021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

نکات اساسی هنگام خرید پکیج

راهنمای خرید پکیج به شما کمک می کند تا با توجه به میزان ظرفیت پکیج ، ویژگی های ساختاری آن ، بهترین برند پکیج را خریداری نمایید. با ورود به فصل سرما و کاهش میزان دما افراد زیادی تصمیم می گیرند تا منازل و یا شرکت خود را به سیستم های گرمایشی مناسب تجهیز نمایند.در این میان، راه اندازی یک سیستم گرمایشی مرکزی نظیر موتورخانه برای برخی از ساختمان ها امکان پذیر نمی باشد و باید از روشی دیگر برای تامین سیستم گرمایشی استفاده گردد. پیشنهاد خیلی از افراد استفاده از پکیج می باشد که دارای مدل های متفاوتی هستند. اساسا گرمایش به کمک موتورخانه های مرکزی قبل از لوله کشی گاز طبیعی رواج زیادی داشته است.

پس از فراهم نمودن گاز طبیعی با تصحیح مشعل ها و دیگر تجهیزات، موتورخانه های مرکزی به منظور بهره برداری با سوخت پاک گاز طبیعی آماده سازی شدند. بعضی از ایرادات موجود در سیستم گرمایش مرکزی، طراحان را مجبور به استفاده از سیستم اصلاح شده ای سوق داد؛ پکیج های گرمایشی نتیجه ی این طراحی می باشند. انتخاب پکیج دیواری باید با رعایت نکاتی انجام شود تا این دستگاه نهایت کارایی را برای کاربران به همراه داشته باشد. در ادامه، راهنمای کامل خرید پکیج را  در اختیار شما همراهان عزیز قرار خواهیم داد.

راهنمای خرید پکیج

راهنمای خرید انواع پکیج

پیش از پرداختن به نکات و معیارهای خرید پکیج ، بد نیست کمی با ماهیت این سیستم آشنا شوید. پکیج دستگاهی است که به عنوان جایگزین بسیار مناسب برای سیستم های موتورخانه ای گرمایشی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج های دیواری از اندازه و حجم خیلی کمی نسبت به آبگرمکن های دیواری برخوردار می باشند که از ویژگی های بسیار مهم این دستگاه به شمار می رود.

پکیج ها به منظور گرمایش رادیاتور و تامین آب گرم مصرفی منازل و آپارتمان ها بسیار کارآمد هستند. پکیج های جدید سر و صدای بسیار کمی دارند و به عنوان یک سیستم گرمایشی، ویژگی هایی همچون: حفاظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا ، سیستم عیب یابی الکترونیکی ، فن و دودکش دوجداره برای  تامین هوای کافی احتراق و خروج کامل دی اکسید کربن و امکان برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی را دارا می باشند.

مزایای خرید پکیج

کاهش هزینه‌های تعمیرات، سهولت در نصب و راه‌اندازی، استقلال در استفاده از دستگاه و تامین گرمایش و آب گرم، دسترسی سریع و آسان به دستگاه پکیج، عدم نیاز به ایجاد موتورخانه مرکزی، برخوردار بودن از راندمان بالا و … همه از مزایای خرید پکیج است. منتهی این مسئله که بدانیم باید چه نوع پکیجی با چه ابعاد و ظرفیت متناسب با پول و نیازی که داریم خریداری کنیم، از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. اینجاست که یک راهنمای خرید پکیج می‌تواند به کمک شما بیاید تا بهترین نوع پکیج  را متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. به همین دلیل در این مطلب شما را با نکات کلیدی آشنا کرده‌ایم که حتماً هنگام خرید پکیج به کارتان می‌آید.

میزان ظرفیت پکیج 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید پکیج باید آن را در نظر بگیرید، میزان توان یا همان ظرفیت پکیج می‌باشد. میزان ظرفیت پکیج از این نظر حائز اهمیت می‌باشد که توان پکیج ارتباط مستقیمی در میزان قدرت و توانایی پکیج در گرم کردن کل منزل و تامین آب گرم دارد.

بنابراین اگر شما نتوانید ظرفیت پکیج را به درستی تعیین کنید مطمئناً نمی‌توانید پکیجی با ظرفیت مناسب خریداری کرده و درنهایت با مشکل ناتوانی پکیج در گرم کردن کل منزل و همچنین تامین آب گرم مواجه خواهید شد. برای تعیین درست ظرفیت پکیجی که قصد خریداری آن را دارید باید متراژ خانه خود را در نظر بگیرید. برای تعیین ظرفیت پکیج متناسب با متراژ منزل خود بهتر است به جدول زیر توجه کنید:

ظرفیت پکیج براساس کیلو وات

تعداد پره رادیاتمتراژ براساس متر مربع 22تا 100 پرهتا 70 متر مربع24تا 150 پرهاز 70 تا 120 متر مربع 28تا 200 پرهاز 120 تا 150 متر مربع36تا 250 پرهاز 150 تا 250 متر مربع

خرید پکیج‌های دیواری ترکیبی یا مخزن‌دار؟

همانطور که اشاره کردیم می‌توان پکیج‌ها را در گروه‌های: پکیج‌های دیواری فن‌دار و بدون فن و پکیج‌های دیواری دو مبدله و تک مبدله تقسیم‌بندی کرد اما در یک دسته‌بندی کلی می‌توان پکیج‌های دیواری را به دو نوع ترکیبی و مخزن‌دار نیز تقسیم کرد. پکیج‌های دیواری ترکیبی از رایج‌ترین نوع پکیج‌های دیواری در بازار هستند که آب مستقیم وارد منبع آن‌ها شده و سپس به وسیله مشعل پکیج، حرارت دیده و درنهایت در شبکه‌های رادیات و شیرهای آب گرم منزل پخش می‌شوند.

پکیج‌های دیواری مخزن‌دار نیز مانند پکیج‌های ترکیبی عمل می‌کنند منتهی با این تفاوت که در سیستم‌ آن‌ها یک مخزن برای ذخیره آب گرم تعبیه شده است. به همین دلیل می‌توان گفت که پکیج‌های دیواری مخزن‌دار برای استفاده در ویلاها و اماکنی با متراژ بالا که دارای چندین حمام و سرویس بهداشتی هستند مناسب است.

بهترین برند در خرید پکیج دیواری 

پکیج‌های دیواری برندهای متعددی دارند از ایران رادیاتور  گرفته تا بوتان، لورچ، بوش و …. . به همین دلیل شاید این سوال بارها در ذهنتان رژه برود که بهترین برند پکیج دیواری چیست؟ هر یک از پکیج‌های دیواری با برندهای مختلف دارای ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خود می‌باشند که کاربران می‌توانند متناسب با بودجه و نیازی که دارند هر یک از آن‌ها را خریداری کنند. با این وجود نمی‌توان گفت که کدام پکیج بد و کدام پکیج خوب است چراکه هر کدام از پکیج‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

اگر با وجود برندهای متعدد پکیج دیواری، دچار سردرگمی شده‌اید که چه پکیجی از چه برندی را خریداری کنید، می‌توانید به مرکز سخت‌افزار ایران مراجعه کنید. کارشناسان این مرکز با درنظر گرفتن بودجه و نیاز شما بهترین پکیج را به شما معرفی کرده و خدمات فروش این دستگاه را همراه با مشاوره و راهنمایی به شما ارائه می‌دهند.

خرید پکیج ایران رادیاتور

انتخاب بهترین پکیج دیواری

به طور کلی پکیج های دیواری نصب ساده‌ای دارند و به راحتی روی دیوار قرار می‌گیرند. به دلیل اندازه ی کوچک و شکل ظاهری مدرن می‌توان به سادگی آن ها را در آشپزخانه و یا کنار کابینت  نصب کرد. پکیج دیواری از نظر تنظیم درجه حرارت مورد نیاز، گزینه‌های متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عبارتی، پکیج دیواری میزان مصرف و حرارت مورد نیاز هر واحد مسکونی را از هم جدا می‌کند، از طرفی پکیج دیواری سروصدای کمتری دارد و در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌کند.

خبری از مخزنی برای ذخیره آبگرم در این پکیج‌ها نیست و برای گرم کردن آب از مبدل حرارتی استفاده می‌کنند. مزیت های ذکر شده موجب انتخاب پکیج های دیواری از میان انواع سایر سیستم های گرمایشی موجود می باشد، اما اینکه کدام پکیج متناسب با نیازهای گرمایشی یک محیط می باشد امر مهمیست که نیازمند دقت بالا دارد. اگر شما نیز با این سوال که کدام پکیج دیواری در میان انواع مختلف سیستم های موجود در این حوزه بهترین انتخاب است؟ رو به رو می باشید، این مقاله را دنبال کنید.

کدام پکیج برای ساختمان من مناسب تر است ؟

پیش از انتخاب و خرید پکیج دیواری باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

این پکیج را برای چه مکانی می‌خواهید؟

پیش از خرید پکیج مطمئن شوید که دستگاه قرار است کجا نصب شود. یک فضای بزرگ با تعداد بالا کاربران، به پکیج پرظرفیت تری نیاز دارد و با مدل های کوچک به درستی گرم نخواهد شد. همچنین پکیج های بیش از حد بزرگ برای مکان های کوچک اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

چه مقدار فضا در اختیار دارید؟

فضایی که در اختیار دارید هم یکی از فاکتورهای مهم خرید پکیج محسوب می شود. به عنوان مثال اگر فضایی 500 متری دارید، باید پکیجی بخرید که ظرفیت گرمایش این مساحت را داشته باشد و نیازی به تجهیزات گرمایی دیگر نداشته باشید.

به چه مقدار گرما نیاز دارید؟

هنگام خرید پکیج؛ حتما بررسی کنید که چه مقدار گرما مورد نظرتان است. اگر می خواهید فضا کاملا گرم بوده و دمای محیط بالا باشد، نیاز به دستگاه های پر ظرفیت دارید. اما اگر ترجیح می دهید محیط کمی خنک تر باشد، لازم نیست برای خرید پکیج های با ظرفیت بالا هزینه کنید.

ابتدا متراژ و وسعت محیط مورد نظر را در نظر بگیرید. پکیج دیواری و زمینی ظرفیت حرارتی بسیار متفاوتی با هم دارند. ظرفیت حرارتی پکیج زمینی از ۲۸ کیلو وات تا ۱۵۰ کیلو وات است. این درحالیست که ظرفیت حرارتی پکیج دیواری بین ۱۸ تا ۳۲ وات است. با این حساب اگر آپارتمانی کوچک دارید و یا برای داشتن هوایی مطلوب به گرمای کمی احتیاج دارید، پکیج‌های دیواری را انتخاب کنید.

پکیج‌های دیواری قیمت کمتری به نسبت نوع زمینی خود دارند، اما پکیج‌های زمینی گرمای زیادی تولید می‌کنند و برای خانه‌های بزرگ و یا ساختمان‌های ویلایی، بهترین گزینه می باشند. این نکته را نیز فراموش نکنید که پکیج‌های دیواری از طول عمر بیشتری به نسبت پکیج‌های زمینی برخوردار بوده و سیستم هایی با قابلیت کارکرد صحیح طولانی مدت می باشند.

خرید پکیج دیواری بر اساس ویژگی های ساختاری آن

در خرید پکیج دیواری ویژگی های ساختاری سیستم بسیار مهم است. در این بخش به شناسایی ویژگی های ساختاری پکیج های دیواری می پردازیم.

پکیج های دیواری فن دار و بدون فن

از لحاظ ساختاری در پروسه ی خریداری پکیج دیواری با دو نوع انتخاب رو به رو می باشید. پکیج های فن دار و پکیج های بدون فن

در پکیج‌های فن‌دار، آلاینده‌های ناشی از سوختن، به وسیله فن از طریق دودکش از پکیج خارج می‌شوند. در این پکیج‌ها قطعه‎‌ای به نام فلنج فن وجود دارد که اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را از محیط بیرون می‌گیرد و آلاینده‌ها را از دستگاه خارج می‌کند. در گذشته پکیج‌های دیواری فن‌دار دارای سروصدای زیادی بودند، اما امروزه این مشکل اصلاح شده و صدای کمتری از پکیج به گوش می‌رسد.

این پکیج‌ها را می‌توان در تراس یا بالکن نیز نصب کرد، این در حالیست که پکیج‌های بدون فن، خروج آلاینده‌ها از طریق مکش دودکش‌ها شکل می گیرد. دودکش این پکیج‌ها باید در تماس با هوای آزاد قرار بگیرد تا آلاینده‌های خروجی دوباره به داخل خانه باز نگردند. پکیج‌های بدون فن، تنها می‌توانند در داخل خانه نصب شوند. باید توجه داشت که این پکیج‌ها اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را از هوای داخل خانه تعبیه می‌کنند که این خود باعث کمبود اکسیژن در منزل خواهد شد و در نتیجه می توان گفت شاید انتخاب چندان مناسبی در پروسه ی خریداری پکیج دیواری نمی باشند.

خرید پکیج های دیواری دو مبدله و تک مبدله

یکی دیگر از ویژگی های ساختاری پکیج های دیواری بحث تعداد مبدل های آن هاست. پکیج های دیواری بدون در نظر گرفتن نوع دودکش و ظرفیت آن به دو نمونه تک مبدل و دو مبدل تقسیم می گردد. پکیج های تک مبدله با توجه به طراحی خود دارای یک مبدل حرارتی بوده که هم وظیفه گرمایش آب گرم مصرفی و هم مدار گرمایشی را دارد.

در پکیج های دو مبدله ساختار طراحی شده ی سیستم بدین این شکل است که یک مبدل وظیفه تولید آب گرم برای مدار گرمایش را دارد و مبدل دیگر( مبدل ثانویه) به تامین آب گرم مصرفی می پردازد، البته برداشت اشتباهی در مورد پکیج‌های دو مبدله وجود دارد که این پکیج‌ها قابلیت گرم‌کردن خانه و آب را به صورت همزمان دارند، این درحالیست که پکیج‌های تک مبدل نیز مانند دو مبدل ها، از این قابلیت همزمانی سرویس دهی برخوردار می باشند، اما در این میان دو مبدل ها از مزیت های ویژه ای بهره مند می باشند که شامل: دمای آب مصرفی یکنواخت تر ، عدم برخورد آب گرم با شعله در مدار و درنتیجه کاهش رسوب گذاری می شود. شایان به ذکر است که رسوب‌گذاری می‌تواند بر نحوه عملکرد دستگاه تاثیر منفی گذاشته و به مرور باعث خرابی سیستم آن شود.

چنانچه به راهنمایی های بیشتری جهت انتخاب پکیج دیواری نیاز دارید با کارشناسان و متخصصین ما جهت تجربه ی یک مشاوره ی تخصصی تماس بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید پکیج

از جمله نکات مهم و اساسی در هنگام خرید پکیج ، می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

تناسب با ابعاد محیط

پکیجی که خریداری می کنید باید متناسب با فضای ساختمان شما باشد. در زمان خرید پکیج ، پکیج خود را متناسب با متراژهای زیر انتخاب کنید.

  • در زیربناهای ۱۵۰ متر توان پکیج باید ۲۶ کیلو وات باشد
  • در زیربناهای ۲۴۰ متر تا ۴۰۰ متری توان پکیج باید ۳۵ کیلو وات باشد

در بخش هایی که به علت ارتفاع از سطح دریا ، چگالی هوا کم شده است باید ضریب تصحیح ارتفاع موردنظر قرار بگیرد. توجه داشته باشید که ظرفیت پایه ی پکیج ، متناسب با نسبت چگالی هوا در منطقه با چگالی هوا در سطح دریا ، کاهش می یابد.

بررسی دودکش پیش از نصب پکیج

یکی دیگر از نکاتی که قبل و بعد از خرید پکیج باید حتما مورد بررسی قرار دهید، بررسی دود کش ساختمان است. در طبقات آخر یک آپارتمان به علت اینکه طول عمودی لوله ی دودکش ساختمان کمتر از ۳ متر می باشد، حتما باید پکیج فن دار نصب نمایید ولی در طبقات پایین تر در صورتی که طول افقی لوله دودکش کمتر از 1 متر باشد، می توان از پکیج های بدون فن استفاده کرد و از صدای فن پکیج مخصوصا در فصل زمستان در امان بود.

هر چند که برای ایمنی از گازهای سمی احتراق بهتر است از پکیج های فن دار به خصوص با دودکش دو جداره استفاده گردد. توجه داشته باشید که چنانچه به هر علتی امکان خرید پکیج از نوع فن دار را نداشتید، باید پکیج شما دارای سنسور حرارتی دودکش باشد. این سنسور با داشتن علایم حرارتی دودکش نظیر انسداد و گرفتگی دودکش را آشکار می نماید و پکیج خاموش می شود.

مبدل های حرارتی

یکی دیگر از مسائلی که برای خرید پکیج باید به آن ها توجه داشته باشید، نوع مبدل حرارتی است. در شرایطی که گرمایش ساختمان از کف باشد، لازم است از پکیج های کندانسیگ استفاده کنید تا میزان مصرف گاز پکیج کمتر شود؛ همچنین در شرایطی که از فن کویل برای گرمایش استفاده می کنید،

لازم است از پکیج های منبع دار استفاده کنید تا در هنگام استفاده از آب گرم مصرفی، فن کویل ها باد سرد نداشته باشند. شما کاربران عزیز با رعایت کردن نکات ذکر شده، می توانید ضمن تهیه بهترین نوع پکیج، بیشترین استفاده را از این دستگاه داشته باشید.

تعمیرات پکیج

مرکز سخت افزار ایران، نیروی متخصص و توان تجهیزاتی خود را به خدمت گرفته تا با کیفیت ترین خدمات را در زمینه تعمیرات پکیج به کاربران ارائه نماید. مدیریت این مرکز اهتمام ویژه ای بر رعایت حقوق کاربران و پایبندی به اصول مشتری مداری قائل است. در همین راستا، خدمات ترمیم پکیج در بالاترین سطح کیفی و تخصصی به مراجعین ارائه می گردد.

بررسی و ترمیم انواع پکیج در کلیه برندها، رفع مشکلات عملکردی سیستم های گرمایشی، تعویض قطعات فرسوده با نمونه اورجینال، ارائه خدمات تعمیر پکیج در محل و مواردی از این دست را می توان به عنوان مهم ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی تعمیر پکیج بر شمرد. برای آشنایی بیشتر با این خدمات و نحوه دریافت آنها می توانید به سایر بخش های وب سایت مراجعه نمایید.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.