021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

راهنمای خرید لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ  به شما کمک می کند تا تمامی عوامل و پارامترهای اساسی جهت داشتن یک انتخاب مناسب و به صرفه را مدنظر قرار دهید و دستگاهی را برگزینید که نیازهای شما را به بهترین نحو مرتفع نماید. توجه داشته باشید که لپ تاپ های موجود همگی در شرکت‌های بزرگ چندین میلیارد دلاری طراحی و تولید می شوند بنابراین تفاوت چندانی در کیفیت ساخت و کارایی چند در مواردی اندک و معدود-  ندارند. بد نیست بدانید که تکنولوژی ساخت لپ تاپ ها آنقدر به هم نزدیک شده است که انتخاب شما چندان تاثیری در کیفیت و عمر مفید دستگاه نخواهد داشت.

در هر حال اگر قصد خرید لپ تاپی مقرون بصرفه، کاربردی و البته مناسب را دارید اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اید خواندن مقاله پیش رو را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مقاله نکات مهمی که پیش از خرید لپ تاپ می بایست به آنها توجه شود، توسط متخصصین تعمیرات لپ تاپ  به اختصار ذکر گردیده است.

راهنمای خرید لپ تاپ

نکات مهم در راهنمای خرید لپ تاپ 

نوع کاربری لپ تاپ

نکته نخستی که می بایست در خرید لپ تاپ مورد توجه قرار گیرد ارزیابی نیازها و نوع کاربری است. یکی از اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ  این است که افراد هدف خود را از خرید لپ تاپ  مشخص نمی کنند. پس اولین قدم این است که بدانیم لپ تاپ را برای چه کاری و به چه منظور تهیه می کنیم. به عنوان مثال برای انجام کارهای اداری ساده، نیاز به صرف هزینه بالایی در خرید لپ تاپ نیست. چرا که یک لپ تاپ ارزان که مایکروسافت آفیس یا دیگر نرم افزارهای مشابه روی آن نصب شوند هم برای کاربر کافی است.

عمر باتری لپ تاپ

از آنجا که اساس سودمندی و کارایی لپ تاپ ها، قابل حمل بودن آنهاست، بنابراین طول عمر باتری لپ تاپ  می تواند مهم ترین موضوع در انتخاب یک لپ تاپ باشد که قرار است دائم در زمان ها و مکان های مختلف از آن استفاده شود. هنگام خرید لپ تاپ باید دقت زیادی به ظرفیت و میزان شارژدهی باتری داشته باشید.

شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوترهای شخصی معمولا در اعلام میزان شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌های‌شان اغراق می‌کنند و به راحتی از اعدادی مثل ۹ یا ۱۰ ساعت استفاده می‌کنند. این اعداد در شرایطی خاص به دست آمده و بیان‌گر عملکرد واقعی باتری دستگاه نیست. در هر حال سعی کنید لپ تاپی بخرید که عمر باتری آن بین شش تا هفت ساعت باشد.

وزن لپ تاپ

اندازه کوچک و امکان حمل راحت ویژگی هایی هستند که در حال حاضر در حین خرید لپ تاپ توجه ویژه ای به آنها می شود. برهمین اساس است که در لپ تاپ های امروزی توجه شایانی به طراحی جمع و جور و وزن کمتر این محصولات می شود. لپ‌تاپ‌های سبک وزن این روزها به دلیل سهولت در حمل و وزن کم و حجم پایینی که دارند مخاطبان زیادی دارند و اکثر افرادی‌که قصد خرید لپ تاپ دارند در پی یافتن یک لپ تاپ کم حجم با وزن کم هستند.

اگر یکی از اهداف اصلی شما از خرید یک لپ تاپ، قابل حمل بودن آن است باید سراغ لپ تاپ های سبک بروید. به ویژه اگر از آن دست کاربرانی باشید که همواره در حال سفر و جابجایی هستید.

اندازه صفحه نمایش لپ تاپ

پس از اینکه وزن، نوع کاربری و وزن لپ تاپ مورد نیازتان را مشخص کردید بهتر است پیش از خرید لپ تاپ ببینید چه سایز لپ‌تاپی مناسب نیازهای‌تان است. به طور کلی سایزهای لپ تاپ موجود در بازار عبارتند از: لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر از ۱۳ اینچ، لپ‌تاپ‌های ۱۳ و ۱۴ اینچ، لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ و لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچ و بزرگ‌تر. مدل های ۱۳ اینچی مطمئنا سبک و اکثرا بدون دیسک درایو هستند.

معمولا مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچی برای مشاهده تصاویر با کیفیت و وضوحی بالا مناسب هستند، مخصوصا اگر بخواهید فیلم یا یک فایل ویدئویی را تماشا کنید، اما ۱۳ اینچی ها یا لپ تاپ هایی با اندازه صفحه نمایش غیرمعمول مثل ۱۱ اینچی ها برای تماشای ویدئو کمی کوچک هستند.

آیا می دانید : لپ تاپ نو بخریم یا استوک ؟

پردازنده لپ تاپ

قلب تپنده هر لپ‌تاپ، CPU یا همان پردازنده مرکزی نام دارد. پردازنده‌ی مرکزی که در اکثر موارد آن را به‌اختصار، «پردازنده» هم می‌نامند، مهم‌ترین قطعه‌ی داخلی هر لپ‌تاپ است که بیشترین تاثیر را در عملکرد این دستگاه دارد. پردازنده‌ها مدل‌های مختلفی دارند که به جز چند مورد انگشت‌شمار، تمام‌شان توسط دو شرکت «اینتل» Intel  و «ای‌ام‌دی» AMD ساخته می‌شوند.

هر ساله پردازنده ها سریع تر و کارآمدتر می شوند، از پردازنده های دوهسته ای گرفته تا پردازنده های قدرتمند چهار هسته ای، اما در مجموع یک پردازنده دو هسته ای هم برای اجرای یک ویدئو با کیفیت HD و هم برای اجرای نرم افزار سنگینی مثل فتوشاپ به طور همزمان کافی است. با توجه به این نکات می توانید در زمان خرید لپ تاپ پردازنده مورد نیاز خود را با توجه به نوع کاربری مشخص و تعیین نمایید.

حافظه لپ تاپ

رم‌ها هم مثل پردازنده‌ها، نسل‌های مختلفی دارند که هر نسل در مقایسه با نسل قبل، سریع‌تر شده و پهنای باند بیشتری برای انتقال اطلاعات دارد. در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌ها از حافظه‌های DDR3 استفاده می‌کنند ولی اگر به دنبال بهترین کارایی هستید، باید به سراغ خرید لپ تاپ هایی بروید که از رم‌های DDR4 بهره ببرند. فضای حافظه ذخیره سازی یا همان Storage چندان نکته نگران کننده ای نیست.

اگر شما بیشتر اطلاعات خود را روی سیستم های ابری ذخیره می کنید و قصد ندارید کامپیوتر خود را با گیگابایت ها آهنگ و ویدئو بالا بیاورید، یک SSD یا حتی یک HDD کوچک می تواند کافی باشد، اما حافظه با دسترسی تصادفی یا همان RAM جریان دیگری دارد.

هر چه حافظه RAM بیشتر باشد بهتر است. برای اجرای ویندوز ۷ و ۸، حداقل چهار گیگابابت RAM مقدار قابل قبولی به نظر می رسد. در حال حاضر، دو گیگابایت رم میزان کمی محسوب می‌شود، درحالی‌که چهار گیگابایت برای یک لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز، کافی و هشت و ۱۶ گیگابایت عالی است. البته کاربرانی که هدف شان از خرید لپ تاپ انجام کارهای خیلی سنگین مثل مدل‌سازی سه‌بعدی یا بازی است، ۸ گیگابایت حداقل و ۱۶ گیگابایت حافظه برای آنها کافی است.

گارانتی در خرید لپ تاپ

نکته مهم دیگری که پیش از خرید لپ تاپ می بایست مدنظر قرار گیرد توجه به ادعای برخی فروشندگان درباره ارائه گارانتی در حوزه خدمات پس از فروش است. گارانتی قراردادی است که مابین خریدار و فروشنده یک کالا یا خدمات برقرار می گردد تا خریدار از نحوه عملکرد جنس و یا سرویس خریداری شده در طول یک دوره زمانی مطمئن شود. گارانتی در خرید لپ تاپ به کلیت خرید جنس یا پول مبادله شده بر می‌گردد. به عنوان مثال کسی که پرداخت وام شخص دیگری را ضمانت می کند آن را گارانتی کرده است.

مثلا در ایران برخی از هارد دیسک‌های ارائه شده دارای گارانتی تعویض هستند. در چنین شرایطی در صورت خرابی، هارد لپ‌ تاپ تعویض می شود  و یا در برخی کشورها گارانتی لپ ‌تاپ برای دوره‌ای، گارانتی تعویض است. یعنی در صورت بروز خرابی لپ‌تاپ از مصرف کننده تحویل گرفته شده و بجای آن لپ‌تاپ دیگری به کاربر داده می شود.

بد نیست بدانید چنانچه خرابی لپ‌تاپ قابل تعمیر باشد، پس ازتعمیر بصورت  Refurbished که به معنای کالای بازسازی و تعمیر شده است، در بازار عرضه می‌شود. در ایران مسأله گارانتی، قدری متفاوت است و تولید کنندگان لپ‌تاپ معمولاً در ایران نمایندگی رسمی ندارند، مگر در موارد بسیار معدود. نشانه‌ی نمایندگی رسمی آن است که در سایت اصلی در کنار سایر کشورها نام کشور ایران نیز آمده باشد و لینک آن به سایت نمایندگی ایران وصل باشد.

در ایران هر فروشنده‌ی عمده‌ای با یکی از مراکز ارائه کننده گارانتی لپ تاپ توافق کرده و برچسبهای گارانتی را روی نوت بوک‌های خود می‌چسباند، لذا شرایط هر گارانتی به شرکت یا موسسه گارانتی‌کننده بر می‌گردد.

گاهی این شرکت‌ها خدمات خوبی ارائه می کنند اما اغلب از زیر بار مسئولیت خود به نحوی شانه خالی می‌کنند. چنانچه زمان گارانتی محصول گذشته باشد، شرکت‌های گارانتی کننده هزینه‌های بسیار بالایی را برای ارائه ی خدمات از مصرف کننده مطالبه می کنند.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران یکی از مجموعه های پیشرو در حوزه تعمیر دستگاه های هوشمند خانگی، الکترونیکی، چاپ و ارتباطی است که با تلاشهای مستمر نیروهای متخصص و ماهر خویش موفق به ثبت رویکردی جدید در حوزه خدمت رسانی گشته است. مرکز سخت افزار ایران در تلاش است تا با ارائه خدمات تضمینی رضایت همیشگی کاربران و مشتریان خویش را کسب نماید و تمامی نیازهای آنان را رفع و مرتفع سازد. جهت اطمینان خاطر کاربران، تمامی خدمات ارائه شده توسط مهندسان و کارشناسان این مرکز دارای گواهی نامه کیفیت و بسته به نوع تعمیر دارای گارانتی (با بازه زمانی مشخص) خواهند بود.

شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی هر چه بیشتر با کادر فنی این مجموعه و نیز خدمات ارائه توسط این مرکز به وب سایت مرکز سخت افزار ایران به آدرس https://hardwarecenter.ir/ مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در این وب سایت با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.