021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعمیر هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ یکی از خدمات پر استرسی است که در مرکز سخت افزار ایران به کاربران ارائه می شود. این قطعه یکی از قطعاتی است که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را بر عهده دارد. در واحد تعمیر هارد لپ تاپ می توانیم به سرعت اطلاعات لپ تاپ همه کاربران را بازیابی کنیم، زیرا به خوبی می دانیم که هر گونه اطلاعات در هارد لپ تاپ از درجه اعتبار بسیار بالایی برای کاربران برخوردار است.

در این مرکز می توانیم بعد از بازیابی اطلاعات هارد، مسیر تعمیر هارد لپ تاپ را پی بگیریم بدون اینکه اثری بد و منفی روی دستگاه شما داشته باشد. در این مرکز از ابتدا به کاربر می گوییم که آیا تعمیر هارد برای دستگاه مورد نظر ارزش دارد یا خیر و تنها در صورت به صرفه بودن این کار را انجام می دهیم.

تعمیر هارد لپ تاپ

بررسی مشکلات رایج هارد

شناسایی نشدن هارد لپ تاپ

شناسایی نشدن هارد لپ تاپ از دیگر مشکلات شایع است. این مشکل به سه دلیل عمده خرابی های فریم روی هارد دیسک، خرابی های فیزیکالی ناشی از ضعف یا خرابی هد هارد لپ تاپ و خرابی مربوط به برد هارد دیسک ظاهر می شود.

بررسی و تشخیص این اختلال در تعمیر هارد لپ تاپ به تخصص و دانش ویژه نیاز دارد، زیرا هارد دیسک ها پیچیدگی های بسیاری دارند و به راحتی نمی توان معلولی را به علتی خاص نسبت داد. بنابراین برای تعمیر هارد لپ تاپ در این بخش حتما از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

بدسکتوری شدن هارد لپ تاپ

بدسکتور یکی از شایع ترین خرابی های هارد است که در مسیر تعمیر هارد لپ تاپ بسیار مورد توجه است. به طور کلی دو نوع بد سکتوری وجود دارد؛ لاجیکال و فیزیکال.

از علائم بد سکتور شدن هارد می توان به بالا نیامدن ویندوز ، عدم دسترسی به اطلاعات یکی از پارتیشن ها و درایو ها، کند شدن سرعت لپ تاپ در هنگام بالا آمدن ویندوز، کند شدن سرعت لپ تاپ در حین کارکرد، نمایش Blue Screen  در حین کار با لپ تاپ، هنگ کردن لپ تاپ و ریستارت شدن لپ تاپ اشاره کرد. در این شرایط قبل از اینکه وارد پروسه تعمیر هارد لپ تاپ شوید، از کارکرد بیشتر یا فشار بیشتر روی هارد برای خواندن اطلاعات خودداری کنید، در غیر این صورت شرایط بسیار وخیم خواهد شد.

سوختگی برد هارد لپ تاپ

نوسانات برق معمولا علت خرابی برد یا سوختگی برد هارد لپ تاپ است. این مسئله در لپ تاپ ها کمتر شایع است؛ با سوختن برد هارد دیسک، هارد دیسک روشن نمی شود. گاهی نوسانات برق در هد هارد نیز اختلالاتی ایجاد می کند که برای تشخیص دقیق باید حتما تست شود. در مرکز تعمیر هارد لپ تاپ آرشیوی مطمئن از برد هارد دیسک در اختیار داریم و هر گونه نگرانی را در این رابطه به صفر رسانده ایم. برای آشنایی با علائم سوختن هارد دیسک لپ تاپ  می توانید این مطلب را بخوانید.

ضربه خوردن هارد لپ تاپ

هارد دیسک ها نسبت به ضربه بسیار حساس هستند و کمترین و کوچکترین ضربه آنها را درگیر خرابی های فیزیکال می کند. خرابی هد، سیلندر و مدیا از نشانه های رایج درگیری های فیزیکالی هارد است که صدایی همچون تق تق از هارد شنیده می شود.

در این شرایط برای تعمیر هارد لپ تاپ باید بدون جراحی و به کمک متد های پیشرفته و تنظیمات خاص، اطلاعات هارد ضربه خورده را بازیابی کنیم و تنها در صورت خرابی های شدید در مرحله اول جراحی و بعد ریکاوری می کنیم. جراحی هارد دیسک و تعمیر هارد لپ تاپ در چنین شرایطی باید در کلین روم استاندارد و به کمک ابزار آلات دقیق جراحی هارد دیسک انجام شود.

خدمات تعمیر تخصصی هارد لپ تاپ

  • ریکاوری اطلاعات و تعمیر هارد لپ تاپ در اثر فرمت کردن و از دست رفتن اطلاعات به کمک ریکاوری ویندوز لپ تاپ
  • ریکاوری اطلاعات و تعمیر هارد لپ تاپ در صورتی که هارد دیسک دچار بدسکتور شدید شده باشد
  • ریکاوری هارد در صورت عدم شناسایی و detect نشدن هارد دیسک

روند تعمیر هارد لپ تاپ

کارشناسان در واحد تعمیر هارد لپ تاپ با استفاده از تکنیک های کاربردی و با توجه به علائم موجود در هارد و علت خرابی هارد لپ تاپ، روش مناسب را انتخاب و اجرا می کنند. به هر دلیلی که در هارد لپ تاپ مشکل و اختلالی به وجود آمده باشد، کارشناسان با بررسی دقیق اختلال و به کمک تجربه طلایی خود در این زمینه بهترین روش را انتخاب می کنند و تعمیر هارد لپ تاپ را عملیاتی می سازند. تنها در این صورت است که بازیابی اطلاعات هارد خراب تضمین می شود.

تعویض هارد لپ تاپ

چنانچه علیرغم تلاش های تیم تعمیرات لپ تاپ، امکان تعمیر هارد لپ تاپ وجود نداشته باشد، این قطعه تعویض می شود. البته در صورت نیاز به ارتقای هارد هم باید آن را با نمونه جدید جایگزین کرد. برای تعویض هارد لپ تاپ، بسیار مهم است که هارد جدید با مشخصات دستگاه همخوانی داشته و توسط مادربرد پشتیبانی شود.

پس از تعویض هارد، علاوه بر افزایش حافظه دستگاه، سرعت پردازش های سیستم هم بالا می رود. حافظه اس اس دی برخلاف هارد دیسک، یک حافظه مغناطیسی است و سرعت آن نیز چندین برابر هارد دیسک است. این نوع حافظه نیز از نظر ظاهر و ابعاد همانند هارد دیسک لپ تاپ است و به راحتی می توان آن را جایگزین هارد دیسک های قدیمی کرد.

زمان تعویض هارد لپ تاپ

بهترین زمان برای تعویض هارد لپ تاپ، زمانی است که هارد دیسک از کار افتاده و یا سرعت آن کاهش پیدا کرده است. از آنجا که هارد دیسک‌ها قطعاتی مکانیکی هستند در طول زمان و پس از گذشت مدتی از کارکرد دستگاه، فرسوده می شوند. ولی شایع‌ترین دلیل برای از کار افتادن یک هارد قبل از سر آمدن عمر مفید، آسیب‌های فیزیکی مثل ضربه و تکان خوردن هستند. 

همچنین عوامل دیگری از جمله نوسانات برق، حرارت بالا و همچنین فرسودگی کابل ‌های اطلاعات هم به مرور زمان هارد را از کار می اندازند. رایج ترین ایرادی که هارد با آن مواجه می شود بدسکتوری است که معمولاً در سیستم های با عمر بالا بروز می کند. در تمامی این موارد، باید هارد لپ تاپ را تعویض کرد تا علاوه بر محافظت از اطلاعات، سرعت سیستم هم افزایش پیدا کند.

فیلم آموزشی تعویض هارد لپ تاپ

تعویض هارد لپ تاپ نیاز به مهارت و تخصص ویژه ای دارد. با این حال برخی از کاربرانی که تجربه باز و بسته کردن لپ تاپ را  دارند، ممکن است بتوانند این کار را انجام دهند. اگر قصد دارید خودتان اقدام به تعوض یا ارتقا هارد لپ تاپ کنید، می توانید از فیلم آموزشی در این زمینه کمک بگیرید.

فیلم آموزش تعویض هارد لپ تاپ، مراحل این کار را به تصویر می کشد تا با جزئیات و مراحل مختلف آن آشنا شوید. البته پیشنهاد ما این است که در صورت نیاز به تعویض کردن هارد لپ تاپ، حتما از تکنسین ها و کارشناسان مجرب این کار کمک بگیرید.

مدت زمان:
حجم ویدئو:

تعمیر لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ از جمله پر ترافیک ترین خدماتی است که در مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود. امروزه استفاده از این دستگاه بسیار رواج یافته است. کاربرانی بسیاری از برند های متنوع و مختلف اقدام به خرید یک دستگاه لپ تاپ می کنند که در مسیر کاربری خود، همواره ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند.

در مرکز سخت افزار ایران همه مشکلات ریز و درشت انواع لپ تاپ ها در برند های مختلف و سرشناس، واکاوی و بررسی شده است و کاربران با آسودگی کامل می توانند به خدمات این واحد تخصصی از مرکز سخت افزار ایران اعتماد کنند و در نهایت از این اعتماد لذت ببرند.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران یکی از مراکزی است که در دنیای امروز شناخت کافی و وافی از حوزه نیاز های افراد در زمینه آی تی و الکترونیک دارد. این مرکز از معدود مراکزی است که با قدرت تمام، همه نیازهای کاربران برندهای مختلف و دستگاه های گوناگون را پاسخ می گوید. در مرکز سخت افزار ایران مهندسان و متخصصانی فعالیت می کنند که با علم روز آی تی و الکترونیک کاملا آشنایی دارند و در فواصل زمانی معین، دانش خود را در این حوزه به روز رسانی می کنند.

مرکز سخت افزار ایران یک نهاد رسمی و آزاد است که تنها با هدف تامین رفاه الکترونیک افراد جامعه راه اندازی شده است. این مرکز مدعی است که هیچ نهاد دیگری توانایی رقابت با خدمات مرکز سخت افزار ایران را ندارد و گواه این ادعا را رضایت کاربران خود می داند.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *