021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

قطعات کولر گازی

قطعات کولر گازی همه آن تجهیزاتی است که در ساختار کلی این دستگاه وجود دارد. کولر گازی، صرف نظر از برند و شرکت سازنده، از اجزا و قطعات گوناگونی تشکیل شده است که هر کدام وظایف مربوط به خود را انجام می دهند. به طور کلی اجزای کولر گازی را در دو قسمت الکتریکی و مکانیکی بررسی می کنند.

در بخش الکتریکی باید به الکتروموتور فن به همراه پروانه، برد الکتریکی، فیوز حرارتی اوتوماتیک، سنسور دما، خازن، تابلو برق و در بخش مکانیکی باید به کمپرسور، کندانسور، اوپراتور، ماده مبرد و لوله مویی اشاره کرد. هر یک از این اجزا هم قابلیت تعمیر دارند و هم تعویض. برای تعمیر کولر گازی همه این قطعات باید به صورت جداگانه بررسی و ارزیابی شوند.

قطعات کولر گازی

معرفی قطعات کولر گازی

همانطور که اشاره کردیم، کولر گازی قطعات زیادی دارد که هریک کار ویژه ای انجام می دهند. ساختار و نوع طراحی این قطعات به گونه ای است که بر عملکرد یکدیگر تاثیر می گذارند. در حالت کلی، قطعات کولر گازی یا مکانیکی هستند و یا الکتریکی. اجزاء مکانیکی بیشتر عملیات خنک سازی را انجام می دهند و اجزاء الکتریکی، فعالیت هایی همچون برق رسانی و … را بر عهده دارند.

قطعات مکانیکی کولر گازی

کمپرسور یا موتور

کمپرسور کولر به عنوان قلب کولر گازی شناخته شده و عملیات مکش گاز از اواپراتور و رانش به طرف کندانسور کولر گازی را انجام می دهد.

کندانسور یا تقطیر کننده

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص که در بخش خارجی کولر تعبیه شده است. جذب یا دفع گرمای گاز در حالت گرمایش و سرمایش، عملکرد کندانسور است.

اواپراتور یا تبخیر کننده

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص که محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) محسوب می شود. میباشد.

گاز مبرد

ماده مبرد با دریافت گرمای محیط در بخش اواپراتور کولر گازی از حالت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به حالت مایع تبدیل می شود. بیشتر کولرگازی ها و اسپلیت ها از گاز فریون استفاده می کنند.

لوله مویی یا اکسپنشن

یکی دیگر از قطعات کولر گازی که وظیفه افت فشار مبرد و ایجاد فرصت لازم جهت تبخیر آن در اواپراتور را بر عهده دارد.

قطعات الکتریکی کولر گازی

الکتروموتور فن

این قطعه، چرخش و سرعت پروانه فن کولر گازی   را کنترل می کند.

برد الکتریکی

یکی از مهم ترین قطعات الکتریکی کولر گازی که وظیفه صدور فرمان و کنترل عملکرد بخشهای مختلف دستگاه را به عهده دارد.

فیوز حرارتی اتوماتیک

قطعه ای حفاظتی که کمپرسور را در مقابل نوسانات برق، درجه حرارت بیش از حد و سایر موارد الکتریکی محافظت می کند.

سنسور کنترل دما

حسگر کنترل دما یکی از قطعات کولر گازی است که برای کنترل برودت و تنظیم میزان سرمای مورد نیاز محیط مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که فرمان قطع و وصل کمپرسور از این طریق صادر می شود.

خازن

هدف از بکار گیری خازن عمدتاً افزایش گشتاور در زمان راه اندازی کمپرسور است. راه اندازی موتور هم با استفاده از یک خازن انجام می شود.

تعمیر قطعات کولر گازی

هر کدام از اجزا و قطعات کولر گازی که در قسمت قبل نام بردیم، هم قابلیت تعمیر دارند و هم تعویض. اینکه کدام گزینه برای دستگاه مورد نظر شما مناسب است، به عوامل بسیاری بستگی دارد. در هر حال اجزایی نظیر برد، کندانسور و کمپرسور و … در صورت خرابی قابلیت تعمیر را دارند.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی در درجه اول تلاش می کند با ریشه یابی دقیق و شناخت اختلال و ایراد موجود، قطعه معیوب را شناسایی کند. سپس اگر امکان تعمیر وجود داشته باشد، حتما این کار را انجام می دهد، زیرا همواره اساس کار بر این است که قطعه اورجینال کولر گازی باقی بماند و با یک تعمیر درست و اساسی مشکل کولر رفع شود. در هر حال اگر امکان تعمیر قطعات کولر گازی وجود نداشته باشد، مسیر تعویض از سر گرفته می شود.

تعویض قطعات کولر گازی

اجزایی مانند خازن، لوله ها و فن ها معمولا قابلیت تعمیر ندارند و از همان ابتدا مسیر تعویض را طی می کنند. در باقی اجزا که ممکن است تعمیر پاسخگو باشد، مسیر تعمیر پیش گرفته می شود و در صورت عدم پاسخگویی وارد مرحله تعویض می شوند. برای مثال همیشه ترجیح بر این است که موتور کولر گازی تعویض نشود و با تعمیر مشکل آن حل شود، اما اگر تعمیرکار در مسیر عیب یابی و ریشه یابی اختلال به این نتیجه برسد که تعویض موتور ضروری است و امکان تعمیر آن وجود ندارد، این کار با استفاده از قطعات اورجینال و اصل انجام می شود.

برای تعمیر و تعویض همه قطعات کولر گازی صرف نظر از برند می توانید به این مرکز معتبر و مجاز مراجعه کنید. در این واحد تخصصی همه شرکت های داخلی و خارجی تولیده کننده کولر گازی را پوشش می دهیم. برند هایی نظیر الجی، سامسونگ، توشیبا، اسنوا، زیمنس، شارپ، هایسنس، هیتاچی، هایر، هیوندا، میدیا، میتسوبیشی، مجیک و … .

خدمات تعمیر و تعویض کولر گازی

  • عیب یابی مدار سنسور لوله و سنسور برودت کولر گازی
  • بررسی همه مدل های کولر گازی از لحاظ کیفی و امکانات
  • نصب کولر گازی
  • مسیریابی برد کولر گازی برای رسیدن به عیب
  • رسم بلوک دیاگرام مدار کولر گازی اسنوا برای ارتباط قطعات تشکیل دهنده برد
  • عیب یابی برد فرمان کولر گازی
  • ولتاژ گیری کولر گازی
  • بررسی انواع درایورهای موتور و تست موتور کولر گازی
  • گاز رسانی به کولر گازی
  • تعمیر و بررسی آی سی ها و قطعاتی که به موتور فرمان عملکرد می دهد
  • تعمیر و بررسی اجزای تشکیل دهنده کولر گازی
  • تعمیر برد کولر گازی تعمیر پنل کولر گازی تعمیرات کندانسور کولر گازی
  • تعویض خازن ها
  • تعمیر و تعویض فن های داخلی و خارجی
  • تعمیر اتصالی سیم های برق
  • تعمیر ترموستات کولر گازی
  • تعمیر و بررسی مدار و برد اینورتر کولر گازی
  • بررسی صحت و سلامت قطعات تشکیل دهنده روی مدار کولر گازی
  • عیب یابی مدار و مسیر یابی صحیح در کولر گازی

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران درگاهی امن و ایمن است که با توجه به نیاز روز کاربران ارائه خدمات دارد. این مرکز با ارائه خدمات گوناگون در زمینه انواع کالاهای دیجیتالی و الکترونیکی به یک مرکز امن و ایمن تبدیل شده است. مرکز سخت افزار ایران مفتخر است اعلام کند که در حوزه های گوناگونی از کالاهای دیجیتالی و الکترونیکی از جمله لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و دفتری و کالاهای دیجیتال سرویس دهی می کند.

مهندسان و کارشناسان در مرکز سخت افزار ایران همگی از میان بهترین ها انتخاب شده اند. مشتری مداری و احترام به حقوق مشتریان از جمله اصول اولیه در مرکز سخت افزار ایران است. می توانید برای اطلاع از انواع خدمات گوناگون این مرکز تماس بگیرید و جزئیات بیشتری را جویا شوید.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *