لپ تاپ

رفع مشکل صدا دادن فن لپ تاپ

استفاده از فن خنک کننده:

نخستین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان تعمیر فن لپ تاپ، استفاده از فن خنک کننده مجزا است. این راهکار به ویژه در زمانی که دستگاه به دلیل اجرای برنامه های سنگین (نظیر بازی هایی با گرافیک بالا و…) پردازش های بالاتری را انجام می‌دهد پیشنهاد می گردد.

تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن:

سومین راهکار جهت رفع صدا دادن فن لپ تاپ تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن است. برای این کار نیاز به دقت و ظرافت بالا و آشنایی کامل با قطعات و اجزا لپ تاپ دارید. از این رو توصیه می شود برای انجام این کار به یک مرکز تعمیر و تعویض فن لپ تاپ مراجعه نمایید.

متوقف کردن پردازش‌ها:

دومین راهکار جهت رفع صدا دادن و تعمیر فن لپ تاپ متوقف کردن پردازش هاست. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه‌ها ایجاد می‌شود، مهم‌ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می‌باشد. به علاوه پردازش‌هایی که در پس زمینه برنامه های انجام می‌شوند نیز به این افزایش دما کمک می‌کنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود. برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

System Configuration → Start → Run → msconfig → OK → Startup

در نهایت تب Startup را انتخاب کنید و برنامه‌هایی که می‌خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن دستگاه پردازش آن‌ها شروع شود را برگزینید.

استفاده از از نرم افزار های کنترل سرعت فن:

اگر تمایل دارید که فن موجود در دستگاه شما کاملاً بی صدا باشد می توانید از نرم افزار های کنترل سرعت فن استفاده کنید. این نرم افزار سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم می کند. با این که این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ نیست اما می توانید نرم افزاری نظیر speed fan را دانلود کنید و سرعت فن لپ تاپ خود را کنترل نمایید.

استفاده از خمیر سیلیکون:

پنجمین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان جهت تعمیر و تعویض فن لپ تاپ با صدای نابهنجار استفاده از خمیر سیلیکون است. میدانیم زمانی که دمای سی پی یو بالاست عملکرد فن پایین آمده و فن لپتاپ بیشتر از هر وقت دیگری به صدا در خواهد آمد. بنابراین بهتر است در زمان اجرای بازی های کامپیوتری و یا نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD از خمیر سیلیکون استفاده کنید. برخی از کارشناسان استفاده از این خمیر اجباری می دانند.

نکات مهم برای نگهداری از فن لپ تاپ

  • بهتر است برای سیستم خود از خنک کننده های اکسترنال استفاده کنید.
  • در صورتی که بازی می‌کنید یا از نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD استفاده میکنید، استفاده از خمیر سیلیکون کاملا اجباری است. این خمیرها که با نام خمیر حرارتی سی پی یو نیز شناخته میشوند، در بازار موجودند. عملکرد آنها به صورتی است که میتواند تا ۱ الی ۲۰ درجه سانتی گراد دمای سی پی یو را پایین آورد. مشاوره های بیشتر جهت این کار را می توانید از کارشناسان ما در پارت تعویض و تعمیر فن لپ تاپ دریافت نمایید.
  • از بردن سیستم خود در محیط های نامناسب پرهیز کنید.
  • هر از چند گاهی سیستم خود را برای اورهال کردن (بازبینی و معاینه) به مجموعه‌ای معتبر ببرید و از آنان درخواست کنید تاسیستم شما را به صورت عمقی گردگیری کنند.
  • بیشتر لپ تاپ ها به برنامه های جانبی اجازه کنترل سرعت فن لپ تاپ را می دهند؛ سرعت کم تر فن با صدای کمتری هم همراه است. البته به یاد داشته باشید که با کم کردن سرعت فن لپ تاپ حرارت بالا رفته و در درازمدت مشکلاتی برای دستگاه شما به وجود می آید.
  • SSD ها بسیار بهتر از هارد دیسک‌های سنتی هستند. این هارد دیسک ها که تقریبا هارد دیسک های HHD را از میدان بازار فروش خارج کرده اند، تاثیر عجیبی بر روی سرعت سیستم و صدای فن میگذارند. با انجام این تغییر کوچک بر روی لپتاپ خود و جا بجا کردن هارد SSD با HHD شاهد عملکرد مثبت فوق العاده ی سیستم خود باشید.
  • بهتر است جهت تعویض و تعمیر فن لپ تاپ خود به مراکز استاندارد و مجاز این حوزه مراجعه نمایید و از دستکاری دستگاه که عمدتاً خرابی دوچندان را در پی دارد پرهیز کنید.
تعویض فن لپ تاپ

تعویض فن لپ تاپ

تعویض فن لپ تاپ یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز سخت افزار ایران است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. کارشناسان ما در مرکز تعویض فن لپ تاپ پس از عیب یابی صحیح و کارشناسانه و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان خواهند گذاشت و در ادامه پس از کسب اجازه از شما، اقدامات مورد نیاز را بر روی دستگاه پیاده می سازند. در هر حال، آنچه که شما در پایان دریافت خواهید کرد، دستگاهی سالم و بی عیب و نقص است.

کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز از جمله سرویس های مرتبط با تعمیر و تعویض فن لپ تاپ مشمول گارانتی و ضمانت است. در صورتی که امکان جابجایی و انتقال دستگاه به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ را ندارید می توانید از سرویس در محل دل استفاده نمایید. در این سرویس، کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و اشکالات ایجاد شده در دستگاه شما را مرتفع می سازند.

3.5/5(2 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *