021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تنظیمات بایوس لپ تاپ

تنظیمات بایوس لپ تاپ نیاز به تخصص و مهارتی دارد که تنها مهندسین ارشد نرم افزار از آن برخوردار هستند. این کار یک فرایند پیچیده و مهم است که باید توسط مهندسین و متخصصین حوزه  تعمیرات لپتاپ  انجام گردد. بایوس در حافظه اصلی لپ تاپ ها قرار دارد و توسط خود شرکت سازنده برنامه ریزی و روی مادربرد ریخته شده است. فرقی نمی کند که لپ تاپ شما از کدام یک از برندهای ایسوس، ایسر، لنوو، اچ پی و … باشد؛ وقتی دستگاه را روشن کنید، بایوس وارد عمل می شود.

در واقع بایوس همان صفحه ای است که اطلاعات مربوط به سخت افزارهای سیستم، من جمله: کارت گرافیک، پردازنده، رم، هارد و سایر موارد را رد آن مشاهده  می کنید. بایوس همچنین وظیفه تشخیص و فراخوانی سیستم عامل را برعهده دارد. ورود به تنظیمات بایوس لپ تاپ جزئیاتی دارد که در این مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

تنظیمات بایوس لپ تاپ بدون UEFI

تنظیمات بایوس لپ تاپ در برخی از مدل های این محصول به گونه ای است که برای نصب ویندوز و استفاده از برنامه های کاربردی تحت بوت، نیاز به استفاده از یک دیسک یا فلش مموری حاوی فایل های UEFI  دارد. در این بخش ما ترفندی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن می توانید بدون استفاده از این نوع دیسک ها، خواهید توانست به راحتی ویندوز نصب کنید و یا از برنامه های کاربردی تحت بوت استفاده کنید. برای این کار نیاز دارید که وارد بخش تنظیمات بایوس لپ تاپ خود شوید؛ در ادامه این مورد را بررسی می کنیم.

 

نحوه ورود به بایوس لپ تاپ

برای ورود به تنظیمات بایوس لپ تاپ روش های مختلفی وجود دارد؛ در واقع بسته به مدل و برند این محصول، روش ورود به بایوس ممکن است متفاوت باشد. جهت ورود به بایوس، ابتدا باید بعد از اینکه دستگاه روشن شد، کلید Esc را فشار دهید. توجه داشته باشید که استفاده از کلید Esc باید هنگام نمایش لوگو(آرم) باشد. 

پس از انجام این مرحله، برای ورود به بایوس از کلیدهای جهت نما(بالا، پایین، چپ، راست) استفاده کنید. روی گزینه Enter Setup رفته و کلید Enter را انتخاب کنید. به این ترتیب به راحتی به بخش تنظیم بایوس لپ تاپ وارد می شوید.

مراحل تنظیمات بوت لپ تاپ

پس از ورود به تنظیمات بایوس لپ تاپ ، با استفاده از کلیدهای جهت نما ( بالا،پایین، چپ،راست) گزینه Securit را انتخاب کرده و پس از باز شدن زیر منو، گزینه Secure Boot Menu را انتخاب کنید. 

تنظیمات بوت لپ تاپ

در مرحله بعد باید جهت غیر فعال کردن Secure Boot Control، گزینه Disabled را نتخاب کنید. 

تنظیمات بوت لپ تاپ

حالا نوبت آن می رسد که روی منوی Boot رفته و با کلیک روی گزینه Enabled  ، Launch CSM را فعال نمایید. با انجام این مراحل، تنظیمات مورد نظر روی بایوس انجام خواهد شد. اما این به معنای پایان کار نبوده و شما باید این تنظیمات را نهایی کنید.

تنظیمات بوت لپ تاپ

برای این کار، به منوی Save & Exit رفته و با کلیک بر روی گزینه Save Changes and Exit، تنظیمات انجام شده را ذخیره نمایید. سپس از محیط بایوس خارج شده و وقتی آرم دستگاه را مشاهده کردید، جهت انتخاب و بوت کردن دیسک و یا فلش مموری که مورد نظرتان است مجددا کلید Esc را فشار دهید. 

اگر در هریک از مراحل تنظیمات بایوس لپ تاپ خود دچار مشکل شدید، می توانید همکاران ما در مرکز سخت افزار ایران تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت نمایید.

تنظیمات بوت لپ تاپ

بروز رسانی بایوس لپ تاپ

پس از تنظیمات بایوس لپ تاپ ، می توانید بایوس را به راحتی بروز رسانی کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • با مراجعه به وب سایت شرکت سازنده لپ تاپ خود، وارد بخش پشتیبانی شوید.
بروزرسانی بایوس لپ تاپ
  • مدل دستگاه خود را در قسمت جستجو وارد کنید.
آموزش آپدیت کردن بایوس لپ تاپ
  • با پیدا شدن مدل لپ تاپ، به بخش “Driver & Tools” وارد شده و سیستم عامل دستگاه را انتخاب کنید.
آموزش 2 روش نصب آپدیت بایوس لپ تاپ و کامپیوتر
  • در صورت وجود نسخه جدید برای بایوس، آن را دانلود نمایید.
آموزش آپدیت کردن بایوس
  • فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج نمایید.
نحوه به روزرسانی بایوس لپ تاپ
  • پس از طی مراحل ذکر شده، دکمه F2 را فشار داده و وارد تنظیمات بایوس لپ تاپ خود شوید.

تعمیرات لپ تاپ در کرج

یکی از سرویس های  مرکز سخت افزار ایران  که به صورت ویژه به کاربران ساکن پایتخت ارائه می شود، تعمیرات لپ تاپ در کرج می باشد. در این سرویس، از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا در حوزه تعمیرات لپ تاپ استفاده می شود و به همین دلیل، دست تعمیرکاران برای اجرای انواع روش های تعمیراتی کاملا باز است. 

تکنسین های فعال در نمایندگی  تعمیرات لپ تاپ  در کرج، کارشناسان ارشد IT بوده و سالها در این حوزه تجربه مفید داشته اند. تجربه این کارشناسان به گونه ای است که قادر به ترمیم و رفع مشکلات انواع مدل های این محصول می باشند. لذا شما عزیزان می توانید اطمینان داشته باشید که در مرکز تعمیرات لپ تاپ در کرج، همه مشکلات مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ تان برطرف خواهد شد و نیاز به مراجعه به تهران نخواهید داشت.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *