021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

شارژ کارتریج لیزری

شارژ کارتریج لیزری، به شکل متفاوت انجام شده و مراحل آن شبیه به مراحل شارژ کارتریج های جوهر افشان نیست. البته برخی از مراحل هم به شکل مشابه انجام می شود. اما در مجموع، روند کار متفاوت است و به همین دلیل بهتر است که شارژ کارتریج لیزری، توسط تکنسین های تعمیر پرینتر انجام شود. در این مقاله شما را با نحوه شارژ کردن کارتریج لیزری آشنا کرده و نکاتی را درباره آن به شما ارائه می دهیم. اگر قبلا تجربه شارژ کارتریج پرینتر یا دستگاه کپی را نداشته اید، می توانید از تکنسین های مجرب تعمیرات کپی و پرینتر در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

شارژ کارتریج لیزری

کارتریج چیست؟

بد نیست ابتدا توضیح کوتاهی در مورد کارتریج داشته باشیم . کارتریج یا Cartridge، منبع تامین رنگ در پرینترها است. در کارتریج های جوهر افشان ، جوهر و در نمونه های لیزری ، تونر استفاده می شود . 

جالب است بدانید که استفاده از تونر ، دارای مزایایی نسبت به استفاده از جوهر است . از جمله این که تونر ، دیر خشک می شود و عمر بیشتری نسبت به کارتریج دارد ، اما قیمت بیشتری نسبت به کارتریج پرینترهای جوهری دارد .

شارژ یا تعویض کارتریج لیزری ؟

طبق گفته ی کارشناسان مرکز شارژ کارتریج لیزری مرکز سخت افزار ایران ، شارژ کارتریج به طور کلی ، به صرفه تر از تعویض آن با یک کارتریج جدید است . چرا که می توان گفت شارژ کاتریج یکی از ارزانترین روش هاست ، در حالی که برای تعویض کارتریج پرینتر لیزری ، باید هزینه ی بسیاری را پرداخت کنید . 

نکته ی دیگری که حائز اهمیت است این است که ، تقریباً پس از هر بار شارژ می توان حدود ۸۰ درصد کارکرد یک کارتریج اورجینال را بدست آورد .

این نکته ، باعث می شود که تفاوت چندانی بین کارتریج شارژ شده با کارتریج نو وجود نداشته باشد . همچنین جالب است بدانید که اگر شارژ کاتریج بطور کامل انجام شود و تونر استفاده شده از جنس مرغوب باشد ، می توان تا ۸۰ درصد تعداد چاپ و ۸۰ درصد کیفیت چاپ را نسبت به یک کارتریج اورجینال بدست آورد.

البته کیفیت چاپ یک کارتریج نیز ارتباط مستقیمی با تونر و قطعات جانبی کاتریج دارد. شارژ کارتریج لیزری ، در مرکز سخت افزار ایران ، برای شما کاربران گرامی انجام می گردد .

ابزار مورد نیاز برای شارژ کارتریج لیزری

اگر از پرینتر یا دستگاه کپی لیزری استفاده می کنید و می خواهید کارتریج آن را شارژ کنید، بهتر است از ابزار و تجهیزات مخصوص این کار استفاده کنید. البته این ابزار، تجهیزات تخصصی یا کمیابی نیستند و به راحتی می توانید آنها را پیدا کنید. اما استفاده از آنها به شما کمک می کند که شارژ کارتریج لیزری را به بهترین شکل انجام داده و بهترین نتیجه را از این کار بگیرید.

  پیش از هر چیز شما به یک تونر با کیفیت، اصل و درجه یک نیاز دارید که کاملا متناسب با مدل کارتریج پرینترتان باشد. چند پیچ گوشتی می خواهید تا کارتریج و قطعات مربوط به درام و … را با آنها باز کنید. یک پارچه نرم و لطیف هم برای تمیز کردن قطعاتی همچون درام، فوم رولر و … لازم است. بهتر است یک درام جدید هم خریداری کنید تا این قطعه را تعویض نمایید.

نحوه شارژ کردن کارتریج لیزری

  •  برای شارژ کارتریج لیزری، قبل از هر کاری پیچ کناری درپوش را باز کنید.
  • سپس پوشش کناری کارتریج را به آرامی و بدون فشار باز کنید.
  • در مرحله سوم باید درام را از بخش سفید ( دنده ) نگه دارید تا از کارتریج جدا شود.
  • برای دسترسی به دیگر قطعات هم باید چرخنده PCR را جدا کنید.
  • اگر میله PCR را کمی به سمت راست بکشید و بعد آن را به سمت بالا حرکت دهید، به راحتی جدا می شود.
  • حالا باید بخش ضایعات و جوهر را از یکدیگر جدا کنید.
  • در ادامه مراحل شارژ کارتریج لیزری، فنر را از دو سمت کارتریج بیرون بیاورید.
  • ضمن جا انداختن چرخنده PCR، درام را نصب کنید.
  • پیچهای بخش ضایعات را جدا کنید تا وایپر بلید جدا شود.
  • دقت کنید که باید تمام جوهر اضافی وایپر را تخلیه نمایید.
  • حالا باید بخش ضایعات را نیز با یک دستمال نرم، کاملا تمیز کنید.
  • وایپر بلید و سپس روکش لاستیکی را تنظیم نمایید.
  • حالا باید فنر را در جای مخصوصش جایگذاری کنید.
  • تونر را به داخل کارتریج تزریق کرده و ضمن بستن درب آن، آن را تکان دهید تا تونر به خوبی ته نشین شود.
  • بخش های جوهر و ضایعات را مجددا به یکدیگر وصل کنید.
  • حالا باید میخ هایی که از طرفین کارتریج برداشته بودید را مجددا ببندید.
  • پوشش کناری را تنظیم کرده و آن را ببندید.

نکات کلیدی در شارژ کارتریج لیزری

تخصص بالا

نکته ی بسیار مهم در مورد شارژ کارتریج لیزری این است که این کار نیازمند برخورداری از تخصص بالایی می باشد. اگرچه برخی کاربران ، کارتریج پرینتر خود را در منزل شارژ می کنند ، اما باید بدانید که چنانچه دارای مهارت و تجربه ی کافی برای این کار نباشید ، ممکن است به دستگاه خود آسیب برسانید .

لذا توصیه می کنیم چنانچه کارتریج پرینتر شما نیاز به شارژ داشت ، آن را به واحد شارژ کارتریج لیزری مرکز سخت افزار ایران سپرده و از انجام خدمات مورد نیاز ، در بالاترین سطح کیفی ، اطمینان داشته باشید .

کیفیت مواد مصرفی

البته درست است که با جایگزینی یک کارتریج جدید ، از کیفیت چاپ بالاتری برخوردار خواهیم بود ، اما با توجه به هزینه ی بالا ، بهتر است قبل از هرچیز ، مشخص کنیم که به چه میزان کیفیت نیاز داریم . 

همکاران ما در واحد شارژ کارتریج لیزری معتقدند که اگر کارتریج مورد نظر برای یک پرینتر سیاه و سفید باشد می توان چنین نتیجه گیری کرد که هدف در پرینترهای تک رنگ ، چاپ متون و اسناد با کیفیت متوسط است .

کارتریج های شارژ شده امکان چاپ با ۸۰ درصد کیفیت کارتریج اصل را به کاربر می دهند . پس در این مورد ، مقرون به صرفه است که کارتریج مورد نظر را شارژ نمائیم . 

اما چنانچه کارتریج مورد نظر ، رنگی باشد باید کمی دقت بیشتری کرد . در کارتریج های لیزری رنگی ، که شامل چهار کارتریج مشکی / زرد / قرمز و آبی است ، نیاز به بررسی بیشتر کیفیت چاپ مد نظر کاربر است .

اگرچه شارژ کارتریج های لیزری رنگی نیز مانند کارتریج های اصل ، مرسوم و متداول است ، اما در واحد شارژ کارتریج لیزری ، این میزان کیفیت کار است که در نهایت ، انتخاب را برایمان مشخص می کند . این را باید بدانید که پرینترهای لیزری رنگی ، برای چاپ حرفه ای تصاویر روی کاغذ گلاسه به کار نمی روند ، پس نیازی به کیفیت صد درصدی نداریم . 

لذا حالا که به کیفیت فوق العاده ای نیاز نیست ، با شارژ کردن کارتریج ، هزینه ی اضافی خرید کارتریج نو را از لیست هزینه های خود حذف کنید .

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران ، ارائه دهنده ی تعمیرات کلیه محصولات الکترونیکی با برند های مختلف ، به کاربران گرامی می باشد . مدیریت این مرکز ، به منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه شده ، واحدهای مجزایی را به تعمیرات هر محصول اختصاص داده است.

بدیهی است که در این شرایط ، تمرکز متخصصین افزایش یافته و شاهد ارائه ی خدمات با کیفیت تری در مرکز سخت افزار ایران می باشیم.

5/5(2 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *