021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون

آب خوردگی پنل تلویزیون را می‌توان در زمره شایع‌ترین اشکالات پیش آمده در این دستگاه قلمداد کرد. در صورت آبخوردگی پنل (چه کم و زیاد) توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر دستگاه را خاموش کرده و با کارشناسان تعمیر تلویزیون تماس بگیرید. در صورت بی‌توجهی به این مسئله و ادامه کار با دستگاه، تلویزیون با اشکالاتی در تصویر و صدا مواجه خواهد شد که برخی از آنها عبارتند از: ظاهر شدن خطوط رنگی عمودی در صفحه نمایش، مشاهده هاله نواری سفید رنگ بر روی تصویر، قطع شدن تصویر پس از مدت زمانی کوتاه با وجود شنیدن صدای تلویزیون و مواردی از این دست.

در صورت آب خوردگی پنل تلویزیون و مشاهده نشانه‌های پیشین در دستگاه، به احتمال قوی صفحه نمایش تلویزیون دچار آبخوردگی شده و نیازمند تعمیر است. قویاً توصیه می‌شود جهت تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون از راهکارهایی چون سشوار کشیدن و انتقال حرارت به دستگاه خودداری کنید؛ چه این کار خرابی‌های پیش آمده در دستگاه را دوچندان می‌کند.

تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون

اقدامات لازم هنگام آب خوردگی تلویزیون

در صورت آبخوردگی پنل تلویزیون برای این که شانس نجات دستگاه و احتمال تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون وجود داشته باشد، مهم است که یک سری اقدامات را انجام دهید. در اولین اقدام سریعا تلویزیون را از برق کشیده و آن را خاموش کنید. سپس سعی کنید تا حد امکان با یک پارچه تمیز، خشک و بدون پرز تلویزیون را خشک کرده و آب اضافی آن را بگیرید. دقت کنید که این کار را آرام و با احتیاط انجام دهید. 

بعد از آن در سریع ترین زمان ممکن از یک تعمیرکار با تجربه در زمینه خدمات تعمیر تلویزیون کمک بگیرید تا به شما برای تعمیر پنل آب خورده دستگاه کمک کند. توجه کنید که به هیچ عنوان حتی برای یک لحظه هم نباید تلویزیون را به برق زده و آن را روشن کنید. 

یک کار اشتباهی که ممکن است برخی از کاربران انجام دهند استفاده از باد گرم سشوار برای خشک کردن تلویزیون است. این کار می توان به دستگاه آسیب بیشتری وارد کند، بنابراین به هیچ عنوان نباید از سشوار یا وسایل مشابه برای خشک کردن تلویزیون آب خورده استفاده کرد.

هزینه تعمیر پنل آبخورده تلویزیون

هزینه تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون، تا حد زیادی به میزان آسیب دیدگی این بخش و اجزای آن بستگی دارد. اگر فلت های تصویر به مقدار جزئی آسیب دیده باشند، می توان آنها را ترمیم کرد. اما در بیشتر موارد، میزان خسارت به اندازه ای است که عملا نمی توان پنل را ترمیم کرد.

در این صورت باید به فکر  تعویض پنل تلویزیون  باشید. پنل گران ترین قطعه در تلویزیون است و برای تعویض آن باید هزینه بسیار زیادی بپردازید. حتی بسیاری از تعمیرکاران به کاربران توصیه می کنند که به جای تعویض پنل، به فکر خرید یک تلویزیون جدید باشند.

تعمیر پنل آبخورده تلویزیون

تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون

متأسفانه در صورت بالا بودن میزان آبخوردگی، امکان تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون وجود ندارد. ضمن آنکه، در غالب موارد به دلیل بی‌توجهی کاربران، و عدم مراجعه زودهنگام به تعمیرگاه، تعمیر پنل آبخورده تلویزیون، تنها با تعویض آن امکان امکان‌پذیر می‌گردد. (تعویض پنل تلویزیون نیز هزینه بالایی می‌طلبد چیزی حدود ۷۰درصد از هزینه خرید یک تلویزیون از همین رو غالب کاربران، خرید یک تلویزیون نو را به تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون ترجیح می‌دهند).

البته در شرایطی که کاربر آگاهانه عمل کند و بلافاصله پس از آبخوردگی دستگاه، تلویزیون را خاموش کرده و به یکی از مراکز مجاز در حوزه تعمیر تلویزیون مراجعه کند، احتمال آنکه بتوان تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون را با موفقیت به انجام رساند بالاست. در این صورت توصیه می‌شود به مراکزی مراجعه شود که از تجهیزات پیشرفته جهت این کار نظیر بندیگ ماشین برخوردار باشند.

 تعمیر آب خوردگی تلویزیون ال ای دی

در تلویزیون های ال ای دی از یک شانه دندانه مسی برای ارتباط بین صفحه نمایش و هارد برد استفاده شده است. از آنجایی که مس یک رسانای قوی برای آب و رطوبت است و از طرفی نیز حساسیت و ظرافت بالایی دارد، در صورت آب خوردگی پنل نباید به هیچ عنوان اتصال برق دستگاه را برقرار کرد. 

از طرفی نیز به خاطر ظریف بودن این قطعه باید مطمئن شد که تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون های ال ای دی توسط یک تعمیرکار بسیار ماهر و کاربلد انجام می شود تا به این ترتیب آبخوردگی دستگاه و تعمیرات آن موجب از بین رفتن کامل اجزای صفحه نمایش و سیم کشی های داخلی تلویزیون نشود.

تعمیر آبخوردگی تلویزیون ال سی دی

به همان میزانی که تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون های ال ای دی حساسیت بالایی دارد، این امر در خصوص تلویزیون های ال سی دی حساس تر است. در این دستگاه ها از یک کریستال مایع بین دو لایه شیشه ای ال سی دی پنل استفاده شده که بسیار نسبت به آب و رطوبت حساس است. 

بنابراین آبخوردگی به شدت می تواند این بخش را تحت تاثیر قرار داده و موجب خرابی آن شود. حتی گاهی اوقات قرار داشتن یک تلویزیون ال سی دی در یک محیط مرطوب هم می تواند چنین تاثیر مخربی را روی این دستگاه ها داشته باشد. گاهی آسیب به صورت لکه های آب روی صفحه نمایش یا لکه های سیاه شبیه جوهر نمایان می شود. 

بنابراین اولا باید تا حد امکان تلویزیون های ال سی دی را از رطوبت و آب دور نگه داشت و ثانیا در صورت آب خوردگی، سریعا برای تعمیرات تخصصی به یک تعمیرکار تلویزیون مراجعه کرد.

آب خوردگی پنل تلویزیون به چه معناست؟

منظور از آب خوردگی پنل تلویزیون، ورود رطوبت به این دستگاه حالا به هر شکل و به هر میزان است. مشکلاتی از قبیل شرجی بودن هوا، نفوذ مایعات در هنگام تمیز کردن پنل، ورود و خروج هوای مرطوب و ریخته شدن آب بر روی تلویزیون امکان سولفاته کردن دستگاه و برد را بسیار بالا می برد. در صورت خیس شدن تلویزیون می‌بایست بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و از روشن کردن مجدد آن خودداری کنیم.

در صورتی که تلویزیون در زمان خیس شدن خاموش است آن‌را به همان حالت رها کرده و به هیچ عنوان روشن نکنیم زیرا پنل های ال سی دی و ال ای دی به شدت در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند. نکته آخر آنکه قویاً توصیه می‌شود جهت تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون از راهکارهایی چون سشوار کشیدن و انتقال حرارت به دستگاه خودداری کنید؛ چه این کار خرابی‌های پیش آمده در دستگاه را دوچندان می‌کند.

پیشگیری از آبخوردگی پنل LCD و LED

آبخوردگی پنل تلویزیون، یک اتفاق خطرناک است که می تواند به شدت به تلویزیون آسیب بزند. بنابراین باید تا حد امکان از بروز این اتفاق جلوگیری کرد. بهترین روش برای این که درگیر هزینه ها و دردسرهای تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون نشده و از این مسئله پیشگیری کنید، اصلاح شیوه تمیز کردن صفحه نمایش است. به هیچ عنوان مایع پاک کننده را مستقیما روی سطح نمایشگر اسپری نکنید.

بهتر است مقدار مشخصی از مایع را روی یک دستمال خشک و تمیز و نرم بپاشید و با آن دستمال، صفحه نمایش را تمیز کنید. تا حد امکان از قرار دادن مایعات در نزدیک تلویزیون خودداری کنید تا خطر ریختن این مایعات روی تلویزیون به حداقل برسد.

تعمیر تلویزیون آیخورده

تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون با بندینگ ماشین

تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون در مرکز سخت افزار ایران با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات این حوزه نظیر بندینگ ماشین انجام می‌پذیرد. استفاده از بندینگ ماشین به ویژه زمانی صورت می‌گیرد که دستگاه در اثر آبخوردگی با مشکل سولفاته شدن فلت‌های COF درگیر شده باشد.

بندینگ ماشین با دارا بودن سیستم‌های پیشرفته‌ای چون لنز اپتیکال، صفحه کوارتز، پمپ‌های تصفیه هوای پیشرفته، دستگاه گرمادهی پیشرفته میکروسکپی، ابزارآلات دقیق جهت تنظیم زوایای X,Y,Z، سیستم مانیتورینگ لمسی، سیستم کنترل هوا پیشرفته، سیستم گرمادهی برای ACF، فیکسچرهای پیشرفته برای COF و امکانات پیشرفته دیگر قابلیت تعمیر انواع LCD تلویزیون در سایزهای مختلف را داراست. 

جهت تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون، از پمپ های فشار هوای پیشرفته بندینگ ماشین استفاده شده، و پس از وارد کردن هوای تمیز و خشک به دستگاه، با استفاده از نوارهای کوارتز و همچنین سنسورهای پیشرفته دما در ابزار گرما دهی، اتصال مابین COF، ال سی دی و PCB برد فراهم می‌گردد.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

تعمیر تلویزیون در مرکز سخت افزار ایران محدود به مدل و نوع خاصی از تلویزیون نیست و شما کاربران گرامی دارنده هریک از مدلهای تلویزیون اعم از توشیبا، سامسونگ، سونی، پاناسونیک، ال جی و … که باشید می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با تلویزیون خویش، تخصصی ترین تعمیرات مورد نیاز را دریافت نمایید.

شما کاربران گرامی جهت استفاده از خدمات ارائه شده در مرکز تعمیر تلویزیون کافی است تا در صورت افت عملکرد دستگاه و یا بروز هرگونه نقص در بدنه و تصاویر آن و یا حتی خرابی بخشی از آن با مرکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی مهندسان و متخصصان مرکز تعمیر تلویزیون بهره‌ ببرید. 

کارشناسان مرکز تعمیر تلویزیون به دو صورت تعمیر در محل تلویزیون و تعمیر در مرکز در کنار شما خواهند بود و اشکالات تلویزیون شما را اعم از اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت رفع خواهند ساخت. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات تلویزیون در بخش زیر معرفی می‌گردد.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران  یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات و سرویس های تعمیر دستگاه های هوشمند الکترونیکی، چاپ، ارتباطی و خانگی است. این مرکز جهت ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، زبده ترین کارشناسان و مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار آنان نهاده است.

بهره‌مندی از ابزارآلات پیشرفته و تکنولوژی‌های روز دنیا جهت تعمیر، این مرکز را به عنوان بهترین و مجهزترین مرکز تعمیرات در ایران مطرح ساخته است. مرکز سخت افزار ایران، مجهز به بخش CRM ( واحد ارتباط با مشتریان) است تا تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز زیر نظر این واحد مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات احتمالی به مدیریت مرکز گزارش گردد.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *