021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

سیم کشی کولر گازی

سیم کشی کولر گازی یکی از مراحل مهم هنگام نصب کولر گازی است. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با نهایت دقت آن را انجام داد، زیرا سیم کشی کولرگازی به صورت نادرست و اتصالات نامناسب سیم ها می تواند منجر به ایجاد شوک الکتریکی و آتش سوزی در کولر گازی شود.

اگر در زمینه سرویس، نصب و تعمیر کولر گازی هیچگونه تجربه و تخصصی ندارید، هرگز تلاشی برای اجرای مراحل زیر نکنید، زیرا علاوه بر احتمال آسیب رساندن به کولر گازی ممکن است به خود و یا اطرافیانتان نیز آسیب برسانید.

روش سیم کشی کولر گازی

برای سیم کشی کولر گازی باید اصول مسیر کابل به درستی رعایت شود؛ در غیر این صورت پیدایش ایراد در پنل و مدار دستگاه دور از انتظار نیست و حتمی و قطعی است. تعمیرکار در هنگام نصب کولر گازی باید با روش صحیح سیم کشی برق کولرگازی آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند این مسیر را به درستی اجرا کند.

وسایل موردنیاز برای سیم کشی کولر گازی

سیم لخت کن، وارنیش، وایر شو، نوار چسب و سر سیم زن

مراحل اجرای سیم کشی کولر گازی

باید عایق اولیه کابل ها با استفاده از سیم لخت کن جدا شود؛ سپس طول سیم های داخل کابل تنظیم شود تا اتصالی تمیز و ایمن برقرار شود.

نکته:

در کابل اصلی سیم اول به عنوان بلندترین سیم به طول ۱۰۰ میلی متر در نظر گرفته می شود و سیم های بعدی به اندازه ۲۰ میلی متر کوتاه تر از سیم بالایی در نظر گرفته می شوند و به طور برعکس، در کابل دوم، سیم اول به عنوان کوتاه ترین سیم به طول ۴۰ میلی متر در نظر گرفته می شود و سیم های بعدی به اندازه ۲۰ میلی متر بلندتر از سیم بالایی در نظر گرفته می شود.

اکنون در ادامه سیم کشی کولر گازی، عایق هر یک از سیم ها را بدون آسیب رساندن به سیم،  به اندازه ۲۰میلی متر  به کمک سیم لخت کن جدا می کنیم. وایرشو (wire show) و وارنیش را وارد سیم می کنیم.

سیم های لخت شده هر کابل را به اندازه ۱۵ میلی متر در هم می پیچیم. اکنون وایرشو را روی قسمت سیم های پیچیده شده می کشیم تا کامل روی سیم های لخت را بگیرد. دو انتهای وایرشو را با استفاده از سر سیم زن می فشاریم.

حالا وارنیش را روی وایرشو می کشیم و به اندکی با شعله حرارت می دهیم تا وارنیش سفت شود. نوار چسب را به صورت مجزا دور هر سیم و سپس دورتمام سیم ها می پیچیم.

محاسبه کابل مورد نیاز برای کولر گازی

معمولا بر روی پلاک کولر های گازی مقدار ظرفیت سرمایشی و گرمایشی به وات نوشته شده است. اگر این مقدار را بر ۳٫۵ تقسیم و  در ۱۲ ضرب کنیم، عددی به دست می آید که به آن BTU یا (British Therminul Unit)  گفته می شود.

ممکن است این عدد را مستقیما روی پلاک کولر گازی نوشته باشند. بعد از اینکه مقدار BTU کولر گازی مشخص شد آن را بر ۲۰۰۰ تقسیم می کنیم. عدد به دست آمده مقدار جریان مصرفی آن کولر گازی بر حسب آمپر است. با این حساب به این نتیجه می رسیم که سیم برق مناسب برای کولر گازی سیم های شماره ۲٫۵ یا شماره ۴ هستند.

برای سیم کشی کولر گازی از سیم های تکه تکه و چسب خورده استفاده نکنید. زیرا سیم ها در محل هایی که با نوار چسب به هم وصل می شوند در اثر گرمای شدید ممکن است منجر به آتش سوزی شوند. پس سیم ها را مستقیما از جعبه فیوز تا کولر گازی بکشید.

خدمات پس از فروش کولرگازی

برای دریافت بهترین و با کیفیت ترین سرویس ها در زمینه کولر گازی با مرکز خدمات پس از فروش کولرگازی تماس بگیرید. این مرکز یک واحد جامع و کامل است که تمامی سرویس های حوزه نصب و راه اندازی، شارژ گاز، عیب یابی، ترمیم و تعمیر و تعویض را پشتیبانی می کند. در این مرکز صرف نظر از اینکه کولر گازی شما از کدام برند خارجی و ایرانی است، تمامی سرویس ها با بهترین کیفیت ارائه می شود.

همه ما به خوبی می دانیم که امروزه استفاده از کولر گازی بسیار رایج و مرسوم است. این دستگاه در ایده آل ترین شرایط، به سرویس های دوره ای نیاز دارد تا بتواند به درستی به کار خود ادامه دهد و از عمر مفید آن کاسته نشود. در مرکز خدمات پس از فروش کولرگازی هر آنچه که نیاز باشد برای حفظ سلامت انواع کولر گازی فراهم است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از همکاران ما این واحد تعمیرات کولر گازی جویا شوید.

مرکز سخت افزار ایران

برای انجام هرگونه بررسی و یا تعمیرات تخصصی در هریک از محصولات الکترونیکی خود، می توانید به مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید. این مرکز، سالهاست که به ارائه ی خدمات تعمیری برای محصولات شرکت های مطرح همچون: ال جی، سامسونگ، سونی، کانن، توشیبا، فوجیتسو، هوآوی، شارپ، اچ پی، ایسوس، اپل و … اشتغال دارد.

حضور کارشناسان خبره و بهره مندی از تجهیزات پیشرفته، تنها بخشی از ویژگی هایی است که ارائه ی خدمات با کیفیت را در این مرکز به دنبال داشته است. مفتخریم بگوییم که تلاشهای کارکنان مرکز سخت افزار ایران در جهت جلب رضایت مشتریان نتیجه داده و امروزه شاهد اعتماد شما کاربران گرامی با این مرکز هستیم.

امتیاز شما به این نوشته

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.