021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

بهترین روش برای بازیابی اطلاعات

بهترین روش برای بازیابی اطلاعات ، شما در یک جستجوی ساده‌ی اینترنتی با نرم‌افزارهای متعددی مواجه خواهید شد که به عنوان نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات معرفی گشته‌اند. اما پس از نصب و انجام عملیات بازیابی متوجه خواهید گشت که ادعای بازیابی اطلاعات توسط این نرم‌افزارها حقیقت ندارد و بخش عمده‌ای از اطلاعات ریکاوری نمی‌گردند. با این اوصاف بهترین روش برای بازیابی اطلاعات کدام است؟

بهترین روش برای بازیابی اطلاعات

بهترین روش برای بازیابی اطلاعات کدام است؟

به نظر شما بهترین روش برای بازیابی اطلاعات کدام است؟ تمامی حافظه ها اعم از هاردهای اینترنال و اکسترنال و نیز فلش ها و مموری ها و … همیشه در معرض خطر فرمت شدن قرار دارند. عواملی چون ویروسی شدن این قطعات و یا ضربه خوردن آنها زمینه را برای حذف شدن اطلاعات‌شان فراهم می کنند. به همین دلیل کاربران باید اطلاعاتی راجع به فرایند ریکاوری اطلاعات داشته باشند تا بتوانند فایل ها و پوشه های مهم‌شان را بازیابی کنند.

روش های متنوعی برای بازیابی اطلاعات و محتوای هارد و انواع حافظه های جانبی وجود دارد که شامل نرم افزارهای ریکاوری متعدد، دستگاه های پیشرفته و … می شوند. اما به نظر شما کدام یک از این روش ها بهترین نتیجه و بازدهی را به دنبال خواهند داشت؟ آیا امکان بازیابی صددرصدی محتوای یک هارد یا فلش وجود دارد؟

چه اتفاقی می افتد که گاهی در حین بازیابی، همه اطلاعات یا بخشی از آنها به طور کامل از بین می روند؟ در ادامه پاسخ تمام این پرسش ها را تشریح خواهیم کرد. گفتنی است واحد ریکاوری مرکز سخت افزار ایران ضمن استفاده از دستگاه های پیشرفته ای همچون pc 3000 ، از بهترین روش ها برای بازیابی اطلاعات برای ریکاوری انواع حافظه استفاده می کند. برای بهره مندی از خدمات این مرکز می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با همکاران ما در تماس باشید.

روش های بازیابی اطلاعات

به طور کلی دو روش رایج برای بازیابی اطلاعات وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

1. نرم افزارهای بازیابی اطلاعات

استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات، تقریبا رایج ترین روش برای دسترسی مجدد به فایل های حذف شده حافظه ها به شمار می روند. این نرم افزارها در انواع مختلف توسعه پیدا کرده اند و بسته به نوع حافظه مورد نظرتان می توانید از آنها استفاده کنید. برنامه های ریکاوری معمولا رابط کاربری راحتی دارند و به راحتی می توان با آنها محتوای هارد یا فلش یا حتی گوشی را بازیابی کرد. البته برای استفاده از این نرم افزارها هم باید با کلیات فرایند بازیابی اطلاعات آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با یک خطای کوچک، منجر به از بین رفتن تمامی اطلاعات هارد، فلش یا … خود شوید.

نکته دیگر این که اگر حافظه مورد نظر شما دچار آسیب فیزیکی شده باشد (مثلا سوختگی هد) این نرم افزارها هیچ کاری از پیش نخواهند برد. بنابراین نمی توان گفت که بهترین روش برای بازیابی اطلاعات ، استفاده از نرم افزارهای ریکاوری است. برنامه هایی همچون RECUVA  وRecover My Files  از جمله بهترین ترم افزارهای ریکاوری اطلاعات به شمار می روند. اگر با کلیات بازیابی اطلاعات آشنایی دارید، می توانید ضمن دانلود کردن هریک از این نرم افزارها از آنها برای باز گرداندن محتوای حافظه مورد نظرتان استفاده کنید.

2. دستگاه PC 3000

به جرات می‌توان گفت که بهترین روش برای بازیابی اطلاعات، استفاده از دستگاه pc3000 است. این دستگاه یکی از جدید ترین فناوری ها در حوزه ریکاوری است و تا بیش از 90 درصد اطلاعات حذف شده حافظه های جانبی را بازیابی می کند. پی سی 3000 انواع مختلفی دارد که برای ریکاوری هارد، رایانه، گوشی و … قابل استفاده هستند.

استفاده از این دستگاه نیاز به مهارت دارد و کاربران عادی نمی‌توانند با آن کار کنند. تیم دوره دیده و مجرب مرکز بازیابی اطلاعات ضمن استفاده از دستگاه PC 3000 ، فرایند ریکاوری را به بهترین شکل به انجام می‌رسانند.

بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده

احتمالا با عبارت فرمت شدن هارد آشنایی دارید. دو نوع فرمت وجود دارد که کاربران هارد، فلش، گوشی های هوشمند، کامپیوتر، لپ تاپ و … با آنها مواجه می شوند. Full Format نوعی فرمت بسیار قوی است که تمامی اطلاعات را حذف کرده و فرایند ریکاوری را مشکل‌تر و شانس بازیابی محتوا را کاهش می‌دهد.

نوع دیگر فرمت نیز Quick Format است که خفیف‌تر بوده و شانس ریکاوری در آن به مراتب بیشتر است. البته گاهی هم هارد به دنبال آسیب دیدگی قطعات داخلی فرمت می‌شود که در این صورت نیاز به تعمیرات هارد نیز خواهد بود. بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده با توجه به نوع فرمت، به شکل های مختلفی انجام می شود. باید بدانید که بهترین روش برای بازیابی اطلاعات هارد های فرمت شده نیز استفاده از دستگاه PC 3000 می باشد.

بازیابی اطلاعات هارد سوخته

هارد سوخته هم نیاز به عملیات ریکاوری دارد تا بتوان مجددا از محتوای آن استفاده کرد. نکته‌ای که وجود دارد این است که اساسا مفهومی به نام سوختن هارد وجود ندارد. این عبارت زمانی به کار برده می شود که برد هارد سوخته باشد؛ بنابراین خود هارد هیچ وقت نمی‌سوزد! نوسانات برق یا برعکس زدن سوکت برق یا Power هارد، از جمله مهم ترین عواملی هستند که منجر به از کار افتادن برد و سوختن این قطعه می گردند. در این شرایط، یا دود از هارد بلند می شود و یا این قطعه به طور کلی روشن نشده و کار نمی کند. به هر ترتیب، این نوع از آسیب فیزیکالی نیز اطلاعات شما را در معرض خطر حذف شدن قرار خواهد داد.

ریکاوری هارد سوخته  باید پس از تعویض برد آسیب دیده انجام شود. جراحی هارد در این شرایط انجام می شود تا برد معیوب با برد جدید تعویض شده و عملکرد هارد به حالت عادی باز گردد. این کار باید در محیطی ویژه تحت عنوان کلین روم و توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود. استفاده از دستگاهpc 3000  بهترین روش برای بازیابی اطلاعات هارد سوخته به شمار می رود.

نکات مهم در ریکاوری اطلاعات هارد

کاربرانی که در حال حاضر به هر دلیل نیازمند بازیابی اطلاعات دستگاه هایشان هستند، توجه داشته باشند که بیشتر مراکز فعال در حوزه بازیابی اطلاعات انواع هارد –که از قضا تبلیغات وسیعی هم دارند- از ابزارهای غیرتخصصی و نامرتبط برای بازیابی اطلاعات استفاده می‌کنند. بعلاوه گاه مشاهده شده که برخی از مراکز از دستگا‌ه‌های بازیابی چینی جهت بازیابی و ریکاوری اطلاعات استفاده می‌کند. بد نیست بدانید که این دستگاه‌ها در حوزه بازیابی اطلاعات هارد صرفاً نقش یک ایمیج‌گیر هارد هستند و در قیاس با  pc3000 روسیه، بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

در حال حاضر قدرتمندترین سیستم سخت‌افزاری- نرم‌افزاری موجود در بازارهای جهانی PC3000 است که توانایی بازیابی اطلاعات انواع هارد دیسک و تعمیر انواع برند و مدل‌های هارد دیسک را دارد. توصیه می‌شود جهت پیشگیری از اتلاف وقت و تلاش‌های بی‌نتیجه جهت بازیابی اطلاعات با نرم‌افزارهایِ گوناگون، به مرکز سخت‌افزار ایران مراجعه نموده و بازیابی اطلاعات انواع هارد خود را با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات بازیابی نظیر pc3000 در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت بازیابی نمایید.

بهترین روش برای بازیابی اطلاعات با توجه به نوع هارد

روش بازیابی اطلاعات با توجه به نوع هارد متفاوت است. به عبارت دیگر برای ریکاوری اطلاعات هارد بسته به اینکه اطلاعات از روی چه نوع هاردی حذف شده باشند روش های مختلفی به کار می رود. بنابراین بهترین روش بازیابی اطلاعات باید متناسب با نوع هارد به کار گرفته شود. اگر هارد دچار آسیب فیزیکی شده باشد و یا اینکه بخش های سخت افزاری آن با مشکل مواجه شده باشد، طوری که هنگام اتصال باعث هنگ کردن سیستم شود و یا اینکه ارور عدم شناسایی بدهد، در این صورت بهترین روش برای بازیابی اطلاعات ، استفاده از دستگاه pc3000 می باشد.

اما اگر هارد سالم باشد و از نظر سخت افزاری مشکلی نداشته باشد، در این صورت، از طریق نرم افزار بازیابی اطلاعات نیز می توان ریکاوری را انجام داد. البته نکته مهم در این زمینه داشتن تخصص لازم در امر بازیابی اطلاعات می باشد. درصورتی که بدون آگاهی از اصول ریکاوری، با استفاده از نرم افزارها اقدام به بازیابی اطلاعات کنید ممکن است امکان ریکاوری اطلاعات را برای همیشه از بین ببرید.

بهترین روش برای بازیابی اطلاعات با توجه به نوع هارد

موارد بازیابی اطلاعات هارد

 

  • بازیابی اطلاعات هارد که دیتکت (شناسایی در بایوس مادربرد) نمی شوند.
  • بازیابی اطلاعات هارد که اطلاعات به قصد و یا اشتباهی پاک ( Delete ) شده است.
  • بازیابی اطلاعات هارد که اطلاعات کد شده و با کارکترهای غیر عادی نمایش داده می شوند.
  • بازیابی اطلاعات هارد که جهت دسترسی هارددیسک ابتدای کار سیستم درخواست ورود رمز (پسوورد) می نماید.
  • بازیابی اطلاعات هارد که تمامی پارتیشنها وجود دارند اطلاعات نیز قابل دیدار است اما در زمان کپی پیغام خطا داریم.
  • بازیابی اطلاعات هارد که در سیستم عامل شناسایی میگردد اما فایل سیستم های پارتیشن قابل تشخیص نیست.
  • بازیابی اطلاعات از Cooldisk و Memory های مختلف که سوخته اند و در سیستم یا شناسایی نمی شوند و یا پیغام خرابی و فرمت می دهند.
  • بازیابی اطلاعات هارد که در سیستم عامل شناسایی می گردد، پارتیشن ها قابل تشخیص هستند اما دسترسی به آنها ممکن نیست.
  • بازیابی اطلاعات هارد که در مادربرد شناسایی می شود اما درون سیستم عامل قابل شناسایی نیست.
  • بازیابی اطلاعات هارد که در سیستم عامل شناسایی می گردد اما هیچگونه پارتیشنی (Partition) ندارد.
  • بازیابی اطلاعات هارد که در سیستم عامل شناسایی می گردد، پارتیشن ها قابل تشخیص هستند ولی در موقع دسترسی پیشنهاد فرمت کردن داده می شود.
  • بازیابی اطلاعات هارد که بشدت بدسکتور دارند.
  • بازیابی اطلاعات هارد که ضربه خورده اند و کارنمی کنند.
  • بازیابی اطلاعات هارد که صداهای ناهنجار و یا تق و تق می دهند.
  • بازیابی اطلاعات هارد که در آن پارتیشن خالی از اطلاعات نیست.
  • بازیابی اطلاعات از هارد دیسک هایی مانند Barracuda 7200.11 و DiamondMax 22
  • بازیابی اطلاعات هارد که پارتیشن به قصد یا اشتباهاً فرمت شده است.
  • بازیابی اطلاعات هارد که در سیستم عامل شناسایی می گردد اما ظرفیت هارددیسک درست نیست.

 

هزینه بازیابی اطلاعات

هزینه بازیابی اطلاعات منوط به پارامترهای متعددی است که وجود یا عدم وجود هر یک از آنها، تفاوت فاحشی در این باره ایجاد خواهد کرد. برای مثال بدسکتوری بالا و هنگ کردن هارد، ایرادات ماژولی و دیتکت نشدن هارد، ریکاوری هارد فرمت یا حذف و delete شده، ریکاوری هارد صدادار، بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده، تعمیر یا تعویض برد هارد سوخته، کند بودن و گیر کردن هارد اکسترنال و … برخی از مواردی هستند که کار بازیابی اطلاعات را دشوارتر و به تبع آن هزینه بازیابی اطلاعات را بیشتر می سازند.

در هر حال تعیین نرخ هزینه ریکاوری اطلاعات، بدون بررسی دستگاه و تشخیص نوع اشکال پیش آمده در آن امکان پذیر نیست. بنابراین در صورتی که تعیین نرخ هزینه بازیابی اطلاعات برای شما مهم است بهتر است به یکی از مراکز مجاز و ساتاندارد فعال در سطح شهر، نظیر مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید.

علت تفاوت هزینه بازیابی اطلاعات

یکی از علل وجود تفاوت در هزینه بازیابی اطلاعات سطح تخصص و توانایی مرکزی است که کاربر جهت بازیابی اطلاعات به آن مراجعه می کند. برای مثال هزینه بازیابی اطلاعات در مرکزی که از پیشرفته ترین تجهیزات ریکاوری نظیر pc3000 استفاده می کند با هزینه سایر مراکز که از دستگاه های ایمیج گیر چینی استفاده می کنند بسیار متفاوت خواهد بود. بد نیست بدانید که قدرتمندترین سیستم سخت‌افزاری- نرم‌افزاریِ حال حاضر، که مورد استفاده بسیاری از مراکز بازیابی در سطح دنیاست، pc3000 است.

از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه توانایی ویرایش فایل‌های سیستمی و ماژول‌ها به صورت دستی است. مرکز سخت افزار ایران یکی از مراکز پیشرو در حوزه بازیابی و ریکاوری اطلاعات است که در این راه از حضور مجرب ترین کارشناسان و پیشرفته ترین تجهیزات بهره برده است.

گارانتی و ضمانت تمامی عملیات انجام شده در مرکز ریکاوری اطلاعات ، پاسخگویی به تمامی پرسش‌های مشتریان و ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم و ضروری، حضور کارشناسان متعهد و پایبند به اصول اخلاقی، محاسبه هزینه بازیابی اطلاعات بر اساس نرخنامه مصوب اتحادیه، امکان حضور کاربر در زمان ریکاوری اطلاعات با هماهنگی‌های قبلی و … برخی از ویژگی های مرکز بازیابی اطلاعات است که سبب تمایز و موفقیت این مرکز گشته اند.

مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران با هدف دستیابی به مفهوم واقعی خدمات متمایز و باکیفیت به فعالیت می پردازد. مجموعه کارشناسان فنی این مرکز طی دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، گزینش شده‌ و پس آنالیزها و آزمون های متعدد به همکاری فراخوانده شده اند. مدیریت مرکز سخت افزار ایران به‌روزترین تجهیزات را در اختیار مهندسان و کارشناسان خود قرار داده است.  به این ترتیب  ریکاوری و بازیابی اطاعات هارد  در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام خواهد شد.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.