021-62948

جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اشتراک گذاری

راهنمای انتخاب گوشی ارزان

راهنمای انتخاب گوشی ارزان شما را در انتخابی درست و آگاهانه یاری خواهد نمود. برخی کاربران تمایلی جهت پرداخت هزینه های سنگین برای خرید تلفن همراه ندارند و به دنبال گوشی های مقرون به صرفه هستند. این افراد به دنبال پرداخت مبلغ کمتر همراه با امکانات قابل قبول می باشند. گوشی های رده پایین یا ارزان قیمت بسیاری در بازار موبایل وجود دارد . کمپانی های مختلف در کنار تولید گوشی های پرچمدار و میان رده ، به تولید گوشی های پایین رده نیز می پردازند. واضح است شرکت های تولید کننده ی تلفن همراه ، در عرضه ی محصولات خود نیاز سه دسته از کاربران را در نظر گرفته اند.

شاید بتوان گفت : انتخاب درست از میان گوشی های پایین رده به مراتب دشوار تر از انتخاب یک پرچمدار یا میان رده است. بنابراین در انتخاب گوشی های پایین رده و ارزان قیمت باید تحقیقات لازم جهت یافتن بهترین گوشی های ارزان قیمت انجام شود. شایان ذکر است ، به دلیل سخت افزار ضعیف برخی از این گوشی ها ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. قطعی آنتن ، هنگ کردن گوشی ، کیفیت پایین ، خالی شدن باتری و… از جمله این مشکلات هستند. در راهنمای خرید گوشی ارزان به بررسی و معرفی ۵ گوشی ارزان از برترین موبایل های ارزان قیمت می پردازیم.

راهنمای انتخاب گوشی ارزان

راهنمای انتخاب گوشی ارزان در بازار

گلکسی A14 سامسونگ

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت قیمتی مقرون به‌صرفه دارد. و این گوشی عملکرد بسیار خوب و کاملا قابل قبولی در اجرای فعالیت‌های روزمره داشته وقطعا می‌تواند گزینه بسیار خوبی در بین گوشی‌های سری A شرکت سامسونگ به عنوان انتخاب گوشی ارزان باشد. 

صفحه‌نمایش 6.6 اینچ و رزولوشن 1080×2408 پیکسل این گوشی با نمایش 400 پیکسل در هر اینچ، توانایی نمایش دقیق رنگ‌ها و کیفیت بسیار مطلوبی را در شرایط نوری متنوع دارد. در قسمت سنسور‌های دوربین هم باید بگوییم که سنسور 50 مگاپیکسلی عریض این گوشی، به خوبی تا میزان بسیار زیادی توقعات شما را در عکاسی نور و روز و حتی نور شب در جایگاه یک گوشی میان‌رده بر‌آورده می‌کند.

سنسور دوربین 5 مگاپیکسل فوق عریض هم برای عکاسی در طبیعت گزینه ی مناسبی است. سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو هم برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی 13 مگاپیکسل هم برای عکاسی در نور روز خوب است. پردازنده هشت هسته‌ای دارد و امکان اجرای بازی های محبوب ونرم افزارهای کاربردی در آن امکان پذیراست. باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعت هم در صورت استفاده معمولی تا دوروز شارژ باتری را حفظ می کند.

موتورولا Moto G72

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G72 با دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت وارد بازار شدند. موتورولا Moto G72 از جمله گوشی‌های هوشمند میان‌رده این شرکت است که توانایی آن شبیه پرچمدارها است. صفحه‌نمایش 6.55 اینچی این گوشی با رزولوشن 1080×2460 پیکسل که از پنل بسیار با‌کیفیت P-OLED بهره برده، توانایی ارائه کیفیت بسیار جذابی ارائه می دهد. نرخ بروزرسانی بسیار عالی 120 هرتز هم سبب شده تا با صفحه‌نمایش بسیار روان و بدون لگ رو‌به‌رو باشید. 

سنسور دوربین عریض 108 مگاپیکسل در کنار سنسور 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو، سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی را تشکیل می‌دهند. موتورولا Moto G72 توقعات شما را تا مقدار زیادی برای ثبت تصاویر در نور روز و نور شب بر‌آورده می‌کند. 

برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده که در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد. بهره مندی از پردازنده هلیو G99 شرکت مدیاتک هم سبب شده تا این گوشی توانایی ارائه عملکرد بسیار قابل قبولی در اجرای بازی‌های محبوب و نرم‌افزار‌های کاربردی داشته باشد. باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعت هم در حالت مصرف عادی با هر بار شارژ صد درصدی، طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) دو روز را ارائه می‌کند.

گلکسی A34 سامسونگ

موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G با دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت در بازار موجود است. سامسونگ Galaxy A34 5G هم یکی از این گوشی‌های هوشمند دوست داشتنی این شرکت است. صفحه‌نمایش جذاب و قدرتمند 6.6 اینچی این گوشی با رزولوشن بسیار خوب و نرخ بروزرسانی فوق‌العاده 120 هرتز، چیزی کم از یک پرچمدار ندارد و سامسونگ دوباره ثابت کرد که در زمینه صفحه‌نمایش هنوز هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. 

در بخش سنسور‌های دوربین هم سنسور دوربین عریض 48 مگاپیکسل این گوشی توانایی ثبت تصاویر بسیار جذاب و باکیفیتی را در نور روز و نور شب دارد. سنسور دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسل این گوشی هم با زاویه دید 123 درجه، امکان ثبت تصاویر جذابی را در طبیعت و فضای باز دارد. سنسور دوربین 5 مگاپیکسل ماکرو هم برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک این گوشی را همراهی می‌کند. 

دوربین سلفی 13 مگاپیکسل این گوشی هم سوای عمکلرد بسیار خوب در نور روز، توانایی فیلمبرداری با نهایت کیفیت 4K را دارد. پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را دارد. باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت هم به ازای هر بار شارژ صد درصدی در حالت استفاده معمولی، طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) دو روز را ارائه می‌کند. 

در مجموع باید بگوییم که اگر به دنبال انتخاب گوشی ارزان هستید که از صفحه‌نمایشی در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار، سنسورهای دوربین متنوع و قدرتمند و پردازنده مناسب برای اجرای بازی‌های سنگین بهره برده باشد، این گوشی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن باشد.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 4G

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 Pro (2209116AG) ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت. یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده قدرتمند این شرکت است که در برخی از مشخصات فنی در نظر گرفته شده، شبیه یک گوشی هوشمند پرچمدار و گران‌قیمت است و برای افرادی که به دنبال انتخاب گوشی ارزان با کیفیت خوب هستند گزینه مناسبی است. این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.67 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد مجهز شده است. 

صفحه‌نمایشی بسیار با‌کیفیت که با ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز و روشنایی 1100 نیت (nits)، کیفیتی در حد و اندازه گوشی‌های پرچمدار دارد. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل هم به‌خوبی تمام توقعات شما را برای عکاسی در نور روز و نور شب بر‌آورده می‌کند.

 سنسور 8 مگاپیکسل فوق عریض برای ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده، سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق هم این گوشی هوشمند را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسل هم در نور روز و نور شب عملکرد کاملا مطلوبی دارد. 

پردازنده اسنپدراگون 732G هم سبب شده تا شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G به‌خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های کاربردی بربیاید. باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعت هم به ازای هر بار شارژ صد درصدی، طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) دو روز را در حالت استفاده معمولی ارائه می‌کند.

شیائومی می ۴

شیائومی می ۴ از جمله بهترین ها جهت انتخاب گوشی ارزان  است. قیمت این محصول ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

مزایا : پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱، ۳ گیگابایت رم، صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن Full HD و دوربین‌های با کیفیت در پشت و جلوی این گوشی باعث شده تا توجه بسیاری از کاربران به آن جلب شود.

معایب : به گفته تکنسین های تعمیر موبایل شیائومی   از معایب می ۴ می‌توان به عدم پشتیبانی از شبکه‌های ۴G و حافظه های خارجی اشاره کرد.

ال جی کا ۱۰

ال جی کا ۱۰  با قیمتی در حدود ۴۵۰ الی ۵۵۰ هزار تومان ، از جمله بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار است ، اگر قصد انتخاب گوشی ارزان را دارید ال جی کا ۱۰ می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

مزایا : صفحه نمایش بزرگ، قیمت مناسب، سخت افزار نسبتا خوب و پشتیبانی از شبکه‌های ۴G ، موجب محبوبیت پایین رده ی ال جی در بین کاربران گشته است.

معایب : رزولوشن نسبتا پایین صفحه نمایش، باتری نه چندان خوب، همچنین دوربین کا ۱۰ علی رغم رزولوشن بالا از کیفیت پایینی در ثبت تصاویر دارد.

آیا می دانید برای خرید گوشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ راهنمای خرید گوشی

سامسونگ گلکسی جی ۱ ۲۰۱۶

سامسونگ گلکسی جی ۱ ۲۰۱۶ با قیمتی در حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان از دیگر گزینه های خوب جهت  انتخاب گوشی ارزان است .

مزایا : صفحه نمایش اولد، خوش دست بودن گوشی و عمر باتری نسبتا خوب ، را می توان دلیل استقبال کاربران از این پایین رده ی سامسونگ دانست.

معایب : رزولوشن پایین صفحه نمایش ، دوربین‌های نه چندان قدرتمند و سخت افزار ضعیف از جمله معایب سامسونگ گلکسی جی ۱ ۲۰۱۶ است. ۱ گیگابایت رم در این رنج قیمتی در مقایسه با رقبای جی ۱ بسیار کم به نظر می‌رسد.

هواوی وای ۵ ۲۰۱۷

هواوی وای ۵ ۲۰۱۷ با قیمتی در حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ یکی از بهترین گوشی های پایین رده ی بازار است ومی تواند در انتخاب گوشی ارزان گزینه ی مناسبی باشد.

مزایا : صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی، ۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتت .حافظه داخلی وای ۵ ۲۰۱۷ از طریق کارت حافظه قابل ارتقا می‌باشد و از لحاظ فضای ذخیره سازی مشکلی نخواهید داشت. پشتیبانی از شبکه‌های ۴G از دیگر مزایای وای ۵ ۲۰۱۷ است.

معایب : دوربین این پایین رده ی هوآوی کیفیت خوبی ندارد. اما در مقایسه با سایر پایین رده های بازار قابل قبول است.

نوکیا ۳

نوکیا ۳ در بازار با قیمتی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این گوشی را می توان از بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار دانست.

مزایا : مشخصاتی همچون اندروید ۷، بدنه آلومینیومی، صفحه نمایش ۵ اینچی، دوربین‌های با کیفیت خوب و ۲ گیگابایت رم از جمله مشخصاتی هستند که کاربران را به خرید نوکیا ۳ تشویق می‌کنند.

معایب : عدم فیلمبرداری Full HD، باتری نسبتا ضعیف و عدم وجود چراغ اعلان و نور پس زمینه کلیدهای کنترلر ، کاربران را به تفکر بیشتر جهت خرید پایین رده ی جدید نوکیا وامی دارد.

ایسوس زنفون گو زد بی ۵۰۰

زنفون گو ZB500KL از جمله پایین رده های کمپانی ایسوس است . قیمت این  گوشی در حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ هزار تومان با ارائه ی گارانتی می باشد.

نقاط قوت : صفحه نمایش ۵ اینچی، ۲ گیگابایت رم، دوربین‌های با کیفیت نسبتا خوب در جلو و پشت گوشی و پشتیبانی از شبکه‌های ۴G از جمله نقاط قوت ایسوس زنفون گو زد بی ۵۰۰  هستند.

نقاط ضعف : پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ با رنج فرکانسی ۱ گیگاهرتز،  به این ترتیب در اجرای برخی برنامه‌ها با کندی مواجه خواهید شد. بدنه پلاستیکی و ضخامت زیاد از دیگر معایب این گوشی ایسوس است.

موتورولا موتو سی

موتورولا موتو سی  با قیمتی حدود ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان از جمله پایین رده های محبوب به حساب می آید.

نقاط قوت : سیستم عامل اندروید ۷ ، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی،  پشتیبانی از شبکه‌های ۴G

نقاط ضعف : رزولوشن پایین صفحه نمایش، دوربین های نسبتا ضعیف در عقب و جلو ،  رم پایین .

تی پی لینک نفوس سی ۵ مکس

تی پی لینک نفوس سی ۵ مکس ، با قیمتی در حدود ۵۰۰ الی ۵۵۰ هزار تومان در زمره ی بهترین گوشی های ارزان قیمت قرار می گیرد.

نقاط قوت : صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن Full HD، ۲ گیگابایت رم، دوربین‌هایی با کیفیت قابل قبول و باتری قدرتمند

نقاط ضعف : نسخه ۵٫۱ سیستم عامل اندروید، پردازنده نه چندان قدرتمند و بدنه پلاستیکی را می‌توان نقطه ضعف این گوشی دانست.

اچ تی سی دیزایر ۶۳۰

اچ تی سی دیزایر ۶۳۰ ، با قیمتی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و در بازار گوشی‌های رده پایین محبوبیت چندانی ندارد.

نقاط قوت : طراحی زیبا، صفحه نمایش نسبتا خوب، دوربین‌های با کیفیت قابل قبول و ۲ گیگابایت رم اشاره کرد.

نقاط ضعف : قیمت نسبتا بالا، باتری ضعیف، کیفیت صدای نه چندان مطلوب و بدنه پلاستیکی

زد تی ای بلید ای ۴۵۲ (a452)

زد تی ای بلید ای ۴۵۲ (a452)، با قیمت ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار تومان ، انتخابی مناسب برای کاربرانی است که به دنبال خرید گوشی های پایین رده هستند.

نقاط قوت : باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی آمپری ، صفحه نمایش خوب و دوربین پشتی از جمله مزایای زد تی ای بلید ای ۴۵۲ (a452)هستند.

نقاط ضعف : پردازنده ضعیف ، دوربین سلفی کیفیت چندان مطلوبی ندارد،  و رم ۱ گیگابایتی که  در مقایسه با سایر بهترین گوشی های ارزان قیمت کمی پایین به نظر می‌ رسد.

5/5(1 امتیاز)

کاربر گرامی جهت اطلاع از هزینه ی تعمیرات با شماره های 02154114 ، 02162948 تماس بگیرید.