021-62948

اشتراک گذاری

دلایل روشن نشدن لپ تاپ

دلیل روشن نشدن لپ تاپ چیست؟ سوالی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که لپ‌تاپ خود را نتوانید راه‌اندازی یا بوت کنید. در برخی موارد اصلا نیازی به تعمیر لپ تاپ و بررسی های تخصصی نیست و مشکل از وسایل جانبی و مشکلات کوچکی است که از دید کاربر لپ تاپ مخفی مانده است.

روشن نشدن لپ تاپ

بررسی دلایل روشن نشدن لپ تاپ

قطعا وقتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد ، نشانه مشکلی در لپ تاپ شماست، اما همیشه به این معنا نیست که فاجعه ای برای لپ تاپ یا نوت بوک شما رخ داده است.

1. چک کردن تست سلامت پریز برق

اگر پس از چک کردن این موارد، همچنان سوال دلایل روشن نشدن لپ تاپ بی پاسخ باقی مانده است، چیزی شبیه لامپ یا چراغ خواب را به همان پریز برق وصل کنید تا از سلامت پریز برق مطمئن شوید. اگر از سه راهی برق یا محافظ برق برای لپ تاپ استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را خاموش نکرده باشید یا از سلامت آنها مطمئن شوید .

2. چک کردن شارژر لپ تاپ

با چک کردن شارژر لپ تاپ، کابل برق و تست سلامت آن می توانید به سوال دلایل روشن نشدن لپ تاپ، پاسخ دهید. در صورتی که از سالم بودن باتری لپ تاپ خود مطمئن هستید ، بهتر است شارژر آن را چک کنید. در برخی موارد ممکن است که باتری لپ تاپ، شارژ تمام کرده باشد و شارژر آن به دلیل خرابی قادر به شارژ دستگاه نباشد.

نکته مهم: به هیچ عنوان از شارژر لپ تاپ دیگری برای شارژر کردن لپ تاپ خود استفاده نکنید؛ ورودی های جریان برق هر لپ تاپ ( حتی اگر از یک کمپانی سازنده باشند ) متفاوت است و بر اساس نیاز دستگاه تنظیم می گردد . شارژر مرکز اصلی برق رسانی به لپ تاپ است، در صورتی که همین عملیات بسیار به ظاهر ساده به خوبی صورت نگیرد، ممکن است که صدمات غیر قابل جبرانی برای قطعات داخلی لپ تاپ شما به وجود آورد .

3. چک کردن باتری

با چک کردن باتری لپ تاپ و برقرار بودن جریان الکتریسیته در لپ تاپ ممکن است پاسخ سوال دلایل روشن نشدن لپ تاپ را پیدا کنید؛ در صورتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ علائمی از روشن شدن لپ تاپ در آن مشاهده نمی کنید، ابتدا مطمئن شوید که باتری دستگاه شما شارژ کافی برای روشن کردن لپ تاپ را دارد . ممکن است مشکل از وارد نشدن جریان الکتریسیته به درون دستگاه ناشی شود .

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: تست سلامت باتری

4. چک کردن صفحه نمایش لپ تاپ

لپ تاپ خود را در محیطی ساکت چک کنید و ببنید که صدای چرخش فن لپ تاپ خود را می شنوید یا خیر. همچنین چک کنید که ال ای دی های روی کیبرد لپ تاپ مخصوصا روی دکمه پاور روشن است یا خیر. با تست این موارد احتمال اینکه پاسخ سوال دلایل روشن نشدن لپ تاپ را پیدا کنید بسیار زیاد است. در صورتی که صدای فن لپ تاپ خود را می شنوید یا ال ای دی های روی کیبرد روشن است، لپ تاپ خود را به یک محیط تاریک ببرید و با دقت صفحه نمایش را بررسی کنید که آیا تصویری مشخص است یا خیر.

در صورتی که صدای فن نوت بوک را می شنوید یا نور دکمه پاور روشن است ، باید به خرابی ال سی دی شک کنید. مانیتور یا صفحه نمایش از جمله قطعاتی است که در معرض خرابی قرار می گیرد. رابطی بین ال سی دی و مادربرد وجود دارد که در صورت باز و بسته نکردن صحیح درب لپ تاپ ممکن است دچار قطعی شود و تصویری در لپ تاپ شما نمایش داده نشود.

5. چک کردن هارد دیسک لپ تاپ

در صورتی که لپ تاپ شما روشن شد، اما وارد ویندوز نشد، وارد قسمت بوت دستگاه شوید و چک کنید که هارد دیسک لپ تاپ شما شناخته شده باشد؛ در این صورت خواهید توانست به سوال دلایل روشن نشدن لپ تاپ، پاسخ دهید. در صورتی که درایو هارد دیسک شناخته شده بود، از سلامت ویندوز لپ تاپ خود مطمئن شوید. چک کردن دقیق سلامت هارد دیسک لپ تاپ ممکن است برای کاربران عادی مشکل باشد. در این صورت قطعا فقط یک تعمیر کار ماهر می تواند به سوال دلایل روشن نشدن لپ تاپ پاسخ دقیق و قانع کننده ای بدهد.

6. چک کردن منبع تغذیه یا پاور لپ تاپ

در صورتی که تمامی این موارد را بررسی کردید و لپ تاپ شما همچنان خاموش است، احتمالا مشکل از منبع تغذیه لپ تاپ شما دچار آسیب شده است که در این صورت باید آن را تعویض نمایید. برای این کار حتما به یکمرکز متخصص مراجعه کنید.

چرا لپ تاپ روشن نمی شود

چک کردن دکمه پاور لپ تاپ

یکی از اولین اقداماتی که در هنگام روشن نشدن لپ‌ تاپ باید انجام داد، بررسی دکمه پاور است. گاهی اوقات، به دلایلی مانند گرد و غبار یا نقص فنی، دکمه پاور به درستی عمل نمی‌کند و باعث می‌شود لپ‌ تاپ روشن نشود. برای بررسی این موضوع، می‌توانید سعی کنید دکمه پاور را چندین بار فشار دهید و یا از یک شیء نوک تیز برای فشار دادن دکمه استفاده کنید. همچنین، می‌توانید لپ‌تاپ را به یک پریز برق دیگر متصل کرده و دوباره سعی کنید آن را روشن کنید.

روشن نشدن لپ تاپ پس از آپدیت

پس از انجام آپدیت لپ تاپ ممکن است به درستی روشن نشود. این مشکل زمانی رخ می دهد که آپدیت لپ تاپ به درستی انجام نشده و با خطا مواجه شود. ناسازگاری نرم‌افزارهای جدید با سخت‌افزار، یا خرابی فایل‌های سیستم‌عامل از دیگر دلایل روشن نشدن لپ تاپ بعد از آپدیت هستند.. برای رفع این مشکل، می‌توانید اقداماتی مانند بوت کردن از روی یک فلش مموری حاوی سیستم‌عامل ، استفاده از ابزارهای بازیابی سیستم، یا نصب مجدد سیستم‌عامل را انجام دهید.

تعمیرات لپ تاپ

مرکز تعمیرات لپ تاپ ، بهترین و با کیفیت ترین ابزارآلات و تجهیزات جهانی را به کار گرفته است تابه کمک جمعی از بهترین های تعمیرکاران ، بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد و لبخند رضایت را از آنها هدیه بگیرد. تعمیرات تخصصی لپ تاپ در این مرکز انجام شده و تمامی مشکلات لپ تاپ رفع خواهد شد. مرکز تعمیرات لپ تاپ با فعالیت گسترده و عمیق خود در حوزه تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی، قطب قدرتمند تهیه این محصولات است.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *