021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

تعمیر کیبورد لپ تاپ

تعمیر کیبورد لپ تاپ ، خدمتی است دیگر در راستای رفع نیاز کاربران گرامی. مرکز سخت افزار ایران تمامی قطعات لپ تاپ را در اسرع وقت و با کمترین هزینه تعمیر خواهد نمود. در تعریف کیبورد می توان این گونه بیان نمود که ،Keyboard سخت افزاری است برای وارد کردن متن، کاراکتر و سایر دستورات به لپ تاپ لذا جزء قطعات ورودی به لپ تاپ است.

این سخت افزار مانند دستگاه ماشین تحریر قدیم عمل می کند و با استفاده از یک آرایش دقیق از دکمه‌ها یا کلیدها که به عنوان اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل می‌کنند اطلاعات را به لپ تاپ انتقال می دهند. اگر این قطعه سخت افزاری به هر دلیل دچار مشکل شود، عملا سرعت انتقال داده به دستگاه تا حد بسیار زیادی افت خواهد نمود. کیبورد جزو اساسی ترین و ابتدایی ترین قطعات انتقال داده به لپ تاپ می باشد. در ادامه مطلب درباره خرابی ها احتمالی کیبورد و تعمیر کیبورد لپ تاپ به گفت و گو می نشینیم.

تعمیر کیبورد لپ تاپ با گارانتی

بررسی مشکلات کیبورد لپ تاپ

به طور کلی، مشکلاتی که ممکن است برای کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر پیش آمده و عملکرد آن را مختل نماید، شامل موارد زیر می گردند. در صورت بروز مشکل در هریک از این قطعات تعمیر تخصصی کیبورد لپ تاپ را به متخصصین ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ بسپارید.

1. همه کلیدهای کیبورد از کار افتاده است

گاهی ممکن است هیچ یک از کلیدها در کیبورد لپ تاپ شما عمل نکنند. این مورد، نیاز به بررسی بیشتری دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

2. یک یا چند کلید کار نمی کند

در صورت بروز این مشکل ، ممکن است یکی از کلیدهای کیبورد شما و یا نهایتا چند تای آنها عمل نکنند. این حالت معمولا به دلیل ایجاد اشکال در همان کلید ها اتفاق می افتد.

3. حروف جابه جا تایپ می شود

در تعمیر کیبورد لپ تاپ ، جابجا تایپ شدن حروف هم یکی از موارد خرابی این قطعه محسوب می گردد. البته در اغلب موارد این مساله چندان جدی نبوده و به راحتی برطرف می گردد.

نحوه تعمیر کیبورد لپ تاپ

1. تمیز کردن کیبورها

اگر دکمه های صفحه کلید یکی در میان قعطی دارند، ممکن است به دلیل انباشت آشغال های ریز این اتفاق افتاده باشد. به منظور تمیز کردن لپ تاپ بهتر است دستگاه را تا زاویه ۷۵ درجه کج کنید تا سطح آن به صورت شیب دار در بیاید، سپس آن را تکان دهید تا تمام اضافات خارج شوند.

می توانید لپ تاپ را تا زاویه ۹۰ درجه هم به صورت وارونه نگه دارید، اما در این شرایط خیلی تکان ندهید تا آسیب سخت افزاری به دستگاه وارد نشود. اگر از هارد دیسک مکانیکی استفاده می کنید، بهتر است لپ تاپ دل را خاموش کنید تا جلوی هر برخوردی به آن را بگیرید. در صورتی که با همه این تلاش ها مشکل رفع نشد، از هوا فشرده برای خارج کردن زباله های ریز و گرد وغبار های مزاحم استفاده کنید.

2. رفع مشکلات نرم افزاری

وقتی همه کلید های لپ تاپ دل از کار افتاده باشد، قطعا رد پای یک مشکل نرم افزاری نیز دیده خواهد شد؛ با راه اندازی مجدد لپ تاپ می توانید مشکل را رفع کنید. اگر همه چیز به خوبی کار می کند تنها کافی است از طریق منوی استارت، لپ تاپ دل را در حالت shut down قرار دهید. در غیر این صورت دکمه پاور را برای ۵ ثانیه نگه داشته تا لپ تاپ خاموش شده و سپس دوباره شروع به کار کند.

3. باز گرداندن ویندوز به حالت اولیه

گاهی نصب برنامه های جدید در دستگاه منجر به عدم عملکرد کیبرد لپ تاپ می شود. در این زمان بهترین کار بازگردانی ویندوز به حالت قبل است.

  • برای این کار ابتدا به منوی استارت رفت و سپس به کنترل پنل مراجعه کنید.
  • پس از آن روی گزینه Back up your computer کلیک نمایید و بعد به سراغ گزینه System and Security بروید.
  • در صفحه بعد روی Recover system settings or your computer و پس از آن روی Open System Restore کلیک کنید.
  • در این قسمت منتظر بازگردانی یا همان Restore شدن ویندوز خود باشید.

4. غیر فعال نمودن کلید NumLock

ممکن است کلید NumLock بی جهت و بدون استفاده فعال باشد این کلید را غیر فعال کنید.

این مطلب کاربردی را بخوانید: آموزش فارسی کردن اعداد در ورد

5. بررسی اتصالات

گاهی اتصال نامناسب کابل صفحه کلید به مادر برد باعث می شود کیبورد لپ تاپ دل هنگ کند و کارایی خود را از دست بدهد. در این شرایط قطعا اتصالات مادربرد و کابل اکسیده شده اند یا ارتباط به هر شکلی قطعی دارد. جهت تعمیر کیبورد لپ تاپ در این حالت با مهندسین و متخصصین تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.

6. فشردن مداوم کلیدهای معیوب

گاهی ممکن است دو کلید کنار هم، به علت استفاده زیاد از صفحه کلید و فشرده شدن آن، از زیر صفحه به هم متصل شده باشند. سعی کنید با فشردن مداوم کلیدهای معیوب مشکل را حل کنید.

بررسی مدار کنترل کننده صفحه کلید

گاهی مدار کنترل کننده صفحه کلید متصل به مادر برد معیوب شده و به دنبال آن صفحه کلید کار نمی کند؛ شاید با برسی ها بیشتر مجبور باشید مادربرد را تعویض کنید. اگر با وجود بررسی تمامی موارد فوق صفحه کلید همچنان مشکل دارد ، در این شرایط ممکن است کیبورد لپ تاپ قابل تعمیر نباشد و باید برای تعویض کیبورد لپ تاپ اقدام نمایید.

تعویض کیبورد لپ تاپ در تمام برندها

خدمات تخصصی تعمیرات کیبورد لپ تاپ

  • اصلاح از کارافتادگی دکمه های کیبورد
  • رفع مشکل خاموش شدن چراغ های بک لایت کیبورد
  • پاکسازی و گردگیری کیبورد لپ تاپ
  • ترمیم کلیدهای آسیب دیده و ضربه خورده
  • ارائه خدمات و سرویس های نرم افزاری مرتبط با تعمیر کیبورد
  • رفع اشکالات پیش آمده و ایرادات تایپی کیبورد
  • رفع اشکالات مرتبط با تنظیم کیبورد لپ تاپ
  • تعویض کلیدهای آسیب دیده و شکسته کیبورد
  • تعویض کامل کیبورد لپ تاپ

تعویض کیبورد لپ تاپ

نیاز به تعویض یا تعمیر کیبرد لپ تاپ تنها باید توسط متخصصان تشخیص داده شود. عوامی مثل نفوذ مایعات در کیبرد لپ تاپ، شکستگی های کلید و… نیاز به تعویض این قطعه را افزایش می دهد. برخلاف ظاهر آن تعویض کیبورد لپ تاپ اصلا کار ساده ای نیست و باید حتما توسط متخصصان انجام شود . شما می توانید با مراجعه به این مرکز این قطعه را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید. متخصصان و کارشناسان این مرکز در مرحله اول سعی در تعمیر کیبرد لپ تاپ دارند اما زمانی که کیبورد نیاز به تعویض داشته باشد، کیبورد معیوب را با یک نمونه اورجینال آن جایگزین می کنند.

تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران به کمک کادری از برترین مهندسین و متخصصین تعمیر لپ تاپ انجام می گردد. به این ترتیب شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، می توانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌تاپ خود را تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوید.

مدیریت مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند. لپ تاپ شما در هر برند و مدلی که باشد متخصصین این مرکز قادر به بازیابی و تعمیرات تخصصی آن هستند.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *