021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

آموزش شارژ گاز کولرگازی

آموزش شارژ گاز کولرگازی یکی از آموزش های بسیار مفید و کاربردی نمایندگی تعمیر کولر گازی است که کمک می کند کاربر حداقل اطلاعاتی در این باره به دست بیاورد. معمولا یکی از دلایل اصلی که کولرگازی خنک نمی کند، کم شدن گاز است. در این شرایط باید علت کمبود گاز در کولرگازی را بررسی کنید. به طور کلی همه کولرهای گازی در سه حالت به شارژ نیاز دارند؛ کولر تازه نصب‌شده و نو است؛ گاز کولر کاملا خالی شده و کولر فاقد گاز است و یا اینکه سیستم احتیاج به اضافه کردن گاز دارد. در مسیر آموزش شارژ گاز کولرگازی درباره این موضوعات بیشتر توضیح می دهیم.

آموزش شارژ گاز کولرگازی

توضیحات تکمیلی آموزش شارژ گاز کولرگازی

برای انجام شارژ گاز کولرگازی یا همان شارژ گاز اسپیلت ابتدا باید مشخص کنید که نوع گاز دستگاه چه گازی است؛ r22 یا r410 یا R–407 C. پس از این مورد باید تعیین کنید که می خواهید شارژ گاز تکمیلی انجام دهید یا شارژ گاز کامل. نکته مهمی که تکنسین ها در آموزش شارژ گاز کولرگازی به آن تاکید می کنند، این است که نشت یابی کنید.

به این معنی که قبل از اینکه شارژ را انجام دهید کمپرسور و لوله مویی های کولر، اتصالات جوش داده شده، پمپ های فشار، لوله های رزوه ای و یا هر جایی دیگر که خطوط گاز مبرد می تواند درکنار سایر اجزاء کولر گازی ارتعاش کرده یا به آنها برخورد کند، چک کنید و دلیل تخلیه گاز دستگاه را بیابید و حتما آن را رفع کنید. در غیر این صورت شارژ گاز بی فایده خواهد بود. نکته مهم دیگر در آموزش شارژ گاز کولرگازی فصل انجام شارژ است. باید بدانید که فصل در نحوه شارژ تاثیرگذار است و در هر فصل این فرایند به صورت متفاوت انجام می شود.

فیلم آموزش شارژ کولر گازی

برای این که بیشتر با مراحل و نحوه شارژ کردن گاز کولر گازی و اسپلیت آشنا شوید، می توانید فیلم آموزشی را مشاهده کنید. در فیلم آموزش شارژ گاز کولر گازی که توسط تیم تعمیرات کولر مرکز سخت افزار ایران تهیه شده است، شما تمامی مراحل اتصال شیلنگ به دستگاه، شارژ گاز و جدا کردن اتصالات را به طور کامل مشاهده می کنید. تکنسین در این ویدئو مخزن گاز را (متناسب با مدل کولر) به دستگاه وصل می کند.

پس از به پایان رسیدن مراحل شارژ گاز، گیج از دستگاه جدا شده و کولر تست می شود. گفتنی است روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که شارژ گاز وزنی با استفاده از ترازو، شارژ به وسیله گیج مانیفولد و شارژ به وسیله آمپر متر متداول تر از بقیه روش ها هستند. البته با دیدن فیلم آموزشی شارژ گاز کولر گازی نمی توانید این کار را انجام دهید. شارژ گاز نیاز به تجهیزات ویژه ای دارد و باید توسط افرادی انجام شود که به اندازه کافی در این زمینه تجربه و مهارت دارند.

آموزش شارژ گاز کولرگازی در حالتی که فقط می خواهید گاز اضافه کنید

1. دستگاه را کاملا از منبع برق جدا و خاموش کنید.

2. شیر های منیفولد گیج را بسته و شیلنگ فشار پایین ( آبی رنگ ) را به شیر خط گاز متصل کنید. برای مبردهای R–410 A و R–407 C از شیلنگ فشار بالا ( قرمز رنگ ) و شیر خط مایع استفاده کنید.

3. شیلنگ وسط ( زرد رنگ ) را به کپسول مبرد متصل و شیر کپسول را باز کنید.

4. در این مرحله از آموزش شارژ گاز کولرگازی، با شل کردن سر پیچ شیلنگ زرد از سمت منیفولد گیج، شیلنگ را هواگیری کنید.

5. همچنین شیلنگ متصل شده به شیر سرویس را نیز هواگیری کنید.

6. دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید کمپرسور شروع بکار کنید.

7.در مبرد R-22 شیر فشار پایین و در مبرد R–410 A و R – 407 C شیر فشار بالای منیوفولد را باز کنید.

8. در این مرحله از آموزش شارژ گاز کولرگازی، با اندازه گیری فشار از روی گیج یا آمپراژ از روی ترمینال تغذیه برق یا میزان وزن مبرد از روی کاتالوگ، میزان شارژ را چک کنید.

9. شیر منیفولد گیج را بسته و شیر کپسول مبرد را نیز ببندید.

10. دستگاه را خاموش کنید.

11. شیلنگ های منیفولد گیج را از روی شیر سرویس و کپسول مبرد باز کنید.

خدمات تخصصی مرکز سخت افزار ایران: تعمیر کمپرسور کولرگازی

آموزش شارژ گاز کولرگازی برای کولری نو

1. دستگاه را کاملا از منبع برق جدا و خاموش کنید

2. شیر های منیفولد گیج را بسته و شیلنگ فشار پایین ( آبی رنگ ) را به شیر خط گاز متصل کنید.

3. برای مبردهای R- 410 A و R- 407 C از شیلنگ فشار بالا ( قرمز رنگ ) و شیر خط مایع استفاده کنید.

4. شیلنگ وسط ( زرد رنگ ) را به کپسول مبرد متصل و شیر کپسول را باز کنید

5. با شل کردن سر پیچ شیلنگ زرد از سمت منیفولد گیج، شیلنگ را هواگیری کنید.

6. در این مرحله از آموزش شارژ گاز کولرگازی از روی جدول میزان شارژ مبرد در کاتالوگ فنی دستگاه، میزان شارژ مبرد را بر حسب کیلوگرم استخراج کنید.

7. کپسول مبرد را وزن کنید.

8. مقدار وزن مبرد لازم را از وزن کپسول کم کنید. وزن بدست آمده، وزن کپسول پس از شارژ کامل سیستم است

9. منیفولد گیج را به شیر سرویس و کپسول مبرد متصل کنید

10. شیر منیفولد گیج را باز و شروع به شارژ کنید.

11. کپسول را هر چند دقیقه یک بار وزن کنید تا به وزن محاسبه شده برسد.

12. شیر های منیفولد گیج را ببندید و شیلنگ های آن را جدا کنید

نمایندگی تعمیرات کولرگازی

نمایندگی تعمیرات کولرگازی یک مرکز امن و مطمئن است که توسط مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی در زمینه خرید و فروش، دریافت خدمات پس از فروش و تعمیرات کولر گازی، سرویس های ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. در نمایندگی کولر گازی مهم نیست که دستگاه شما از کدام مدل و از کدام برند است. محدودیتی در سرویس رسانی وجود ندارد. تمام سرویس ها همراه با تضمین ها و گارانتی های معتبر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *